Gå til innhold

Dette er nytt i Apple TV


Anbefalte innlegg

Så vidt jeg har fått med meg så kjører Shield, Android? Hvor investeringsviljen er langt lavere og du er langt mer utsatt for piratkopiering av apps osv.. Tror nok om vi endelig skal komme oss videre og kanskje endelig se at innholdsleverandører tilbyr innhold direkte til sluttbruker via apps så er det større sannsynlighet for at det skjer i et mer kontrollert økosystem som iOS kontra et mer åpent som Android, men er fult mulig jeg tar feil.

 

Føler meg også ganske så trygg på at salgstallene til Apple TV vil overstige de av NVIDIA Shield, noe som også vil være en viktig faktor for utviklere og innholdsleverandører. Samtidig som Apple har ræva full av penger så de kan alltids få kickstartet et produkt med ren investeringsvilje og økonomiske muskler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sier at jeg får et produkt som gjør det jeg vil AppleTV skal gjøre OG mer, for kun en litt høyere sum. Pluss at den er en mye mye bedre spillkonsoll (og AppleTV ble plutselig en spillkonsoll den også gitt). Dette gjør det for min egen del, vanskelig å rettferdiggjøre kjøp av AppleTV.

For det første, 2500 vs 1500 er ikke "litt høyere sum", det er 66% mer. Forøvrig er det vel rimelig å anta at Plex kommer til å komme på AppleTV, om det skulle stå på det.

 

At det ikke er et godt kjøp for deg er helt innafor.

 

Men fra min side: Jeg har null behov for blu-ray, og PCen min leverer spilla til TVen, så da blir å bruke 2500 på en Xbox vanskelig, om ikke umulig, å rettferdiggjøre. Det betyr ikke at xbox er for dyrt, bare at det ikke er for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt merkelig at de går for Apple A8 og ikke A8X eller A9/A9X om de har ambisjoner om spilling på nye Apple TV.

 

 

Enda mer merkelig med maks applikasjonsstørrelse på 200 MB..

Jeg er enig. Etter denne lanseringen så vet jeg nesten allerede hva neste lansering vil by på og jeg tenderer til å vente på den:

  • MFi-kontrollere (Apple har allerede en egen standardisert løsning for å lage gamingkontrollere til iPhone. Det kan være de går for en løsning der disse kontrollene bruker iPhonen for å kommunisere direkte inn med Apple TV-en. Vipps har man en skikkelig kontroll med 4,7"-5,5" skjerm, gyro, aksellerometer, touch-skjerm, høyttaler osv. Ganske spennende i mine øyne).
  • A10/A10X-prosessorer. A9X-prosessoren er ganske kapabel allerede og neste generasjon vil nok kunne kjøre ganske så flott spill på en TV.
  • Drømmescenario: Apple har overtalt Nintendo til å lage et Mario/Zelda-spill til Apple TV innen neste år.
Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Jeg er enig. Etter denne lanseringen så vet jeg nesten allerede hva neste lansering vil by på og jeg tenderer til å vente på den:

  • MFi-kontrollere (Apple har allerede en egen standardisert løsning for å lage gamingkontrollere til iPhone. Det kan være de går for en løsning der disse kontrollene bruker iPhonen for å kommunisere direkte inn med Apple TV-en. Vipps har man en skikkelig kontroll med 4,7"-5,5" skjerm, gyro, aksellerometer, touch-skjerm, høyttaler osv. Ganske spennende i mine øyne).
  • A10/A10X-prosessorer. A9X-prosessoren er ganske kapabel allerede og neste generasjon vil nok kunne kjøre ganske så flott spill på en TV.
  • Drømmescenario: Apple har overtalt Nintendo til å lage et Mario/Zelda-spill til Apple TV innen neste år.

Den nye AppleTV har allerede støtte for MFi kontrollere. De viste også at du kunne bruke iPhone som ekstra kontroll i multiplayer demoen. Mer info på kontroll-støtte: http://www.apple.com/tv/games-and-more/

 

Tviler sterkt på at de kommer til å plutselig putte in "current-gen" cpu i neste versjon, med mindre du tenker at det blir så lenge til neste versjon at en A10 er som dagens A8. Men det kan jo hende at de får mer ut av CPUene i ATV enn i mobilen, siden de ikke trenger å bekymre seg for batteritid. (Edit: Glem alt jeg sa, jeg hadde fått det for meg at A8 var en generasjon eldre enn den er, og at iPhone6 var A8X. Er vel fullt mulig at neste AppleTV kommer ut om to år med A10/A10X)

 

Fullt sannsynlig at Nintendo kommer med noen spill, siden de allerede har begynt å lage spill for iOS. Hvorvidt det blir no bra gjenstår å se.

 

En mer åpenbar oppgradering blir vel 4K etterhvert. Når både etterspørselen og innholdet er der.

Endret av Jaybug
Lenke til kommentar

 

 

NVIDIA Shield blir noe helt annet

Hvorfor blir det noe helt annet?

 

1. har den like bra filmutvalg som itunes store?

2. kan jeg legge inn US konto uten endirng av dns for tv serier?

3. har den tv2 sumo, netflix og viaplay?

 

1. Du kan leie/kjøpe filmer fra Google Play

2. Aner ikke.

3. Den er Android-basert så jeg vil tippe ja. Netflix finnes ihvertfall.

 

http://shield.nvidia.com/android-tv/shield-androidtv-vs-appletv-vs-roku-vs-firetv

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

NVIDIA Shield blir noe helt annet

Hvorfor blir det noe helt annet?

1. har den like bra filmutvalg som itunes store?

2. kan jeg legge inn US konto uten endirng av dns for tv serier?

3. har den tv2 sumo, netflix og viaplay?

1. Du kan leie/kjøpe filmer fra Google Play

2. Aner ikke.

3. Den er Android-basert så jeg vil tippe ja. Netflix finnes ihvertfall.

 

http://shield.nvidia.com/android-tv/shield-androidtv-vs-appletv-vs-roku-vs-firetv

Jeg sjekket nå Google play store. Hverken viaplay er der eller sumo. Samt Google film er dyrere i hd og ser utvalget er ok men ikke på Apple sitt nivå. Kommer nok ikke til å bytte med det første

Lenke til kommentar

Jeg sjekket nå Google play store. Hverken viaplay er der eller sumo. Samt Google film er dyrere i hd og ser utvalget er ok men ikke på Apple sitt nivå. Kommer nok ikke til å bytte med det første

 

Du kan ikke ha lett veldig hardt :p

https://play.google.com/store/apps/details?id=no.tv2.sumo&hl=no

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.viaplay.android&hl=no

 

Men jeg ser nå at apper ikke automatisk er støttet på Android TV selv om de finnes til Android.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...