Gå til innhold

Slik er nye iPhone 6S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortsatt ikke trådløs ladning, turbo charge av noe slag eller 32gb som minste model... de krever virkelig bare mer og mer for mindre og mindre.

 

Edit: Og de har enno ikke kommet over full HD på ikke-plus modellen mens jeg sitter her med en snart 1 år gammel mobil med QHD, ufattelig for et prispunkt som starter på over 6k  :nei:

 

 

iPhone 6 Plus har allerede hurtiglading, tror ikke det forsvinner med 6S-modellen.

Lenke til kommentar

Fortsatt ikke trådløs ladning, turbo charge av noe slag eller 32gb som minste model... de krever virkelig bare mer og mer for mindre og mindre.

 

Edit: Og de har enno ikke kommet over full HD på ikke-plus modellen mens jeg sitter her med en snart 1 år gammel mobil med QHD, ufattelig for et prispunkt som starter på over 6k  :nei:

 

 

iPhone 6 Plus sitt skjermpanel er på 2208x1242 så ikke så fryktelig langt unna 2560x1440. De har valgt denne oppløsningen da det visstnok skaper en mer naturlig 1:1 skalering med tanke på GUI osv mellom diverse iOS-modeller. Grafikken osv skaleres dog ned til 1920x1080 på skjermen. 

 

 

EDIT:

 

Blir jo litt som med nye Z5 Premium med 4K skjerm hvor alt innhold utenom video vil kjøre i 1080P, det er dog et noe større spreak mellom skjermens native oppløsning og hva det blir skalert ned til.

 

Når vi først er inne på dette med skjermoppløsning så er det jo en morsom i historie fra IFA-messen hvor flere representative fra Sony, en haug med Tech-journalister og endel andre mennesker sto å måpte når de fikk seg Sony sin flotte 4K mobilskjerm, de fleste mente at det var det sykeste de har sett av mobilskjerm noen gang også viste seg at 4K skjermene var i et eget rom, og alle sto faktisk å så på Sony sine 1080P-skjermer... Sier jo litt om hvor mye placebo som er involvert nå som PPI har blitt så høy at nesten ingen klarer å skille skjermene i praksis lenger.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

"Skjermstørrelsen og oppløsningen er som før. Noen hadde nok ønsket seg at Apple skulle følge Samsung og Sony og presse inn flere piksler på skjermen. En høy pikseltetthet er først og fremst viktig for den som skal stirre på skjermen med forstørrelsesglass, slik du gjør om du bruker VR-briller. "

 

Oi oi oi, hva er dette for noe Espen? Fanboyismen som tross kraftig moderasjon som brøt ut?

Den virkelige grunnen er egentlig at en "bump" i oppløsning vil føre til akkurat samme problemet da "retina" iPhone ble lansert - at ALL grafikken i alle appene måtte lages om på nytt, siden den var så tilbakestående at den ikke kunne skaleres - og her snakker vi om alt fra tekst til knapper til you name it, i sterk kontrast til Android som løste dette problemet for lenge siden, eller rettere sagt aldri lagde en slik beviss felle for seg selv.

 

Om pikseltettheten/oppløsningen er viktig, bruk av forstørrelsesglass and what not... virkelig? Er dette en dårlig vits eller er det så gale at du mener det helt seriøst? At en av markedets største aktører er så bakvendt med en slik sak som oppløsning, på et produkt der hele opplevelsen dreier seg rundt detalje,- og fargegjengivelse er jo bare tragisk. Snakk om å gå tilbake til S/H skjermer på gamle Mac maskiner som ifølge Jobs "Ikke hadde behov for fargeskjerm".

 

Vær i det alle minste ærlig med deg selv, at du skrev noe fullstendig pølsevev.

Lenke til kommentar

Har du virkelig tenkt å drive med å spre flere slike utsagn RamGuy?

Her er ladetid:
73788.png

Hvis du synes dette er i nærheten av hurtiglading anbefaler jeg briller!

 

iPhone 6 + har fullHD skjerm: http://www.gsmarena.com/apple_iphone_6_plus-6665.php

På dette punktet vet jeg ikke hva du vil oppnå engang. Overbevise folk om at iPhone har høyere oppløsning enn den har? Bare finne på et tall for oppløsning?

 

Som er det samme som iPhone 6S plus:

http://www.gsmarena.com/apple_iphone_6s_plus-7243.php

 

Jeg er veldig interessant om det engang finnes en enhet med den oppløsningen du oppgir her. Kan du faktisk sjekke opp ting før du skriver? Det hjelper ikke mye hvis du til enhver tid skal skrive utifra fri fantasi. Skrive at Apple gjør ting bedre enn de gjør og svartmale Samsung.... bidrar ikke mye til diskusjoner her akkurat.

Endret av TKongen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

iPhone 6 Plus har større batteri enn Galaxy S5 og lader like raskt? Så raskere enn "vanlig lading" er det jo tydeligvis? Det at den kan dra nytte av iPad sin 10W og enda bedre av 12W) indikerer jo bare at den innehar lademulighet som er raskere og bedre enn blant annet vanlig iPhone 6. Du kan jo kalle det hurtigladning, tubroladning eller hva du måtte ønske. Det går nå hvertfall raskere enn det vanligvis gjør.

 

 

 

Dette med skjermoppløsning har jeg lest og hørt fra flere hold, blant annet via TWiT podcast og de har jo ikke for vane å spre tull. Det er jo dog veldig vanskelig, om umulig å sjekke opp da iOS er såpass låst som det er. Mulig det kan verifiseres via telefoner som er jailbreaket?

 

 

 

EDIT:

 

Sjekket nevnte podcast på nytt nå. Her er det visst jeg som har forstått det i motsatt rekkefølge, må bare beklage det. Det er snakk om at alle GUI-elementer osv supersamples til 2208x1242 for deretter å bli skalert til 1920x1080 som er skjermen sitt panel.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Sammenligner mot forrige generasjon for å "bevise" at Apple lader raskt. Viser bare at du innser du tar feil. Galaxy S6 lader VESENTLIG raskere enn iPhone 6. Batteristørrelse trenger ikke å bety noe. Note lader nesten like raskt som S6 med vesentlig større batteri. iPhone 6+ kommer SIST i testen. Den blir slått av samsung sin TRÅDLØSE lading. Som har blitt forbedret kraftig til det nivået iPhone 6 er på nå. iPhone lader IKKE raskt. Spar meg for "men men Galaxy S3 brukte massevis av timer.....". Alle kan se av resultatene at iPhone ikke har hurtiglading og ligger vesentlig bak.

 

Leser jeg virkelig dette? Er dette virkelig virkelighet? Du betviler og påstår at det er umulig å bekrefte oppløsning på iPhone 6+?

Hvis du har tenkt å åpent betvile at iPhone 6+ har 1080p oppløsning er det ikke verdt å svare engang. Sier litt om podcastene du hører på, og hva du bedømmer utifra når du går rundt og sier Tizen ikke har noe håp. 

Endret av TKongen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om du fikk med deg min siste EDIT? Virker ikke sånn.

 

 

Ser du på tabellen din så ligger iPhone 6 Plus på en 6. plass med 10W lader, du kan også benytte Apple sin 12W lader for å lade enda litt raskere. En Galaxy S6 vil jo også falle nedover på listen om du plutselig benytter en mindre effektiv lader som ikke støtter Fast Charge.

 

Eneste kritikken man kan rette mot Apple her er jo det faktum at de leverer iPhone 6 Plus med en 5W lader, når den kan benytte seg av en 10 og 12W lader for langt raskere ladetider. Men det forandrer jo ikke på det faktum at den støtter raskere lader, og ved å benytte 12W-lader til Apple så går det temmelig raskt.

Lenke til kommentar

Du kan ikke bare putte inn en lader med større effekt og lade raskere! Det må støttes. Hvis du påstår at den lader raskere med 12W så vis det med en test.

 

De aller fleste bruker orginallader, men virker som om folk bør gå på elkjøp å kjøpe seg en Samsung lader til iPhone istedenfor. Selv om 6+ støtter 10W hjelper det lite når så godt som alle bruker orginallader uansett.

 

Selv med en 10W lader så lader den fortsatt IKKE raskt....

 

Og nei, jeg så ikke editen din. Det endrer fortsatt ikke på det faktum at du betvilte tallet når du så det på GSMArena, som bare skriver 100% bekreftet informasjon på sine sider. For et produkt som iPhone 1 år etter launch er sjangsen for feil nærmest ikke-eksisterende. Gitt at du faktisk leste kilden da. Det endrer heller ikke det faktum at ingenting av det du har skrevet stemmer.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle folk kjøpe seg en Samsunglader til sin iPhone? Samsungladerne lader ikke spesielt raskt til iPhone, av en eller annen merksnodig grunn. Hva du definerer som raskt og ikke raskt blir jo din sak, som Anandtech selv testet så klarer du å lader man iPhone 6 Plus med sitt 3000 mAh batteri fra 0 til 100% på under 2-timer, det er relativt raskt.

 

Finnes det telefoner som lader raskere? Definitivt. Betyr det at iPhone 6 Plus lader tregt? Neppe. Begrepet "hurtiglading" er vel ikke definert noe sted så vidt meg bekjent. I utgangspunktet så lader de fleste telefoner med 5W, så det at iPhone 6 Plus støtter 10W (vi stopper på 10W da jeg ikke kan fremlegge noen håndfast dokumentasjon på at den støtter 12W, men vi har jo Anandtech som bekrefter 10W) så lader den jo raskere enn ganske så mange telefoner på markedet, primært med unntak av Galaxy S6 og S6 Edge / Edge+ og Note 5.

Lenke til kommentar

Har du virkelig tenkt å drive med å spre flere slike utsagn RamGuy?

Her er ladetid:

73788.png

Hvis du synes dette er i nærheten av hurtiglading anbefaler jeg briller!

 

iPhone 6 + har fullHD skjerm: http://www.gsmarena.com/apple_iphone_6_plus-6665.php

På dette punktet vet jeg ikke hva du vil oppnå engang. Overbevise folk om at iPhone har høyere oppløsning enn den har? Bare finne på et tall for oppløsning?

 

Som er det samme som iPhone 6S plus:

http://www.gsmarena.com/apple_iphone_6s_plus-7243.php

 

Jeg er veldig interessant om det engang finnes en enhet med den oppløsningen du oppgir her. Kan du faktisk sjekke opp ting før du skriver? Det hjelper ikke mye hvis du til enhver tid skal skrive utifra fri fantasi. Skrive at Apple gjør ting bedre enn de gjør og svartmale Samsung.... bidrar ikke mye til diskusjoner her akkurat.

 

OPPO has the best charging time. No other devices have the ability! VOOC technology = best charging technology.

Lenke til kommentar

Rapporteres om 2GiB RAM på nye Apple TV, vil jo være temmelig søkt om Apple ikke skulle levere minst 2GiB RAM på iPhone 6S og 6S Plus når til og med nye Apple TV med Apple A8 SoC får det. Hvordan Anandtech har fått såpass detaljert informasjon om innmaten i nye Apple TV aner jeg ikke, Apple går jo normalt ikke ut med den informasjonen men mulig Apple har gitt ut noen dev-units.

Lenke til kommentar

Tim cook: Live photos is a brand new technology...

 

Ble lei meg da jeg hørte dette.... Har vært på Lumia siden 2013.... Det er visst blitt sluppet ut en jugeklimagass som har påvirket eplene...

 

"Kameraet har også fått en funksjon vi aldri har sett før. Trykker du på et bilde vises det et lite øyeblikk som en film. Du tar altså bilder som vanlig, men kan se bevegelsene i det som kalles Live Photos

"

Ser ikke ut som redaksjonen i tek.no følger så godt med... Men det er vel som det pleier å være når Apple "finner opp" noe...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle folk kjøpe seg en Samsunglader til sin iPhone? Samsungladerne lader ikke spesielt raskt til iPhone, av en eller annen merksnodig grunn. Hva du definerer som raskt og ikke raskt blir jo din sak, som Anandtech selv testet så klarer du å lader man iPhone 6 Plus med sitt 3000 mAh batteri fra 0 til 100% på under 2-timer, det er relativt raskt.

 

Finnes det telefoner som lader raskere? Definitivt. Betyr det at iPhone 6 Plus lader tregt? Neppe. Begrepet "hurtiglading" er vel ikke definert noe sted så vidt meg bekjent. I utgangspunktet så lader de fleste telefoner med 5W, så det at iPhone 6 Plus støtter 10W (vi stopper på 10W da jeg ikke kan fremlegge noen håndfast dokumentasjon på at den støtter 12W, men vi har jo Anandtech som bekrefter 10W) så lader den jo raskere enn ganske så mange telefoner på markedet, primært med unntak av Galaxy S6 og S6 Edge / Edge+ og Note 5.

 Hurtiglading ER en ting. Qualcomm har sin "Quick Charge 1.0 og 2.0" i sine Snapdragon SoCer. Samsung sin lader lader jo ved 9V 1,7A de første 50%ene, før den går over til 5V 2A. Dette er noe som også må aktiveres i telefonen. Så hvis du ser på 0 til 50 (som tar typisk 30 min på note 4) så vil du se langt større forskjeller.

 

Med en 10W lader så er ikke ladetid for iPhone altfor gale, men brukeren du svarte på ønsket seg quick charge teknologi. Det er altså langt mer en total ladetid (0 til 50 og 0 til 80 er viktig her!). Med standard Apple lader derimot er ladetiden ganske dårlig. Så ja, Apple lader med bra hastighet, men den har ikke noe hurtiglading. Den er god, men den er ikke på samme nivå som toppmodellene med hurtiglading. Noe altså denne brukeren forespurte, og noe en gjerne ønsker seg av en modell som skal konkurrere med de beste. Da hjelper det lite at den gjør alt bra.

 

 

OPPO has the best charging time. No other devices have the ability! VOOC technology = best charging technology.

 

OPPO bruker en spesiell teknologi, de er på et helt annet nivå når det gjelder hurtiglading. Helt klart bedre enn alt annet. Ikke noe som kommer til å komme i noen toppmodeller da, grunnet trade-offs.

 

Rapporteres om 2GiB RAM på nye Apple TV, vil jo være temmelig søkt om Apple ikke skulle levere minst 2GiB RAM på iPhone 6S og 6S Plus når til og med nye Apple TV med Apple A8 SoC får det. Hvordan Anandtech har fått såpass detaljert informasjon om innmaten i nye Apple TV aner jeg ikke, Apple går jo normalt ikke ut med den informasjonen men mulig Apple har gitt ut noen dev-units.

Brukes til helt forskjellige formål. iPhone 6S har 1 GB RAM uansett om Apple TV har mer, men svakere CPU. Mange PCer som kommer med 4GB RAM, som er langt raskere enn 4 GB RAM mobiler. Jeg ser lite i iPhone er endret som gjør at den krever mer/mindre RAM enn før. Hvis den har for lite, så har den alltid hatt for lite. Apple TV derimot er jo litt oppgradert.

 

 

Ellers er det vel ingen som ventet at S-Versjonen fra Apple skulle by på noe veldig nytt? Apple sin S-versjon er jo aldri spennende.

Lenke til kommentar

La meg se om jeg forstår første del av innlegget ditt over her, TKongen...du henger deg opp i tiden det tar å lade en mobiltelefon? Og lar det bli en faktor for å finne ut hvilken mobiltelefon som er best? Må være noe jeg misforstår her...(?)

 

 

Den Apple 6s som ble lansert i går var et flott stykke teknologi. Spiller mindre rolle om den har en "s" i navnet.

Lenke til kommentar

La meg se om jeg forstår første del av innlegget ditt over her, TKongen...du henger deg opp i tiden det tar å lade en mobiltelefon? Og lar det bli en faktor for å finne ut hvilken mobiltelefon som er best? Må være noe jeg misforstår her...(?)

 

 

Den Apple 6s som ble lansert i går var et flott stykke teknologi. Spiller mindre rolle om den har en "s" i navnet.

Du kommer midt inn i en diskusjon og begynner å trekke helt ville slutninger basert på noe du ikke har fulgt med på. Enten leser du diskusjonen og blir med, ellers så foretrekker jeg at du ikke kommer inn for forstyrre diskusjonen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...