Gå til innhold

SNIKTITT: Det råeste vi har sett fra en projektor


Anbefalte innlegg

~1800 er mer enn nok i lassevis, i et mørkt rom i hjemmebruk si 5m avstand lerret -> projektor 120" risikerer en å se blå prikker i periferien etter et par minutter, eller rett og slett fått vondt i hodet av blink  :) Ikke få gangene lysblink i actionscener føles som å bli bokstavelig talt blendet. Fringe lens flares, sola i Sunshine (2007), man blir kraftig blendet om en ikke passer seg, til den grad at man lukker øynene.

 

Har 2 stk, en av de en relativ uskyldig HW30ES SXRD. På et vanlig lerret / vegg har man ingen problemer med innsynsvinkel, ingen bakbelsyning i tradisjonell sans (blir projisert sammen med bildet fra projektor), Sony sine SXRD har meget bra kontrasttall selv uten iris (kjører min skrudd av / manuell på mest lukket), knapt screendoor (igjen, SXRD), wide gamut om en vil. Godt nok for min del til å knuse plasma og <15000 LCD, gode projektorer er i en helt annen liga enn TVer om en kan styre lyset i rommet. Men den andre projektoren, en PT-AE700 (3LCD), er ikke helt i samme liga for å si det sånn :-)

Endret av Boye
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

100 lumen er også nok i massevis om du har brukt en halvtime på å få skikkelig nattsyn, men nå er det vel ikke alle som gidder å sitte i mørkerom å se på film. Mange vil se film i en normal lys stue vinduer, en viss WAF og som kan brukes til mye mer enn bare film. Det er derfor jeg etterlyser mer lysstyrke og spør når prisen faller til det normale husholdninger gidder å bruke på noe sånt. Man kan jo avvise spørsmålet med at dette er et helt annet markedssegment, men det hadde vært hyggeligere med et svar*.

 

 

* Svar på når vi kan forvente at det dukker opp 4K HDR projektorer med høyere lysstyrke for 10-20 000 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...