Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

noen nettsider funker, noen nettsider funker ikke?


Anbefalte innlegg

jentungen har en maskin med windows 7 eller 8, eller 9 sikkert.

Youtube.com, Facebook.com, Netflix.com fungerer fint. Sikkert flere også. Men nettavisen.no, diskusjon.no, spotify.com, startsiden.no funker ikke.. Spotify programmet sier at den er "offline" også.

Også helt tilfeldige sider jeg kjenner til - som autopower.no, raanett.no - funker heller ikke...

 

Hva kan dette komme av?? Vi sitter på samme trådløse nettverk. Jeg får tilgang til alt, og ting laster fort og greit. Har forsøkt å restartet maskina hennes, skrudd av og på det trådløse nettet både på maskina og routeren i seg selv.

 

Må være noe med hennes maskin som ikke er som det skal vel? min spotify funker fint. Telefonen hennes, over det trådløse nettet funker fint..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei hei. Takk for mange svar. Har ikke fått sett på dette før nå, men problemet vedvarer.

 

Hvordan finner jeg ut av hvilken windows versjon jeg bruker? tipper 8 pga. dette rutenettet som startmeny.

Og, hvor finner jeg denne kommandolinjen. Kan jeg gjøre det samme fra kontrollpanel?

 

EDIT:

"Ledetekst" hette det på den aktuelle maskina når jeg søkte på "cmd".

Forsøkte "ipconfig/flushdns" som Chris93 foreslo, og det ser ut til å fungere - nå hverfall..

 

Forøvrig har jeg Mac. Hun har en HP maskin av noe slag. Vi er begge koblet til samme DLink 655 router. (mange år gammal nå, men funker).

Endret av Yawa
Lenke til kommentar

Har idag plutselig fått ett lignende problem. YouTube fungerer ikke i det hele tatt på noen enheter i huset, og andre sider loader men bruker litt tid på å loade ferdig. Nettet måler full hastighet og alt annet enn YouTube ser ut til å fungere, selvom det som sagt loader litt sent.

 

Noen forslag?

 

Kan legge til at YouTube funker halvveis på mobilen, men får ikke spilt av filmer. Får kun søkt på ting og snoket rundt innpå siden. På PC og Mac kommer vi ikke ikke på siden engang.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Godt mulig det er routeren som driver å tuller seg. Slå den av og på. Ellers ville jeg ha prøvd å pinge og trace route youtube fra alle enheter.

Gitt, selvfølgelig, at Youtube ikke har problemer.

 

Ping har lik kommando i cmd og terminalen

ping youtube.com
Mens trace route er litt forskjellig

 

Windows

tracert youtube.com
Det finnes dog en kommando som gir resultatet over tid, ikke bare ett forsøk slik som tracert gjør.

pathping youtube.com
Mac

traceroute youtube.com
Lenke til kommentar

Hva slags PC sitter du med?`Jeg vet av erfaring at Mac og ASUS-rutere ikke samarbeider mye.

 

 

Det var da rart. Har Asus ruter hos mine foreldre, min søster, på hytta, på jobb og hos en rekke venner og bekjente og har aldri hatt ett eneste problem med noen som helst Mac eller Apple enhet i forhold til Asus. Kan heller ikke huske at jeg har hørt noen av de nevnte har hatt problemer med sine Mac'er, iPhoner eller iPader.

Endret av Valotunk
Lenke til kommentar

 

Hva slags PC sitter du med?`Jeg vet av erfaring at Mac og ASUS-rutere ikke samarbeider mye.

 

 

Det var da rart. Har Asus ruter hos mine foreldre, min søster, på hytta, på jobb og hos en rekke venner og bekjente og har aldri hatt ett eneste problem med noen som helst Mac eller Apple enhet i forhold til Asus. Kan heller ikke huske at jeg har hørt noen av de nevnte har hatt problemer med sine Mac'er, iPhoner eller iPader.

 

Her i heimen har det ikke vært mye samarbeid. Flere som sliter på nettet: https://www.google.no/search?q=asus+and+mac&oq=asus+and+mac&aqs=chrome..69i57.4412j0j1&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8#q=asus+router+iphone+problem

Lenke til kommentar

 

 

Hva slags PC sitter du med?`Jeg vet av erfaring at Mac og ASUS-rutere ikke samarbeider mye.

 

 

Det var da rart. Har Asus ruter hos mine foreldre, min søster, på hytta, på jobb og hos en rekke venner og bekjente og har aldri hatt ett eneste problem med noen som helst Mac eller Apple enhet i forhold til Asus. Kan heller ikke huske at jeg har hørt noen av de nevnte har hatt problemer med sine Mac'er, iPhoner eller iPader.

 

Her i heimen har det ikke vært mye samarbeid. Flere som sliter på nettet: https://www.google.no/search?q=asus+and+mac&oq=asus+and+mac&aqs=chrome..69i57.4412j0j1&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8#q=asus+router+iphone+problem

 

 

Slike søk er alltid interessante, for om du bytter ut Asus og eller iPhone i søket med andre merker og enheter vil du også få en hel rekke treff. Wi-Fi og nettverks issues vil alltid eksistere, men jeg har min tvil til at det skulle være noe verre med Asus og Apple enn andre kombinasjoner. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...