Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

noen nettsider funker, noen nettsider funker ikke?


Anbefalte innlegg

Kan også slenge på denne diskusjonen at diskusjonen med at Router X ikke fungerer godt med enhet Y har litt sannhet i seg.

Men, jeg tviler på at det innehaver hele linja til ASUS, årsak? Slike problemer kommer av merksnodige firmware problemer og ofte brikkesett merke / brikkesett modell.

Og ASUS trenger ikke alltid å holde seg til en leverandør slik som Broadcom, de kan godt ha handler brikker fra Ralink for eksempel til en modell.

Samme modellnavn av en router trenger ikke å ha samme brikkesett heller, du kan godt snuble over en nyere revisjon av routeren hvor ett helt annet brikkesett fra en annen produsent er benyttet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Vel. Problemene har til en viss grad løst seg på den ene windows maskina. Windows 7 eller 8. Til tider faller den ut, og man får opp begrenset tilgang. Men en annen annen maskin med windows 10 får jeg følgende feilmelding/diagnosemelding:

"Windows har testet internett-tilkoblingen og har bekreftet at du har tilgang til enkelte webområder.". Dette stemmer da man kun får tilgang til noen. Spotify registrer "offline" blandt annet. Diskusjon.no laster utrulig sakte inn. VG laster til dels inn.

 

Jeg sitter selv på en Mac, og den opplever jeg ikke noe problem med.

Routeren er en ganske gammel D-LINK 655 router.

 

En annen liten sak:

PS3'en kobler fra nett hvis jeg lukker Mac'en. Så fort jeg åpner den, og sjekker at jeg har nett på den, så logger ps3'en på igjen. Rart. Vil det hjelpe å bytte router. At det kan være den som er problemet?

 

Og, jeg får ikke tilgang til routeren via ip adressen.

Vanligvis skal den være 192.168.0.1 (mener jeg på), men her får jeg ikke noe kontakt. Kan denne adressen ha blitt endret? evt. hvordan finner jeg ut hva den nye er?

Endret av Yawa
Lenke til kommentar

I dag kjøpte jeg en ny router. En Asus RT-AC66U, eller Wireless-AC1750 (står begge deler på den). Men så fort den var koblet til, så fungerte alle maskiner, mobiltelefoner, og spillkonsoller.

 

Takk takk for alle tilbakemeldinger. Satse på at det var det som måtte til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...