Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Går det an å kople trådløs ruter til en..


Anbefalte innlegg

hei,

 

pappa skal ha seg ny pc som skal vere på kjøkkenet.. Pappa vil ikkje ha kablar liggande når han skal ha internett på pc'en..

 

No er eg kopla til ein ruter i kjellaren som er kopla til ADSL'en..

 

slik er tilstanden:

 

 

 

MIN PC< --->---[RUTER]-<--> PC nr 2

(adsl modem er kopla til ruteren)

 

Dette er kabel, alså NON trådløst

 

Pappa vil som sakt ha en trådløs løsning til den 3 pc'en..

 

går det an å kople den trådløse router/switch (?) til den ruteren som er nede i kjelleren?

 

Den trådløse switchen/ruteren kan godt stå nede med den non trådløse ruteren som allerede er der.

 

 

Håper dere fatta denne posten :roll: har aldri våre borti trådløs ruter/switch og er rett å slett uviten på det området..

 

takker for hjelp

 

Ashtray out

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm..

 

dvs det er berre å kople ein tp kabel mellom Routeren og akksesspunktet? slik at eg fortsett med kabel opplegget og den nye maskina får trådløst ? viss det hadde det våre bra ;)

 

har noken et forslag til rett kjøp av akksesspunkt? (eller ka det no heite)

 

link, eller fungerer denne bra?

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=15&s=pl

 

hmm..en ting som slo meg, det er problem fritt å kople en 3com akksesspunkt til ein SMC router?

Lenke til kommentar
hmm..

 

dvs det er berre å kople ein tp kabel mellom Routeren og akksesspunktet? slik at eg fortsett med kabel opplegget og den nye maskina får trådløst ? viss det hadde det våre bra ;)

 

hmm..en ting som slo meg, det er problem fritt å kople en 3com akksesspunkt til ein SMC router?

Ja, på begge spørsmålene.

Utstyret er helt OK det.

Lenke til kommentar

Artig med trådløst utstyr.. Veldig kjekt er det også..

Hvis rekkevidden er bra da.....

Jeg har akkurat det kit'et som du refererer til fra komplett.. Og det fungerer kjempefint.. Så lenge jeg ikke beveger meg langt bort fra routeren..

Signalet detter enormt.. Jeg tok med meg den bærbare (p4 2.4Ghz) ned i kjelleren.. Og da fikk jeg bare mellom 1-2 mbit.. Jeg bor i 2 etasje.. Så jeg regnet med at det skulle gått bra.. Jeg ble skikkelig skuffa når jeg oppdaget det..

Jeg har hørt rykter om at det gjelder de som er på 54 mbit. som er problemet med å være ustabile.. Jeg fikk i alle fall klar beskjed av min bror om at hans 11 mbit's nett fungerete mye bedre enn det jeg kjøpte..

Så finn ut om du skal sende singnaler i gjennom flere vegger, eller gulv.. Da ville i alle fall jeg muligens gått for et 11 mbit's nett i stedenfor..

Men det er kjempelett å koble til.. Satte vel egentlig bare strømkaben i routeren og en nettverkskabel fra mitt eksisterende nett inn.. Og så fant utstyret hverandre.. Men jeg la jo selvsagt driverene inn først da.. :)

 

Hilsen

Tullegutt

Lenke til kommentar

Har D-link DI-614+ 22mbs her hjemme.....for øyeblikket bare trådløst på bærbar og ledning til maskinen...men skal kjøpe ny maskin nå og flytte den som er koblet for kabel nå til broren min...da kjøper man bare en usb adapter fra dlink og kobler inn i de nye pcene...dlinken med router fra Telenor ol lar jeg bare ligge...enkelt og greit.. Hvis du ønsker kan du jo bare kjøpe en slik router ikke ekstremt dyr men å anbefale på det sterkeste og en usb adapter til faren din...samlet pris blir da ca 1600 kanskje...du kobler da bare adsl inn i dlinken og en ledning fra dlinken og inn i pcen din...rekkevidden kan bli litt dårlig hvis det er over mange etasjer men funker i 3 her....evt kan du kjøpe en slags større antenne med over 500 meters :wow: GOD rekkevidde..... :yes:

 

PEACE OUT

 

:woot:

Lenke til kommentar
Min erfaring er at det altid er noe dritt med USB-adaptere. Gå for en intern løsning (PCI løsningene pleier bare å være et PCMCIA kort montert på en converter)

PCI løsningene pleier bare å være et PCMCIA kort montert på en converter

 

ehmm.WHAT? kan noken/du forklare meg alle dei forkortningane..eller forklare på ein enklare måte..

 

eg er uber newb på dette område.

 

 

takk :p:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...