Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Arv, familie og husbygging


Anbefalte innlegg

Heisann ærede forumbrukere.

 

Jeg har en liten case jeg har litt problemer med å sette meg inn i/ forstå det fulle omfanget av selv.

Casen er som følger: jeg eier leilighet, mens min far eier et hus. I dette huset leier min søster og hennes kjæreste. Dette paret har nå lyst til å kjøpe seg inn i dette huset (en prosentandel, men usikker på hvor stor) for å bygge ut kjelleren for å kunne bo der fast til de en gang kan kjøpe ut far. Jeg er 100 % sikker på at dette kommer til å by på utfordringer senere da de vil kjøpe ut han, mens han alltid har hatt lyst til å bo i generasjonsbolig, men det var ikke dette det skulle handle om. Spørsmålene mine er: vil jeg tape på dette mtp arv? Hvordan skal jeg evt sikre meg mot at de ikke ender opp med størsteparten av en evt arv? Er det grunn til bekymring, eller er det bare for meg å lukke øynene. Er egentlig ikke så veldig bekymret enda, men ser at det kan oppstå konflikter hvis ting skjer før tia.

 

Mvh OP-Phoenix

Endret av OP-phoenix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke problemet her. Dersom de "kjøper" seg inn i huset, vil de eie sin andel av huset. Skulle din far gå bort, vil hans eiendeler fordeles mellom dere. Dere vil da arve hver deres del av huset han eier. Dersom det deles på 2, og de allerde eier 50%, vil hver enkelt arve 25%. Dere vil også fordele verdier han har likt, selvsagt, som penger fra hussalget. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...