Gå til innhold

Rykk tilbake til start


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste hele tråden da den poppet opp her i går. Ble imponert over starten din etter 1 år uten reglemessig trening. Går nok fort fremover hvis du setter i gang igjen etter flytting :)

 

Oi, det var hyggelig :D . Ja, jeg regner ikke med at det tar så lang tid å komme opp igjen i styrke hvis jeg begynner :) . Jeg tror jeg skal melde meg inn på høgskolen sitt treningssenter til høsten, jeg ser jo at jeg ikke gidder å kjøre andre steder "bare" for å trene styrke. Rart hvordan ting endrer seg gitt.. :p 

Lenke til kommentar

 

Leste hele tråden da den poppet opp her i går. Ble imponert over starten din etter 1 år uten reglemessig trening. Går nok fort fremover hvis du setter i gang igjen etter flytting :)

 

Oi, det var hyggelig :D . Ja, jeg regner ikke med at det tar så lang tid å komme opp igjen i styrke hvis jeg begynner :) . Jeg tror jeg skal melde meg inn på høgskolen sitt treningssenter til høsten, jeg ser jo at jeg ikke gidder å kjøre andre steder "bare" for å trene styrke. Rart hvordan ting endrer seg gitt.. :p

 

Det hele handler vel om hvor viktig det er for deg. Er det en ting man gjør for å holde seg greit i form, er den mentaliteten helt ok. Har man mål man arbeider mot, er et slikt utsagn bare tull. 

 

Jeg tror også de aller fleste trenger å pushe seg ut av komfortsonen noen ganger i uken for å rense skallen og øke selvtillitten. Spesielt studenter, som sitter såpass mye og tar inn så mye ny informasjon. 

Lenke til kommentar

En 20min kjøretur til gymmet for å få trent styrke er et privilegium Juliess - ikke en ulempe.

Håper å se deg tilbake Straks :)

Hehe, ja, det er jo egentlig sant..

 

Det hele handler vel om hvor viktig det er for deg. Er det en ting man gjør for å holde seg greit i form, er den mentaliteten helt ok. Har man mål man arbeider mot, er et slikt utsagn bare tull. 

 

 

 

Jeg tror også de aller fleste trenger å pushe seg ut av komfortsonen noen ganger i uken for å rense skallen og øke selvtillitten. Spesielt studenter, som sitter såpass mye og tar inn så mye ny informasjon. 

 

 

 

Jeg er enig i det dere sier, det er kanskje litt flåsete skrevet å si "bare" for å trene styrke, men det jeg mener er at jeg har ikke hatt/har ingen motivasjon eller mål for styrketrening nå (og har ikke klart å få det til regelmessig heller). Derfor klarer jeg ikke å ta meg i nakken og kjøre dit "bare for å gjøre det", hvis det gir mening. Det har vært en prosess å komme i gang igjen med aktivitet, og det er vel kanskje eventuelt nå jeg kan føle meg klar for å legge til styrketrening i regnestykket igjen. Men; skal jeg trene styrke så må jeg ha et mål og en plan med det, jeg syns ikke selve løftingen i seg selv er givende nok til at jeg klarer å komme meg dit for det alene. 

 

Jeg kom meg på noen få fotballtreninger i høst, og jeg klarte å fortsette på grunn av det sosiale miljøet. I starten var det krevende å komme meg på én fotballtrening i uken :p . Da jeg hadde klart det en stund økte jeg til å bli med på begge treningene. Dette var såklart i tillegg til tur med hunden. Etterhvert tenkte jeg at dersom en trening ble avlyst, så burde jeg hvertfall jogge den dagen så mengden ble opprettholdt. Og etter det igjen... så syntes jeg at jeg burde rett og slett bli i bedre form for å spille bedre, så da begynte jeg å løpe litt i tillegg.

Det hadde vært positivt for meg å komme i gang igjen med styrketrening. Jeg får tenke litt effektivt på det og se hva jeg lander på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er styrkefreak vetu, og som de fleste andre som har et freak-område: "kan ikke forstå hvorfor ikke alle andre også er det.." :)

 

Du gjør det du selv har lyst til å gjøre :yes:

 

Men vi kan gjøre en deal - hvis du kommer igang med styrken igjen skal jaggu jeg begynne å røre på meg i form av litt økt HF også :sick:  Kan fortelle deg at jeg ikke har noe lyst til å drive med slike aktiviteter, men jeg vet det vil ha en positiv effekt på styrketreninga  - så da er det verdt bryderiet.

Deal?

 

Si ifra om du trenger hjelp til et enkelt, men motiverende styrkeopplegg da :)

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er styrkefreak vetu, og som de fleste andre som har et freak-område: "kan ikke forstå hvorfor ikke alle andre også er det.." :)

 

Du gjør det du selv har lyst til å gjøre :yes:

 

Men vi kan gjøre en deal - hvis du kommer igang med styrken igjen skal jaggu jeg begynne å røre på meg i form av litt økt HF også :sick:  Kan fortelle deg at jeg ikke har noe lyst til å drive med slike aktiviteter, men jeg vet det vil ha en positiv effekt på styrketreninga  - så da er det verdt bryderiet.

Deal?

 

Si ifra om du trenger hjelp til et enkelt, men motiverende styrkeopplegg da :)

 

Sånn er det vel med alt! :D Jeg forstår ikke hvorfor ikke alle syns min hund er den søteste i verden heller ;D ..

 

Det er jo nesten fristende nok bare å tenke på at du skal løpe rundt og svette vettu. Jeg vet jo at f. eks knærne mine ville ha veldig godt av styrketrening med tanke på løpingen, vendinger i fotball og slikt. 

 

Drar og trener styrke i morgen :) . Litt usikker på hva foreløpig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg gleder meg til Countrymans første utholdenhetsrapport.. :D

 

STYRKE

Trente lett, sammen med venninna mi som sliter litt med et kne. Så det ble litt knehabilitering med et par knestabiliserende øvelser :)

Militærpress

Stående roing

Good mornings

Bulgarsk utfall

Sidelengs step up på kasse

+ noe magegreier på slutten.

Svetten bare silte, har aldri svettet så mye under en styrkeøkt før! Beina ristet og skalv, det skal bli festlig på fotballkamp i morgen kveld og enda morsommere på onsdag tenker jeg..

 

UTHOLDENHET

+ gikk/løp 7,4km med hunden noen timer senere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hahah

Hahaha ja helt klart :rofl: :rofl: :rofl:

Men hvis det er dette som skal til for å få Juliess inn i strong-woman opplegget igjen er det verdt hver enest kalori! :dremel:

 

 

Haha, fantastisk! Hvor lenge klarte du deg på den utrolig festlige trappemaskinen? Foreslår romaskin neste gang!

Det blir sannsynligvis styrketrening igjen på fredag. Har fremdeles ingen plan, da. 

 

Jeg har vært ute og spilt volleyball ca 4 timer idag + fotballkamp i kveld. Puhhhh.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tar det veldig pent, og spesielt til å begynne med :)

Gikk bare et kvarter idag med en puls rundt 160.

 

Jeg hadde akkurat kjørt 78reps med markløft i 35C - kan ta romaskina neste gang kanskje. Ellers er jeg vel litt maskin skrudd sammen selv, bryr meg ikke om det er kjedelig bare det gjør nytta haha :)

Lenke til kommentar

Styrke igjen idag, hadde ikke så lyst da vekkerklokken ringte men :p .

Trente alt med veldig korte pauser og svetten stod i taket. Sleit med å gå etterpå :p .

 

Markløft

40kg x10

50kg x8

50kg x8

50kg x8

50kg x8

50kg x8

 

Nedtrekk i kabel med strake armer foran

10kg x15

15kg x12

15kg x12

15kg x10

10kg x15

 

Litt roing med bare stanga for gøy

 

Ettbeins markløft/strake markløft

6kg x10

10kg x10

10kg x10

10kg x10

 

+Noe magegreier

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...