Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Utvekslingsstudent i USA - mulig å ta VGS 3. år?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg begynte nettopp 2 året på VGS. Jeg har i flere år tenkt på å ta 2 året i USA som utvekslingsstudent siden det er bare dette året som blir godkjent (?) Og som vi kan søke om stipend til. Nå ble det ikke slik. Jeg holdt på å søke ifjor men av diverse årsaker ble det ikke til. 

Er det i det hele tatt noen muligheter får å ta 3 året i USA?
Jeg er villig til å ta om igjen 3 året om det er det som skal til. Jeg vil nesten gjøre ALT får å få det til. Dette har vært noe jeg har tenkt på lenge men også ble det ikke noe av. 
 
Hvor mye vil det koste? Og er det i det hele tatt noen som reiser ut 3 året som utvekslingsstudent? Er det helt sikkert at skoleåret ikke blir godkjent? Finnes det noen muligheter? Har sett at EF har mange forskjellige programmer, men greier ikke å sette meg helt inn i hva de forskjellige er.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Zarac, det høres mer fornuftig ut enn å ta grunnleggende utdannelse i utlandet (jeg visste ikke at det var mulig engang).

 

Kjør på med VGS i Norge og når du kommer inn på høyskole så kan du fint ta feks 2. og 3. året i utlandet (men det er sikkert avhengig av studieretning osv. Dette vet skolen)

Lenke til kommentar

Du har rett i at det ikke blir den samme opplevelsen. Men det er nok ingen dårligere opplevelse. Jeg kjenner en håndfull mennesker som studerer, eller i perioder har studert i USA. Det høres ut som de storkoser seg. Og siden de er litt eldre enn high school-elever, har de også større spillerom når det gjelder fritidsaktiviteter, reise og slikt.

 

Noe annet som også bør veie tungt er at man i høyere utdannelse får studere noe man virkelig interesserer seg for og får en verdifull utdannelse å ta med seg videre. Det du spør om er potensielt et ekstra år med videregående skole som koster mye og du i liten grad kan bruke senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...