Gå til innhold

Hvor lenge går en film på kino?


TorsteinHiA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å ringe din lokale kino nå har ikke noe hensikt angående dette spørsmålet.

 

Hvor lenge en film går på kino avhenger om den tjener godt nok til å rettferdiggjøre å bli sendt lengre. En film som gjør det veldig dårlig kan taes av plakaten som regel etter 2 uker her i Oslo. Det husker jeg Beatles gjorde, som bombet. 

 

Hvor du bor skriver du ingenting om, eller hvilken kjede kinoen er, uansett er det nødvendigvis ikke så viktig. The Martian tviler jeg kommer til å bombe på norske kinoer, etter hvordan Interstellar av Christopher Nolan gjorde det, eller hva andre Ridley Scott filmer har tendens til å gjøre.

 

Trailerne til The Martian har vært gode, og norsk presse kommer til å skrive om "Hennie på mars" i ukesvis. Den vil være på kino minst ut november vil jeg tro.  

Lenke til kommentar

Å ringe din lokale kino nå har ikke noe hensikt angående dette spørsmålet.

Hvor lenge filmen går på kino ett annet sted i landet enn lokalt er rivende likegyldig.

 

TS kontakt din lokale kino for å få oppdatert informasjon om hvor lenge de har tenkt å kjøre filmen.

Endret av Exxon Valdez
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der tar du rivende feil. Ingen på kinoene kan svare deg nå i dag, eller i morgen hvor lenge filmen kommer til å gå. Om den bomber fatalt går den ikke lengre enn som regel 2-3 uker, selv på små kinoer rundt om i landet. Om den så gjør det bra den første uken vil det ikke tilsi hvor lenge den vil gå, men det tilsier som regel at den holder seg der i 2-3 måneder, om det så bare er snakk om en visning om dagen for en kino som har 3-5 saler, nå snakker jeg om mindre kinoer utenfor de store byene. 

Lenke til kommentar

Der tar du rivende feil. Ingen på kinoene kan svare deg nå i dag, eller i morgen hvor lenge filmen kommer til å gå. Om den bomber fatalt går den ikke lengre enn som regel 2-3 uker, selv på små kinoer rundt om i landet. Om den så gjør det bra den første uken vil det ikke tilsi hvor lenge den vil gå, men det tilsier som regel at den holder seg der i 2-3 måneder, om det så bare er snakk om en visning om dagen for en kino som har 3-5 saler, nå snakker jeg om mindre kinoer utenfor de store byene. 

 

Slutte å leke bedreviter. Hater sånne mennesker. 

 

Det er bare kinoen som kan svare TS på dette her, ikke dumme anonyme bedrevitere på et forum. Kinoen kan gi TS et estimat på hvor lenge filmen vil minimum gå og hvor lenge den vil maksimalt gå ut ifra historisk sannsynlighet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Maury har delvis rett så trenger ikke kalle andre bedreviter.  siden det er få kinoer som kan spå besøkstallene på kommende filmer og går filmen dårlig vil den fort bli tatt av plakaten til fordel for andre filmer som det tjenes mere på.

Går alltis an å ringe lokale kinoen men er ikke sikkert man får ett svar.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...