Gå til innhold

[Løst] Stue anlegg til 5000 kr


Anbefalte innlegg

Hei! jeg ønsker å kjøpe meg et anlegg til maks 5000 kr som skal stå i stua.. Skal brukes til musikk, film, tv, spilling, ja egentlig et alrounder anlegg

 

Må være "godt" med bass. Har ikke peiling på dette, så håper noen kan komme med tips og forslag.

 

kjører et logitech 5,1 pc anlegg i dag med 8" bass .

 

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 trådløst utstyr

Vik fra meg.

 

Den ventet jeg selvfølgelig fra en schmeker-entusiast - men nå oppga ikke TS å være audiofil med supersoniske ører, og uansett hva du og jeg syns lar 99% av befolkningen seg imponere av lyden i en Sonos 7 Sonos 5 / Denon Heos 7 - så det bør da ærlig talt være et alternativ for TS med mindre han uttrykker annet?

Endret av toth
Lenke til kommentar

Det qef anlegget synes jeg ikke er noe særlig.. 

 

https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/hoyttalersystem/argon-junior-40-5.1-hoyttalersystem/Er vel det mest fornuftige jeg kan klare og anbef hvis det er snakk om surround med kjøpe alt nytt og gjøre det enkelt mentaliteten.

 

Pluss noe sånt http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=61485625&q=yamaha&sort=3&sub_category=1.93.3906&category=0.93&product_category=2.93.3906.52&ref=fas

Endret av SKAÐI
Lenke til kommentar

 

..er vi fortsatt ikke kommet så langt med trådløst utstyr at man fortsatt skal basere seg på svære recievere og kabler? Istedetfor å plassere ut 4-5 Sonos e.l. på egnet plass, mener jeg..

Receivere? Nei, sånt driver vi ikke med. Dessuten, lyd handler om fysikk.

 

i min tid kalte vi gjerne forsterker for reciever1. Poenget er uansett at lyd=fysikk også er irrelevant - 99% er fortsatt imponert over lyden i en Sonos 7 Sonos 5 / Denon Heos 7.

 

 

1: (noe jeg ser flere gjør:

 

)

Endret av toth
Lenke til kommentar

https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/hoyttalersystem/argon-junior-40-5.1-hoyttalersystem/Er vel det mest fornuftige jeg kan klare og anbef hvis det er snakk om surround med kjøpe alt nytt og gjøre det enkelt mentaliteten.

jeg har disse i en liten stuekrok, og jeg kjempefornøyd  :thumbup: gikk fra store høyttalere på gutterommet og 12" basskasse, men måtte få tak i noe mindre når jeg flytta sammen med dama  :p og jeg ble positivt overrasket første gang jeg prøvde dem  :)

Lenke til kommentar

Den ventet jeg selvfølgelig fra en schmeker-entusiast - men nå oppga ikke TS å være audiofil med supersoniske ører, og uansett hva du og jeg syns lar 99% av befolkningen seg imponere av lyden i en Sonos 7 - så det bør da ærlig talt være et alternativ for TS med mindre han uttrykker annet?

 

får man ikke som regel litt mer lyd for pengene hvis man tar på seg jobben med å koble opp "vanlige" høyttalere til samme pris som det man må ut med for et sonos-anlegg?  :hmm:

Endret av 1BlueAnd1White
Lenke til kommentar

Tror ikke du får noe bra trådløst anlegg til 5 lapper, i hvert fall ikke med surround.

 

Ledninger: Litt styr under montering, stort sett ro i sjela ellers.

Trådløst: Knot og feilsøking gjennom hele utstyrets levetid. Vanskeligere i bruk også. Og høyttalerne går uansett ikke på luft og kjærlighet...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

i min tid kalte vi gjerne forsterker for reciever1.

 

 

 

1: (noe jeg ser flere gjør:

 

 

Det heter Receiver når forsterkeren har mulighet for mottak av radio signaler, og forsterker når man ikke har det. Og vil da også si at forsterkere med mottak via nettverk også kan gå under receivere.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Som nevnt over får du ikke særlig til anlegg med 5000. Ville heller startet med feks forsterker og bygget ut etterhvert når du får råd. 

Jeg hørte et Sonos surround-anlegg på demo. Det var i og for seg grei lyd i det men det bli rikke like bra surround- og stereoeffekt som hvis en hadde hatt dedikerte høyttalere til alle kanalene. Oppsettet jeg hørte var med lydplanke, sub og to bakhøyttalere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...