Gå til innhold

Lumia 640 eller 640XL?


Anbefalte innlegg

Synes denne telefonen virker så god at jeg bare må kline til med en som jeg så kan bruke med privabbet da jobben har egen telefon og abb.

 

 

Dog litt usikker på størrelsen jeg skal gå for. Er det noen andre ulemper med XL som dårligere skjerm, flekser/bøyer mer, knirker mer el. enn 5.0"eren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsatt litt på gjerdet da det sises at det er en oppfølger rett rundt hjørnet. Ant. menes det ved lansering av WP10 i oktober? I dont know...

Ingen fastsatt dato for den ferdige utgaven enda. Insider-utgaven er sånn passe stabil, og vil trolig bli veldig stabil med den nye oppdateringen som lanseres denne uka.

Lenke til kommentar

Eneste jeg evt. følte jeg kunne hatt behov for var OIS. 16GB lagring er ingen issue da jeg setter inn et 64GB minnekort. Ville også teste hvordan det er å ha stor skjerm så gikk da for en 640XL (hvis jeg får den levert i tide).

 

Takk for tilbakemeldinger :)

 

EDIT:

Telefonen kjøpes hovedsaklig for å teste WP/WM10.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Eneste jeg evt. følte jeg kunne hatt behov for var OIS. 16GB lagring er ingen issue da jeg setter inn et 64GB minnekort. Ville også teste hvordan det er å ha stor skjerm så gikk da for en 640XL (hvis jeg får den levert i tide).

 

Takk for tilbakemeldinger :)

 

EDIT:

Telefonen kjøpes hovedsaklig for å teste WP/WM10.

Hei, hva synes du om telefonen? Hvordan er den ift det du har hatt før?

Lenke til kommentar

Min første smarttelefon ble kjøpt i 2010 og ble etter nøye vurdering mot Android og WM alternativer en iPhone 4 med iOS4. Eter å ha brukt iOS i 5 år med kun litt testing av Android ble dette en stor overgang.

 

Men jeg hoppet i det, kjøpte den og dro på ferie med den til en ukjent plass for å tvinge meg til å virkelig bruk den.

Førsteinntrykket jeg fikk av selve telefonen er helt fantastisk, så mye man får for pengene her er bare imponerende. At maskinvaren er en del svakere enn andre produsenters toppmodeller har ikke plaget meg et sekund. Jeg bruker den hele tiden til alt. Har også med meg iPhone 5S men den har ligget i skuffen til nå (hovedsaklig for å lære meg WP skikkelig). Må også si at WP8.1u2 imponerer så langt, her har Microsoft gjort en sabla god jobb og alt flyter silkemykt selv på denne "svake" maskinvaren. Underveis i OneNote noterer jeg inntrykk jeg har fått, hva jeg savner osv. Om halvannen uke vil jeg lage en liten oppsummering på inntrykkene.

Ellers, helt nydelig med stor og god skjerm, at oppløsningen er "bare" 720p synes jeg er helt perfekt siden det gir bedre batteritid og er mer enn bra nok for en slik enhet. Here Maps med fullstendig nedlasting av kart har reddet meg som ukjent turist i nye byer mang en gang. Bruker ikke datatrafikk, kun WiFi på hotellet så når jeg er ute å beveger meg er alt offline. PÅ flyet ble det spotify i mange timer med et godt headset og lydkvaliteten er også nydelig. Samtalekvaliteten også helt topp (synes den er litt bedre enn iPhone).

Så langt knallfornøyd og den er en fast feriedings mens jeg planlegger og utforsker meg gjennom dagene.


PS.
En av tingene som har irritert meg litt er at en haug utgivere nekter deg å installere appen deres på SD-kort, noe som for meg blir helt tullete. Jeg har flyttet så mye som er mulig til SD kortet da jeg kun vil bruke det som fast ekstra lagringsplass i telefonen og ikke bytte ut og inn med andre kort. Om deres valg har med "sikkerhet" å gjøre spiller liten trille, har man støtte for SD kort bør man få velge. Dette har heller ingen teknisk årsak da det hovedsaklig er sosiale apper som ikke bør ha noe problem med å operere fra SD kort.

Forløpig ligger jeg på rundt 4GB brukt på internlagringen hvorav rundt 3.03 er systemet selv. Så det er kjekt å vite at man har "kun" 5GB tilgjengelig på en 8GB enhet men så langt ingen problem.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...