Gå til innhold

Frykter du at muslimsk kultur vil dominere over Norge?


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg tror han mente at påstanden om at multikultur er veien til det ideelle samfunnet ikke er riktig.

 

 

Hvis man ikke klarer å uttrykke seg på forståelig norsk burde man kanskje avstå fra å snakke om kultur ?

 

Nydelig logikk. 

 

Hvorfor skal vi høre på andre folk og deres kulturer da, når de ikke kan å uttrykke seg på forståelig norsk? 

Endret av Viking Chieftain of Gains
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nydelig logikk. 

 

Hvorfor skal vi høre på andre folk og deres kulturer da, når de ikke kan å uttrykke seg på forståelig norsk? 

 

Når ble det aktuelt for deg å høre på "andre folk og deres kulturer"?

Da spiller det vel ingen rolle hvilket språk de snakker?

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

 

Jeg tror han mente at påstanden om at multikultur er veien til det ideelle samfunnet ikke er riktig.

Tja, mulig han kommer med en avklaring senere

&nbsp

 

Tja, får forsøke da :)

 

Forskning fra harvard peker til det mange allerede visste fra før (litt morsomt at selv disse prestisjetunge institusjonene begynner å snu), at mennesker er mest lykkelige når dem lever rundt folk som er som dem selv, dette er igjen bevist når du ser på kart over "bobbler" rundt om i byer som innehar en viss type rase i disse såkalte "flerkulturelle" samfunn.

Det burde ikke komme som en overaskelse at folk flest vil bo ved siden av "sine egne".

 

Rase er også kultur da du bare trenger å se deg rundt om i verden der forskjellige raser kommer fra har du også veldig forskjellige kulturer.

Uten hvite mennesker har du ikke hvit kultur på samme måte som om asiatere ikke hadde eksistert = ingen asiatist kultur.

 

 Så kultur er på sitt mest grunnleggende nivå noe du kan definere som "en følelse av vi". Multikulturalisme erstatter "vi" med "oss og dem ". Dermed ødelegger det kultur akkurat som det ødelegger sosial enhet. Kultur er sosialt samhold, en følelse av felles formål og samhold.

 

Noe i de linjene jeg tenkte på, ikke alle har like god tid til å sitte her inne og poste hele dagen :)

Endret av geita_
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Rase er også kultur da du bare trenger å se deg rundt om i verden der forskjellige raser kommer fra har du også veldig forskjellige kulturer.

Uten hvite mennesker har du ikke hvit kultur på samme måte som om asiatere ikke hadde eksistert = ingen asiatist kultur.

 

 

Så hvis vi europeere ikke var blitt hvite i huden på vår ferd nordover så hadde vi ikke utviklet vår kultur? Den asiatiske kultur sitter i deres spesielle kombinasjon av melaniner? Eller er vi "hvite" på innsiden også, og har et eller annet særtrekk som fikk Arkimedes til å oppdage loven om oppdrift. (Og til å glemme å kle på seg i befippelsen...)  

 

Er det noen genetisk grunn til at en annen "rase" ikke kan assimilere en kultur over tid, eller ikke ville utviklet den selv under de samme klimatiske og politiske forhold? Hvis ikke, hvorfor bringer du rasebegrepet inn i saken?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nydelig logikk. 

 

Hvorfor skal vi høre på andre folk og deres kulturer da, når de ikke kan å uttrykke seg på forståelig norsk? 

 

a)Når ble det aktuelt for deg å høre på "andre folk og deres kulturer"?

b)Da spiller det vel ingen rolle hvilket språk de snakker?

 

a) Det ble nok aktuelt like etterpå jeg fant ut at det finnes andre kulturer. Eksakt når husker jeg desverre ikke, sjef. Hvordan ellers skal jeg vite hvem som er bra for meg og mine, og ikke? 

 

b) Jo, gjør det ikke det da? Forståelig norsk eksempelvis ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det noen genetisk grunn til at en annen "rase" ikke kan assimilere en kultur over tid, eller ikke ville utviklet den selv under de samme klimatiske og politiske forhold? Hvis ikke, hvorfor bringer du rasebegrepet inn i saken?

 

Geir :)

 

I veldig små mengder kansje det går, selv det er ikke sikkert. :)

 

Slik det er i dag vil multikultur bety slutten for oss og resten av europa da man kun kan ha en dominant kultur, og har man åpne dører så tar det ikke lang tid før vi er erstattet :)

Endret av geita_
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Rase er også kultur da du bare trenger å se deg rundt om i verden der forskjellige raser kommer fra har du også veldig forskjellige kulturer.

Uten hvite mennesker har du ikke hvit kultur på samme måte som om asiatere ikke hadde eksistert = ingen asiatist kultur.

Hmm, så uten menn ingen mannskultur, uten sivilingeniører ingen sivilingeniørkultur, uten byråkrater ingen byråkratkultur, uten musikere ingen musikk-kultur, uten rørleggere ingen rørleggerkultur, etc, etc

Lenke til kommentar

 

 

 

Nydelig logikk. 

 

Hvorfor skal vi høre på andre folk og deres kulturer da, når de ikke kan å uttrykke seg på forståelig norsk? 

 

a)Når ble det aktuelt for deg å høre på "andre folk og deres kulturer"?

b)Da spiller det vel ingen rolle hvilket språk de snakker?

 

a) Det ble nok aktuelt like etterpå jeg fant ut at det finnes andre kulturer. Eksakt når husker jeg desverre ikke, sjef. Hvordan ellers skal jeg vite hvem som er bra for meg og mine, og ikke? 

 

b) Jo, gjør det ikke det da? Forståelig norsk eksempelvis ;)

 

 

Du kommer med at folk skal uttrykke seg på en forståelig norsk?

Hva mener du da? At folk ikke skal være dyslektiker? KJÆRE statsministeren VÅR er dyslektiker? Så det betyr at vi ikke skal høre noe fra henne?

Lenke til kommentar

Scroll litt opp så ser du hvorfor jeg skrev det. 

 

Jeg kjenner for øvrig mange dyslektikere som klarer å uttrykke seg forståelig på norsk. 

 

Åja, Misforstod. Personen klarte ikke å formulere seg godt.. Det kan være til tider irriterende

 

Edit: Skrivefeil (formulere, ikke formidle).

Endret av MT-Sci
Lenke til kommentar

Ja geita_ gjorde på en måte det, men med litt godvilje så var budskapet hans godt nok formulert. "Multikultur er en løgn" er et svært mye brukt ordtak og gir mening dersom du legger godvilja til. 

Jeg reagerte på måten newbrewfoz prøvde å lage et poeng ut av at geita burde avtså å snakke om kultur, bare på grunn av en formulering som krever litt innsikt på å forstå. Med andre ord, hysje han ned. Man ser det altfor ofte at kritikere av multikultur, massiv innvandring, andre kulturer etc, hele tiden må forsvare hvorfor de debatterer, istedetfor hva de debatterer om. 

I en debatt som er så vannvittig preget av det å angripe menneskene, istedetfor meningene/idéene deres, er det viktig å ta tak i sånt syns jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En av grunnene til at jeg ikke frykter denne muslimske dominansen, bortsett fra tallenes tale, er at innvandrerne selv tar diskusjonen etterhvert, og til og med våger kritikk av profeten:

 

Historieløs tilnærming til islam. Vi må innrømme at det finnes nedlatende og intolerante tradisjoner i islam.

 

"Islamsk historie viser at det helt fra begynnelsen har handlet om politisk makt. Mohammed var en profet, kriger, kommandant, dommer, leder, tyrann og slaveeier. Og gift med et barn i henhold til alle Sahih Hadith bøkene så vel som Ibn Ishaq (704-767): The Life of Mohammed (den tidligste kilde om profetens liv i Islamsk historie).

 
Den første kalifen Abu Bakar tvang med sverd tilbake de stammene som ikke ville betale skatt eller frafalt islam etter Muhammeds død. Er det noen som burde kjenne til islams innhold, så er det Muhammeds trofaste følgesvenn Abu Bakar.
 
Å si til den norske befolkningen at islamsk jihad bare er forsvarskamp for menneskers trosfrihet, er en meget subjektiv tildekking av sannheten. Det finnes mer enn 150 jihad-vers i Koranen og i hundrevis av hadither fra Sahih Bukhari, Muslim, Abu Dawood, Ibn Majah, Tirmidhi, Nasa-i og i mange av de andre såkalte svake hadith bøkene også."

 

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg reagerte på måten newbrewfoz prøvde å lage et poeng ut av at geita burde avtså å snakke om kultur, bare på grunn av en formulering som krever litt innsikt på å forstå. Med andre ord, hysje han ned.

 

Her tillegger du meg motiver jeg ikke har. Hva sier det om din debatt-teknikk, kaptein?

 

Jeg reagere på smørjer av usammenhengende og ulogiske utsagn av typen "multikultur er løgn", eller "fotball er løgn".

 

Sammensetningen av det norske Stortinget er et godt eksempel på norsk multikultur. Et representativt utvalg for norske meninger, stemt inn av norske velgere. Det er vel ingen som ønsker enpartistyre? Et annet er alle de ulike musikk-genrene som folk her i landet hører på. Det er vel ingen som vil at tilgjengelig musikk skal styres av et eller annet regime?

 

Hvis man med multikultur mener at det er en risiko for at man på offentlig sted kan møte en person med annen hudfarge, annen klesdrakt og annet morsmål enn sine egne besteforeldre, så burde man finne et ord som er mer egnet.

 

Men "multikultur" har vel blitt et politisk korrekt uttrykk i innvandringsfiendtlige kretser, kanskje.

"Nei til multikultur" høres kanskje bedre ut enn "Ja til diskriminering på etnisk og religiøst grunnlag".

 

Ingen bestrider vel etniske nordmenns frihet til å kle seg som de vil, snakke den dialekten de vil, høre på den musikken de vil, stemme på de partiene de vil, og tro på det livssynet de vil, mot at de kan bli straffeforfulgt dersom de bryter norsk lov? Men hvis det er en "utlending" med mørk hudfarge som gjør dette, så er det et altså et problem?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den første kalifen Abu Bakar tvang med sverd tilbake de stammene som ikke ville betale skatt eller frafalt islam etter Muhammeds død. Er det noen som burde kjenne til islams innhold, så er det Muhammeds trofaste følgesvenn Abu Bakar.

Hvor er problemet? Menneskene i disse stammene kunne jo bare ha flyttet så hadde de unngått beskatningen; det var (sannsynligvis) ingen som tvang dem til å bli boende. Full frihet der i gården! :hmm:

Lenke til kommentar

 

Jeg reagerte på måten newbrewfoz prøvde å lage et poeng ut av at geita burde avtså å snakke om kultur, bare på grunn av en formulering som krever litt innsikt på å forstå. Med andre ord, hysje han ned.

 

a) Her tillegger du meg motiver jeg ikke har. Hva sier det om din debatt-teknikk, kaptein?

 

Jeg reagere på smørjer av usammenhengende og ulogiske utsagn av typen "multikultur er løgn", eller "fotball er løgn".

 

b) Sammensetningen av det norske Stortinget er et godt eksempel på norsk multikultur. Et representativt utvalg for norske meninger, stemt inn av norske velgere. Det er vel ingen som ønsker enpartistyre? Et annet er alle de ulike musikk-genrene som folk her i landet hører på. Det er vel ingen som vil at tilgjengelig musikk skal styres av et eller annet regime?

 

c) Hvis man med multikultur mener at det er en risiko for at man på offentlig sted kan møte en person med annen hudfarge, annen klesdrakt og annet morsmål enn sine egne besteforeldre, så burde man finne et ord som er mer egnet.

 

d) Men "multikultur" har vel blitt et politisk korrekt uttrykk i innvandringsfiendtlige kretser, kanskje.

"Nei til multikultur" høres kanskje bedre ut enn "Ja til diskriminering på etnisk og religiøst grunnlag".

 

e) Ingen bestrider vel etniske nordmenns frihet til å kle seg som de vil, snakke den dialekten de vil, høre på den musikken de vil, stemme på de partiene de vil, og tro på det livssynet de vil, mot at de kan bli straffeforfulgt dersom de bryter norsk lov? Men hvis det er en "utlending" med mørk hudfarge som gjør dette, så er det et altså et problem?

a) Når du oppfordrer noen til å la være å diskutere noe fordi du ikke syns de er forståelige, hva skal man kalle det da, sailor? ;)

 

b) Jeg syns ikke stortinget er det beste eksempelet akkurat, når de på et overordnet nivå er del av samme kultur ved at de holder tilnærmet like verdier. Som fks at æresdrap ikke er greit, eller at å forlate religionen/tankesettet de er motivert av gjør det greit å forfølge og/eller drepe. Stortinget er forøvrig ikke religiøst motivert i praksis. 

 

c) Det overrasker meg ikke at du krydrer hudfarge inn i dette, men jeg biter på. Folk kan mene akkurat hva de vil om hva multikultur betyr, men jeg regner med de aller fleste forholder seg til den grovt sett "offisielle" definisjonen; et samfunn bestående av flere etniske/kulturelle fraksjoner. 

 

d) Multikultur har nok blitt et ok uttrykk å bruke blant innvandringsfiendtlige, det tror jeg også. Ikke minst hos innvandringskritikere også. 

 

e) Hvem påstår dette? Er det et reelt problem? Jeg tror folk flest ser ned på de som prøver å spre normer om hvilken musikk, hvilke klær, hvilke partier etc som er greit - uavhengig av hudfarge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja geita_ gjorde på en måte det, men med litt godvilje så var budskapet hans godt nok formulert. "Multikultur er en løgn" er et svært mye brukt ordtak og gir mening dersom du legger godvilja til. 

 

I en debatt som er så vannvittig preget av det å angripe menneskene, istedetfor meningene/idéene deres, er det viktig å ta tak i sånt syns jeg. 

 

Å uttrykke er akkurat det samme som å formulere. Flere av oss vil ikke gå til personangrep.

Endret av MT-Sci
Lenke til kommentar

Ja geita_ gjorde på en måte det, men med litt godvilje så var budskapet hans godt nok formulert. "Multikultur er en løgn" er et svært mye brukt ordtak og gir mening dersom du legger godvilja til.

Nei, det gir ingen mening, men geita kom tilbake og forsøkte å avklare hva han egentlig mente med uttrykket. (Innlegg #484).

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...