Gå til innhold

[Løst] Tråden for opptak til Politihøgskolen 2016


Helflat

Anbefalte innlegg

Noen som skal gå i Kongsvinger som er gira på å bli kjent og/eller en harry-tur til charlottenberg på lørdag eller søndag? :)

 

Flytter nok på lørdag, og da er jeg gjerne med på å møtes :-) Vært to turer i kongsvinger allerede, innom skolen blant annet. Ser meget lovende ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan ser man egentlig om utdanningsplanen er godkjent? Trykka meg gjennom alt da jeg registrerte meg på Studentweb, men står jo liksom ikke "godkjenn utdanningsplan" noe sted

 

Jeg fikk kvittering på e-mail om at jeg er ferdigregistrert. Bare husk at du må betale semesteravgiften før du kan fullføre registrering, i tilfelle du ikke har gjort det allerede :)

Lenke til kommentar

Noen som vet når man skal møte opp på tirsdagen i Bodø? Står i velkomstbrosjyren at det er klokka 11.30, men om jeg går inn på itslearning og sjekker timeplan, så står det at det er fra 8.15 på tirsdag 23.08. Antar at det er 11.30 som er korrekt, men vil bare forsikre meg.

Lenke til kommentar

Noen som vet når man skal møte opp på tirsdagen i Bodø? Står i velkomstbrosjyren at det er klokka 11.30, men om jeg går inn på itslearning og sjekker timeplan, så står det at det er fra 8.15 på tirsdag 23.08. Antar at det er 11.30 som er korrekt, men vil bare forsikre meg.

Hei! Jeg kommer til å følge planen som står på velkomstbrosjyren.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan ser man egentlig om utdanningsplanen er godkjent? Trykka meg gjennom alt da jeg registrerte meg på Studentweb, men står jo liksom ikke "godkjenn utdanningsplan" noe sted

 

Jeg fikk kvittering på e-mail om at jeg er ferdigregistrert. Bare husk at du må betale semesteravgiften før du kan fullføre registrering, i tilfelle du ikke har gjort det allerede :)

 

Whups, hadde visst fått den e-posten jeg også! Semesteravgiften betalte jeg på mandag, og i dag kom studielånet på konto :) Da er vel alt i orden, da..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Får man oppleve cs gass på phs et av årene slik som i forsvaret?

Japp;-)

 

 

Vil du si noe om hvor mange tabletter de satt fyr på i gassbua? 

 

Vi var på leir i Kongsvinger i B2 og fikk testet dette. Har også testa i forsvaret tidligere.

Gassbua på Madla var nok vesentlig tettere enn den gamle gassbua på Kongsvinger. Fikk vesentlig dårligere effekt på leir enn i forsvaret.

 

CS-gass er jo uansett bare gøy om man sammenligner med OC pepperspray  :dribble: (Nei man er ikke pålagt å teste pepperspray)

 

 

Når jeg var i gassbua i Forsvaret fulgte de alle forskriftene. Vi var første gruppa inn, men de tente bare på 1(!) tablett. Jeg kjente noe særlig til effekten i hvertfall, så da jeg kom ut løp jeg ti meter før jeg stoppa. 

 

Ikke pålagt å teste, men får man muligheten til å teste om man vil det? 

 

På skolen vil du nok ikke få tilbud om å teste pepperspray, men du kan nok alltids få teste en dusj når du kommer ut i praksis. Hva som er vanlig og ikke vet jeg ikke, men skolen stiller seg i alle fall ikke bak at elever tester pepperspray.

 

Du får høre med veilederen din når den tid kommer  :) Det er uansett ikke noe behagelig opplevelse! 

 

 

Er rimelig sikker på at det ikke er behagelig. Tenker bare at det kunne vært greit å prøvd.

 

Enig med Smashers. Vil prøve ut alt (i tilpasset kraft) som vi kan bruke ved behov på andre. F.eks betong: burde blitt slått slik at man får et lite blåmerke (altså ikke noe særlig hardt men for å føle effekt) men ikke slik at en brekker beinet. Eller pepperspray slik de gjør i forsvaret. Eller AT (arrastajsonstknikk) for å kjenne hvordan det føles. Helt ærlig vil jeg også oppleve fullt ut å bli tatt inn på glattcelle en natt og avhør. :) Selv bare på skuespill.

Skjønner at det hadde vært krevende/kostnadsfullt for skolene å organisere noe slikt, men for å ha de erfaringene og dermed skjønne mer fra andre personens perspektiv hadde det vært givende. 

 

 

Som det ble nevnt litt lengre opp her, så er det ikke umulig å kunne få prøvd pepper iløpet av praksisåret. I forhold til AT så trener man med medstudenter, og du vil derfor få oppleve hvordan det er å bli utsatt for dette.

 

Det du skriver om å ønske å bli slått med batong, men kun så hardt at man kun får et blåmerke høres litt søkt ut, da det kan sammenlignes med å ønske å prøve pepperspray, men kun en liten dose blandet ut med masse vann. 

 

Jeg syns det høres fornuftig ut at du ønsker å sette deg inn i hvordan det er for personen som blir utsatt for disse tingene. Men ser ikke helt poenget med å utsette seg selv for det; Er du i en situasjon der du  bruke batong, slag og spark, eller i verste fall skytevåpen, f.eks nødverge, så vil det ikke være særlig relevant hvor vondt det gjør for gjerningspersonen der og da (tør uansett påstå at enhver vet at ingen av alternativene nevnt ovenfor kan være særlig behagelig å bli utsatt for). 

 

Synes heller ikke noe om trenden at fysiske krav på skolen skal senkes eller fjernes. Det er tross alt en grunn for at disse testene ble gjennomført tidligere og jeg har tilgode å høre om elever som ikke får vitnemål fordi man ikke klarer å gjennomføre slike ting :) Personlig synes jeg det var gøy å jobbe mot et fysisk krav sammen med andre førsteklassinger. Både sosialt og det gir også ekstra motivasjon.

Lenke til kommentar

Noen som vet når man skal møte opp på tirsdagen i Bodø? Står i velkomstbrosjyren at det er klokka 11.30, men om jeg går inn på itslearning og sjekker timeplan, så står det at det er fra 8.15 på tirsdag 23.08. Antar at det er 11.30 som er korrekt, men vil bare forsikre meg.

Hvor finner man timeplan på itslearning?

Lenke til kommentar

 

Noen som vet når man skal møte opp på tirsdagen i Bodø? Står i velkomstbrosjyren at det er klokka 11.30, men om jeg går inn på itslearning og sjekker timeplan, så står det at det er fra 8.15 på tirsdag 23.08. Antar at det er 11.30 som er korrekt, men vil bare forsikre meg.

Hvor finner man timeplan på itslearning?

 

Den finner du her på TimeEdit.

https://no.timeedit.net/web/phs/db1/

Lenke til kommentar

Til de på Kongsvinger som ikke finner timeplanen: Velg et annet studiested enn Kongsvinger på TimeEdit, søk på navnet ditt og timeplanen kommer opp!

Får legge til at det ikke er alltid timeplanen, ved søk på navn, stemmer overens. Man burde alltid søke opp sin klasse eller enkeltemner i timeedit.

Lenke til kommentar

Er det riktig at man står oppført som "Ikke vurderingsmeldt" i fagene, men står som "Søkt" til undervisning for alle fagene det kommende semesteret? Fikk ikke til å endre noe, og har betalt semesteravgift :hmm: Om dere skjønner hva jeg mener.

 

EDIT:

Det står denne meldinga under hvert fag, på tross av at semesterregistreringa er "ok". Har dere andre det slik?

 

 

post-71069-0-83580100-1471626892_thumb.png

Endret av Hasselnøtta
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...