Gå til innhold

[Løst] Tråden for opptak til Politihøgskolen 2016


Helflat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har fått vite klassen sin på studentweb enda ?, så nettopp at jeg har skifta fra ingen til klasse A i bodø og lure på om andre ser sin også :)

 

Sjekket dette nettopp, står at jeg er i klasse C i Bodø :) Betalte semesteravgiften i går, så nå er det bare å vente til det blir registrert i systemet så man kan melde seg opp til fag!

Lenke til kommentar

 

 

Er rimelig sikker på at det ikke er behagelig. Tenker bare at det kunne vært greit å prøvd.

 

Har fått pepperspray i ansiktet. Vil unngå i det lengste med å prøve dette frivillig ja..

 

 

Tenker bare at det kanskje hadde vært greit å kjenne det på kroppen selv, da man plutselig kan bli nødt til å bruke det mot andre i tjenesten. 

 

Det samme kan man si om f.eks. batong og skytevåpen. Gjør deg selv en tjeneste, og ikke utsett deg selv for pepperspray. Det går fint an å tenke på å være meget restriktiv i bruken mot andre (som instruksen også pålegger deg) uten å ha testet det selv.

 

Det kan også være greit å tenke på at både batong og pepperspray kan være tilnærmet virkningsløse på enkelte personer. Hvis du søker på YouTube kan du for eksempel finne en video fra utlandet der en person blir slått med batong av flere politibetjenter, men han bare durer på videre. Det samme kan skje med pepperspray.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Helt ærlig vil jeg også oppleve fullt ut å bli tatt inn på glattcelle en natt og avhør. :) Selv bare på skuespill.

Ta det med ro, du får med all sannsynlighet prøve deg på øvelser i både innsettelse i arrest og avhør. Og hvis du venter deg at avhør vil være noe spennende og actionpreget, så kan jeg skuffe deg med at det er meget strengt regulert, og det er ikke slik at man sitter i et mørkt rom med en lampe midt i ansiktet. Det er heller i et nøytralt og lyst rom med et par vanlige stoler. Som et slags møte. Og det skjer som regel på dagtid.

Lenke til kommentar

 

Noen som har fått vite klassen sin på studentweb enda ?, så nettopp at jeg har skifta fra ingen til klasse A i bodø og lure på om andre ser sin også :)

Sjekket dette nettopp, står at jeg er i klasse C i Bodø :) Betalte semesteravgiften i går, så nå er det bare å vente til det blir registrert i systemet så man kan melde seg opp til fag!

Melde seg opp i fag?

Lenke til kommentar

Damn! Ligger plutselig på 1.plass i Kongsvinger og aner ikke hva jeg skal gjøre. Depositum og leie er betalt, jeg flyr snart opp og avtalt med noen at de skal ta med noen ting. Vet noen om et har skjedd at folk ikke møter opp? Vet ikke om jeg burde forberede meg til å flytte til Kongsvinger eller fortsette mitt planlagte løp. Stressa!

Lenke til kommentar

Damn! Ligger plutselig på 1.plass i Kongsvinger og aner ikke hva jeg skal gjøre. Depositum og leie er betalt, jeg flyr snart opp og avtalt med noen at de skal ta med noen ting. Vet noen om et har skjedd at folk ikke møter opp? Vet ikke om jeg burde forberede meg til å flytte til Kongsvinger eller fortsette mitt planlagte løp. Stressa!

Da jeg startet var det 2-3 stykk som ikke møtte. Men kan godt hende det ikke skjer i år. De som fikk disse plassene kom ikke før en uke etter skolestart. Med andre ord; flytter du ikke nordover og møter første skoledag, så risikerer du å miste plassen i Bodø. Er det da ingen som trekker seg fra Kongsvinger så står du plutselig uten skoleplass. Bodø er en bra skole, og dersom det ikke er tungtveiende grunner til at du vil være på østlandet, så anbefaler jeg deg å bare flytte nordover. 

 

Lykke til  :)

Lenke til kommentar

 

 

Noen som har fått vite klassen sin på studentweb enda ?, så nettopp at jeg har skifta fra ingen til klasse A i bodø og lure på om andre ser sin også :)

Hvor i studentweb står det hvilken klasse man er i?

Jeg skal også i A-klassen i Bodø

sweet, gleder meg til å komme i gang nå :)

Lenke til kommentar

 

 

Noen som har fått vite klassen sin på studentweb enda ?, så nettopp at jeg har skifta fra ingen til klasse A i bodø og lure på om andre ser sin også :)

Sjekket dette nettopp, står at jeg er i klasse C i Bodø :) Betalte semesteravgiften i går, så nå er det bare å vente til det blir registrert i systemet så man kan melde seg opp til fag!

Melde seg opp i fag?

 

 

Mente selvfølgelig å godkjenne utdanningsplan! Er vant til studier som ikke er profesjonsstudier, der må du melde deg opp til hver enkelt fag :p

Endret av dkzx
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...