Gå til innhold

[Løst] Tråden for opptak til Politihøgskolen 2016


Helflat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal gå Bodø, ønsket meg dit selv om jeg har 53,8 poeng. Folket og naturen passer meg. Bodø er vel ikke noen dårligere skole selv om snittet er lavest ;) flere som skal gå i Bodø her?

Neinei, herlighet. Alle skolene har samme pensum med supre lærere :) 

At oslo har høyest pengsum ligger nok i at oslo er sentralt og "inn" å studere i. Samme med stavern og kongsvinger, karrakterene matcher hvor sentralt det er :) 

Hadde jeg ikke hatt samboer i nærheten av kongsvinger hadde jeg søkt bodø på 1. plass. Er helt nydelig der!

Lenke til kommentar

Jeg skal gå Bodø, ønsket meg dit selv om jeg har 53,8 poeng. Folket og naturen passer meg. Bodø er vel ikke noen dårligere skole selv om snittet er lavest ;) flere som skal gå i Bodø her?

Bodø er så absolutt ikke noe dårligere enn andre skoler. Topp engasjerte lærere med god og bred erfaring! Mye av forelesningene foregår på et topp moderne universitet (UiN) og studentmiljøet er helt på topp! Jeg er i tillegg litt av den oppfatning at bodøstudenter blir mer sammensveiset, ettersom det ofte er langt hjem og man ikke kan pendle til og fra hjemplassen like mye som mange gjør på østlandet. 

 

Du bor i en by og ting er passe urbant, du har alle slags fasiliteter rundt skolen (butikk, utested, apotek, restaurant, svømmehall, trening, solsenter, jula, jysk, bensinstasjon ++), mange flotte turmuligheter og mye mer. 

 

Gleder meg allerede til å reise opp igjen og bli en del av studentmiljøet igjen  :w00t:

Lenke til kommentar

 

Hei! Trenger råd angående bolig i Bodø, tips?

Kom inn i Bodø jeg også, og er på desperat jakt etter bolig! Synes mye av det som ligger ute er dyrt for tiden.

 

Bodø er desverre dyrt og spesielt Mørkved. Husk å se nøye på kart hvor boligen ligger i forhold til skolen! Mange reklamerer med "Gåavstand til PHS og UiN", men det er ofte langt mer enn normal gåavstand. Gikk på den smellen i B1 og endte opp med å kjøre til skolen hver eneste dag, og da betalte jeg like mye som boligene på Mørkved ligger på. Ikke at jeg er lat, men å gå i sludde og regn kl. 08 blir du fort lei av. For å ikke snakke om de endeløse gåturene fra utestedet og hjem. 

 

Unngå Åsneset! Ofte like dyrt som Støver og Mørkved, dårlig busstilbud, veldig vindutsatt og langt å gå til både skole og butikk. 

 

Man bør helst bosette seg på Mørkved dersom man ikke planlegger å kjøre bil eller ta buss. Mange av studentboligene ligger oppe i høyden, slik som Bjørndalslia og kan være et stykke å gå, selv om det ikke ser slik ut på kartet.

Endret av Tom&Jerry
Lenke til kommentar

 

 

Hei. 

 

Er det noen som har kommet inn i kongsvinger, eller som har leid der som har noen tips til et leiested? 

 

Takk på forhånd!

 

Jeg har kommet inn i Kongsvinger, har skaffet bolig gjennom SiO på Studenthuset. I tillegg så er det mye private utleiere på finn.no 

 

Tok det lang tid før du fikk bolig fra du søkte? Fikk du svar via tlf, mail eller annet? :)

 

 

Fikk svar på dagen. 

Lenke til kommentar

Noen som har rykket frem på venteliste? Er fortsatt nr 20 i Kongsvinger, så begynner å tro at veldig få takker nei i år :S

 

Men blir nok supert i Bodø, selv om venner og kjære er langt unna!

 

Har skaffet meg leilighet i Trollmyra og reiser til Bodø rundt 19-20.aug. Noen flere som reiser opp dit da? Skal fly fra Oslo og er fra Vestlandet.

Lenke til kommentar

Noen som har rykket frem på venteliste? Er fortsatt nr 20 i Kongsvinger, så begynner å tro at veldig få takker nei i år :S

 

Men blir nok supert i Bodø, selv om venner og kjære er langt unna!

 

Har skaffet meg leilighet i Trollmyra og reiser til Bodø rundt 19-20.aug. Noen flere som reiser opp dit da? Skal fly fra Oslo og er fra Vestlandet.

Om jeg ikke tar feil så må man vente til ordinær svarfrist har utløpt før de tildeler folk fra venteliste. Det er vell kun spesielt interesserte som har fått med seg at resultatet er kommet. Resultatet skal jo egentlig ikke slippes før i morgen, med svarfrist 25(?).

 

De kjører inn folk fra ventelisten ganske lenge. Hadde 2 i klassen som kommer over en uke etter vi hadde startet da de sto på venteliste til etter studiestart.

 

Edit: du vil vell rykke opp dersom noen foran deg takker nei til ventelisteplassen

Endret av DeQu
Lenke til kommentar

Noen som har rykket frem på venteliste? Er fortsatt nr 20 i Kongsvinger, så begynner å tro at veldig få takker nei i år :S

 

Men blir nok supert i Bodø, selv om venner og kjære er langt unna!

 

Har skaffet meg leilighet i Trollmyra og reiser til Bodø rundt 19-20.aug. Noen flere som reiser opp dit da? Skal fly fra Oslo og er fra Vestlandet.

 

Jeg har rykket fram i Oslo, Stavern og Kongsvinger. Ser ut til at det står bom stille i Bodø :-(

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med å finne seg helgejobb i Bodø? Hvordan er reglene for bierverv ved PHS?

 

Er strengt tatt ingen begrensninger for hva du kan jobbe med på B1 og B3. Skolen anbefaler dog ikke jobber som typisk kan sette deg i rollekonflikt med politirollen. Dette er yrker som dørvakt, bartender, taxisjåfør osv. Dette er kun en anbefaling, og du må selv vurdere om du vil gjøre dette eller ikke.

 

I B2 må man sende søknad til politimesteren i distriktet du jobber om bierverv. Dette gjelder uansett hvilket bierverv man ønsker. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...