Gå til innhold

[Løst] Tråden for opptak til Politihøgskolen 2016


Helflat

Anbefalte innlegg

Ferdig med fysiske opptaksprøver i dag. Fikk alt godkjent, selv om løpingen ble litt i nærmeste laget.

Gleder meg til å få overstått egnethetsvurderingen nå!

 

Det står at man skal ha med badehette. Trenger gutter med kort hår det?

Anbefales shorts på testene, eller er det ubehagelig mtp. å legge seg ned på løpetesten?

I Oslo fikk vi beskjed om at badehette ikke var et absolutt krav, men at de satte pris på at folk brukte det. Var mange som løp med shorts, og hørte ingen klager på det.

Var det 12,5 meters basseng i Oslo? ? Hvor raskt fikk du intervju? Hvor raskt kan regne med å få intervju dersom man har lang reisevei, dagen etterpå, to dager etterpå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ferdig med fysiske opptaksprøver i dag. Fikk alt godkjent, selv om løpingen ble litt i nærmeste laget.

Gleder meg til å få overstått egnethetsvurderingen nå!

Det står at man skal ha med badehette. Trenger gutter med kort hår det?

Anbefales shorts på testene, eller er det ubehagelig mtp. å legge seg ned på løpetesten?

I Oslo fikk vi beskjed om at badehette ikke var et absolutt krav, men at de satte pris på at folk brukte det. Var mange som løp med shorts, og hørte ingen klager på det.

Var det 12,5 meters basseng i Oslo? Hvor raskt fikk du intervju? Hvor raskt kan regne med å få intervju dersom man har lang reisevei, dagen etterpå, to dager etterpå?

Det var 12,5 m basseng i Oslo ja :) Jeg har veldig lang reisevei, men fikk beskjed om at første ledige dag for intervju ikke var før i starten av juni, så da må jeg dessverre tilbake igjen...

Lenke til kommentar

 

Var det 12,5 meters basseng i Oslo? Hvor raskt fikk du intervju? Hvor raskt kan regne med å få intervju dersom man har lang reisevei, dagen etterpå, to dager etterpå?

 

 

Var inne i går 19 mai, og det tidligste de hadde ledig var 7.juni. Så må nok belage deg på litt ventetid. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Var det 12,5 meters basseng i Oslo? Hvor raskt fikk du intervju? Hvor raskt kan regne med å få intervju dersom man har lang reisevei, dagen etterpå, to dager etterpå?

 

Var inne i går 19 mai, og det tidligste de hadde ledig var 7.juni. Så må nok belage deg på litt ventetid. Lykke til!

Og da har det ingen ting å si hvor lang reisevei man har? ?

Lenke til kommentar

 

 

Var det 12,5 meters basseng i Oslo? Hvor raskt fikk du intervju? Hvor raskt kan regne med å få intervju dersom man har lang reisevei, dagen etterpå, to dager etterpå?

Var inne i går 19 mai, og det tidligste de hadde ledig var 7.juni. Så må nok belage deg på litt ventetid. Lykke til!

Og da har det ingen ting å si hvor lang reisevei man har?

 

Selv om de med lang reisevei skal forsøkes prioritert tror jeg nok det er trangt om plassen. Hørte om flere som måtte ta en ny fly/togtur tilbake om en måned.

Lenke til kommentar

*PENSUMBØKER SELGES*

 

Jeg går nå ut av B3 og selger følgende bøker til halv pris:

- I forkant

- Psykologi i operativ tjeneste

- Politirapport

- Ordenstjeneste

- Håndbok i konflikthåndtering

- Politiloven

- Ordensjuss

- Norges lover 2012

- Straffen som problem

- Etikk politilære

- Vegtrafikklovgivningen 2013

- Strafferett alminnelig del

- Strafferett spesiell del

- Kriminalteknikk første enhet på åstedet

- Ordenstjeneste

 

Send meg PM dersom noen vil kjøpe noe. Bøkene er i god stand og har noe skriblerier og markeringstusj-streker.

Lenke til kommentar

Jeg hadde opptak i Oslo i går og det gikk veldig fint! Godt innenfor på alle krav, så det var en lettelse og få det endelig bekreftet. Alle jentene brukte badehette og noen av gutta også. Syns det var en fordel at bassenget var såpass lite da jeg sparte masse krefter på å sparke fra ved alle vendingene. Lykke til alle som er igjen :) dessverre er snittet mitt på 4,0... Så har vel innsett at sjansene mine er små med tanke på at karakterer har såpass mye å si.. men det er lov å håpe på at det skal være lav interesse for feks Bodø hehe

Lenke til kommentar

*PENSUMBØKER SELGES*

 

Jeg går nå ut av B3 og selger følgende bøker til halv pris:

- I forkant

- Psykologi i operativ tjeneste

- Politirapport

- Ordenstjeneste

- Håndbok i konflikthåndtering

- Politiloven

- Ordensjuss

- Norges lover 2012

- Straffen som problem

- Etikk politilære

- Vegtrafikklovgivningen 2013

- Strafferett alminnelig del

- Strafferett spesiell del

- Kriminalteknikk første enhet på åstedet

- Ordenstjeneste

 

Send meg PM dersom noen vil kjøpe noe. Bøkene er i god stand og har noe skriblerier og markeringstusj-streker.

 

Lite tips, halvparten av disse kommer du til å få bruk for i videre tjeneste. :)

Lenke til kommentar

Hei, er det noen som vet hva poengsnittet har hvert de andre årene (jeg leste den ovenfor, men lurer på om man kan se en sammenheng fra tidligere), så om noen vet hvor man finner det hadde jeg blitt takknemlig for et svar :)

Hei.

Dersom du går på samordnaopptak.no vil dj finne mye informasjon. Nederst på siden står det "søkertall" og inne på denne siden kan du finne svært mye nyttig for tidligere år :)

Lenke til kommentar

*PENSUMBØKER SELGES*

 

Jeg går nå ut av B3 og selger følgende bøker til halv pris:

- I forkant

- Psykologi i operativ tjeneste

- Politirapport

- Ordenstjeneste

- Håndbok i konflikthåndtering

- Politiloven

- Ordensjuss

- Norges lover 2012

- Straffen som problem

- Etikk politilære

- Vegtrafikklovgivningen 2013

- Strafferett alminnelig del

- Strafferett spesiell del

- Kriminalteknikk første enhet på åstedet

- Ordenstjeneste

 

Send meg PM dersom noen vil kjøpe noe. Bøkene er i god stand og har noe skriblerier og markeringstusj-streker.

Jeg anbefaler alle å sørge for at de får riktige bøker. Å f.eks. kjøpe lovverket fra 2012 eller vegtrafikklovgivningen fra 2013 vil bare skape trøbbel. Kjøp de bøkene som står på den offisielle pensumlisten. Unngå overraskelser.

Lenke til kommentar

Anbefaler Kongsvinger på det sterkeste om du skal søke eller har tenkt deg dit. Det er et tett studentmiljø, og du kommer tett inn på forelesere som er av høy kvalitet. De fleste B1 studentene ønsker seg tilbake til Kongsvinger i B3.

 

Dette er vel en god grunn til å ikke velge Kongsvinger. Man vet man ikke kommer tilbake i B3. Da bør man heller velge Stavern hvis man vil ha noe på Østlandet som ikke er Oslo.

Lenke til kommentar

Et lite spm til dere som har vært på fysiske tester; Hva var rekkefølgen på testene? Altså av løping, svømming, dykking, hangups og benkpress...?

I Bergen i fjor var det: Undervannsvømming, dykking, 100 meter svømming, bom, benk og løping.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...