Gå til innhold

[Løst] Tråden for opptak til Politihøgskolen 2016


Helflat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Noen her som går B1 og vil fortelle hvor mye konkurransepoeng dere hadde når dere kom inn? Litt spennende å høre, sånn at man kan sammenligne litt med egne poeng :-)

Går ikke B1, men kom inn i fjor. Hadde 57,5 poeng, så håper det skal være nok i år også.
Om du ikke kommer inn med 57,5 poeng har PHS nesten samme krav som medisin, du er nok så langt innafor som det går :-) hsr selv 47,3. Håper jeg kommer inn i Kongsvinger. Har forhåpentligvis nok poeng der eller Bodø.

Uten alderspoeng har jeg 49,5, så er de som får meg høyt opp. 47,3 skal no være innafor det også! Har hørt om flere som har kommet inn med det :)

Lenke til kommentar

Hvor skal folk studere og hvorfor? Jeg står mellom Oslo og Stavern...

Jeg har søkt Stavern, dette pga at jeg har hørt mye bra om skolen og samholdet i klassene. I tillegg vil jeg tro det er litt billigere å bo der :) har hørt mye positivt om Oslo også, men jeg har ikke så lyst til å bo midt i byen.

Endret av MLS92
Lenke til kommentar

Noen her som går B1 og vil fortelle hvor mye konkurransepoeng dere hadde når dere kom inn? Litt spennende å høre, sånn at man kan sammenligne litt med egne poeng :-)

Går B1 i Kongsvinger. Hadde 46,7 poeng i fjor. Kravet for å komme inn i Kongsvinger var 46,0 i 2015

Lenke til kommentar

Har opptak på mandag. Siste treningsdag i går for å toppe formen. Nå er jeg sengeliggende og syk.. Håper det kommer seg i løpet av helgen, dumt hvis et års planlegging og opptrening er forgjeves... De tar vel ikke noe hensyn til sykdom på opptaksdagen?

Lenke til kommentar

Har opptak på mandag. Siste treningsdag i går for å toppe formen. Nå er jeg sengeliggende og syk.. Håper det kommer seg i løpet av helgen, dumt hvis et års planlegging og opptrening er forgjeves... De tar vel ikke noe hensyn til sykdom på opptaksdagen?

Ligg på sengen og drikk grønn te med honning/sitron/ingefær hele helga. Var også syk på min opptaksdagen, gikk greit, sleit kanskje litt med pustingen på svømminga men kom inn på 2:10 likevel. Styrkedelen og løpingen skulle gå greit, selv om du er syk. lykke til

Lenke til kommentar

Har opptak på mandag. Siste treningsdag i går for å toppe formen. Nå er jeg sengeliggende og syk.. Håper det kommer seg i løpet av helgen, dumt hvis et års planlegging og opptrening er forgjeves... De tar vel ikke noe hensyn til sykdom på opptaksdagen?

Om det skulle være helt krise kan det kanskje la seg gjøre å ringe PHS og spørre om det er mulig å få plass på en dag senere.

Lenke til kommentar

 

Har opptak på mandag. Siste treningsdag i går for å toppe formen. Nå er jeg sengeliggende og syk.. Håper det kommer seg i løpet av helgen, dumt hvis et års planlegging og opptrening er forgjeves... De tar vel ikke noe hensyn til sykdom på opptaksdagen?

 

Om det skulle være helt krise kan det kanskje la seg gjøre å ringe PHS og spørre om det er mulig å få plass på en dag senere.

Ja, litt vanskelig å gjøre det i helga, og opptaker er på mandag ;) Tirsdag er dog siste dag i Trondheim.. Er på bedringens veg, skal slappe av max resten av helga ;)

Lenke til kommentar

Jeg skal sende inn dokumentasjon på privatisteksamen. Leser på PHS.no at man må laste opp kompetansebevis elektronisk. Leser samtidig noen steder at man må få påført karakteren på vitnemål for at det skal telle. Noen som har erfaring med å laste opp den slags?

Du skal få kompetansebevis etter du har fullført privatisteksamen, jeg tok bilde av det og lastet det opp som et dokument på samordna opptak. De sa det var godt nok :)

Lenke til kommentar

Jeg er relativt frustrert over meg selv akkurat nå. Har tatt opp masse fag i vår for å forbedre snittet mitt, men ser nå at jeg har registrert meg i feil fagkode til alle mine norsk eksamener.

Jeg har greid å melde meg opp til den fagkoden som gjaldt for de som gikk ut av påbygg høst 2011, mens jeg selv gikk ut høst 2013. Jeg regner ikke med at det vil godtas om kompetansebevisets fagkode ikke matcher vitnemålets fagkode.

 

Men jeg har også tatt opp engelsk, og da tar jeg muntig og skriftlig, mens jeg på vitnemålet har kun en karakter og fagkode, som derfor heller ikke matcher den på vitnemålet. I tillegg har jeg fått råd om å ta opp Naturfag for vg2 istedenfor å ta opp for vg1 eller vg3, siden det faget dekker begge mine yrkesfagår med naturfag, men igjen så blir jo fagkoden annerledes. Er det noen som vet hvor strenge de er på dette? I engelsk og naturfag er jeg redd for at det vil anses som å ta opp nye fag og ikke som forbedring av fag, men norsk eksamene tviler jeg på at blir godtatt?

 

Har sidemål skriftlig på mandag, og kjenner meg maks demotivert til den nå som det kan se ut som at det er tid og penger ut av vinduet. Er det noen som vet noe om dette eller har erfaring med det? Please help

Lenke til kommentar

Hvordan har det gått med folk på opptak så langt? =) Har dere fått intervjudato lenge etterpå?

 

Det gikk overraskende fint. En hyggelig opplevelse i grunn. Både instruktørene og de andre på opptaket var generelt veldig imøtekommende!

 

Klokket inn til 02:15 på svømmingen, og jeg kunne knapt svømme for et halvt år siden. Det gikk kun på rå muskelstyrke for min del. Har ingen teknikk og synker til bunns om jeg ikke spreller som en febrilsk hund. Pullups og benkpress var som forventet latterlig lett.

 

Løpinga var noe verre enn forventet. Hadde dog ikke øvd eller løpt noe særlig eller øvd på selve øvelsen, men satset på at den generelle fysiske formen min var mer enn god nok til å klare 6 små minutter med blodslit. Det gikk jo på et vis, nådde kravet på 05:40.

 

10 av 30 røk ut på min opptaksdag. Flesteparten på pullups og et par på svømmingen.

 

Jeg er relativt frustrert over meg selv akkurat nå. Har tatt opp masse fag i vår for å forbedre snittet mitt, men ser nå at jeg har registrert meg i feil fagkode til alle mine norsk eksamener.

 

Jeg har greid å melde meg opp til den fagkoden som gjaldt for de som gikk ut av påbygg høst 2011, mens jeg selv gikk ut høst 2013. Jeg regner ikke med at det vil godtas om kompetansebevisets fagkode ikke matcher vitnemålets fagkode.

 

Men jeg har også tatt opp engelsk, og da tar jeg muntig og skriftlig, mens jeg på vitnemålet har kun en karakter og fagkode, som derfor heller ikke matcher den på vitnemålet. I tillegg har jeg fått råd om å ta opp Naturfag for vg2 istedenfor å ta opp for vg1 eller vg3, siden det faget dekker begge mine yrkesfagår med naturfag, men igjen så blir jo fagkoden annerledes. Er det noen som vet hvor strenge de er på dette? I engelsk og naturfag er jeg redd for at det vil anses som å ta opp nye fag og ikke som forbedring av fag, men norsk eksamene tviler jeg på at blir godtatt?

 

Har sidemål skriftlig på mandag, og kjenner meg maks demotivert til den nå som det kan se ut som at det er tid og penger ut av vinduet. Er det noen som vet noe om dette eller har erfaring med det? Please help

 

Send en mail til samordna. Bommet på noe av det samme, (valgte vanskeligere historieeksamen enn nødvendig) og det gikk i orden. Kjør på med nynorsken, det ordner seg nok. Tror både påbygg og studiespes.-elever har samme eksamen.

Endret av Zipz
Lenke til kommentar

Hei!

Dette gjelder dere studenter som er så heldige å få komme inn i Stavern! :)

Det er et rom ledig i kollektivet hos oss i Sokneprest herlovsensgate. Rommet koster 3900,- i måneden + strøm kommer i tillegg

Sender ved link:

http://m.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=47448066

 

Send meg en melding i inboksen dersom dere er interessert!

 

Avslutningsvis vil jeg bare si at dere som kommer inn i Stavern er super-heldige!! Jeg er utrolig fornøyd med studieoppholdet jeg hadde der i B1, og ser frem til å komme tilbake til B3. 

 

Det Stavern har å tilby:

-Flott natur, og gode mulighet for utendørsaktiviteter. Skolen har utlån av kano/kajak til studentene

-2 treningsrom, hvor det ene er litt gammelt 90-talls, men funker helt fint. Det andre som ligger i treningsbygget har bedre utstyr og flere treningsapparater.

-Studenten kan svømme gratis i Farrishallen i Larvik

-Rett uten for skolens område er det en strand og volleyballbane 

-Lunsj/middag i messa er stort sett veldig bra. Betaler kr.50,- for å spise så mye man vil. ps. (det er flere som gikk opp i vekt i B1 grunnet maten i messa, alt for mye digg!) Salatbaren er top notch!

-Inne på skolens leirområde er det en egen bar hvor studentene ofte tilbringer tid på kveldstid.

-Det er flere sosiale arrangementer som blir satt opp av studentene

-Til tross for et lite skolemiljø, har man mulighet til å bli godt kjent med hverandre, og du skal ikke se bort ifra at du kommer til å få venner for resten av livet :)

Lenke til kommentar

Hei!

Dette gjelder dere studenter som er så heldige å få komme inn i Stavern! :)

Det er et rom ledig i kollektivet hos oss i Sokneprest herlovsensgate. Rommet koster 3900,- i måneden + strøm kommer i tillegg

Sender ved link:

http://m.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=47448066

 

Send meg en melding i inboksen dersom dere er interessert!

 

Avslutningsvis vil jeg bare si at dere som kommer inn i Stavern er super-heldige!! Jeg er utrolig fornøyd med studieoppholdet jeg hadde der i B1, og ser frem til å komme tilbake til B3. 

 

Det Stavern har å tilby:

-Flott natur, og gode mulighet for utendørsaktiviteter. Skolen har utlån av kano/kajak til studentene

-2 treningsrom, hvor det ene er litt gammelt 90-talls, men funker helt fint. Det andre som ligger i treningsbygget har bedre utstyr og flere treningsapparater.

-Studenten kan svømme gratis i Farrishallen i Larvik

-Rett uten for skolens område er det en strand og volleyballbane 

-Lunsj/middag i messa er stort sett veldig bra. Betaler kr.50,- for å spise så mye man vil. ps. (det er flere som gikk opp i vekt i B1 grunnet maten i messa, alt for mye digg!) Salatbaren er top notch!

-Inne på skolens leirområde er det en egen bar hvor studentene ofte tilbringer tid på kveldstid.

-Det er flere sosiale arrangementer som blir satt opp av studentene

-Til tross for et lite skolemiljø, har man mulighet til å bli godt kjent med hverandre, og du skal ikke se bort ifra at du kommer til å få venner for resten av livet :)

kjekk å vite :) 

Lenke til kommentar

Hei!

Dette gjelder dere studenter som er så heldige å få komme inn i Stavern! :)

Det er et rom ledig i kollektivet hos oss i Sokneprest herlovsensgate. Rommet koster 3900,- i måneden + strøm kommer i tillegg

Sender ved link:

http://m.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=47448066

 

Send meg en melding i inboksen dersom dere er interessert!

 

Avslutningsvis vil jeg bare si at dere som kommer inn i Stavern er super-heldige!! Jeg er utrolig fornøyd med studieoppholdet jeg hadde der i B1, og ser frem til å komme tilbake til B3.

 

Det Stavern har å tilby:

-Flott natur, og gode mulighet for utendørsaktiviteter. Skolen har utlån av kano/kajak til studentene

-2 treningsrom, hvor det ene er litt gammelt 90-talls, men funker helt fint. Det andre som ligger i treningsbygget har bedre utstyr og flere treningsapparater.

-Studenten kan svømme gratis i Farrishallen i Larvik

-Rett uten for skolens område er det en strand og volleyballbane

-Lunsj/middag i messa er stort sett veldig bra. Betaler kr.50,- for å spise så mye man vil. ps. (det er flere som gikk opp i vekt i B1 grunnet maten i messa, alt for mye digg!) Salatbaren er top notch!

-Inne på skolens leirområde er det en egen bar hvor studentene ofte tilbringer tid på kveldstid.

-Det er flere sosiale arrangementer som blir satt opp av studentene

-Til tross for et lite skolemiljø, har man mulighet til å bli godt kjent med hverandre, og du skal ikke se bort ifra at du kommer til å få venner for resten av livet :)

Har Stavern som førstevalg og håper virkelig på å komme inn der! Hørt masse positivt, og takk for at du skeiver enda mer positivt om Stavern! Krysser fingrene :-)

Lenke til kommentar

Ja, så er dagen her! Opptak i dag og jeg er skikkelig nervøs for løpetesten. Har røket korsbåndet i høyre kne, men har blitt bra nok til å kunne løpe. Problemet er at jeg har fått løpt særdeles lite frem til i dag og kondisen er ikke akkurat noe å skryte av. Samtidig må jeg bruke venstre benet som 'arbeidsben' når jeg kommer meg opp av matten fra bryst og rygg noe som er veldig uvant.

 

Er det noe her som har tatt løpetesten med dårlig kondis og allikevel bestått? Altså, jeg har jo svømt en del og det er vel kondistrening på et vis det og.. Håper rå viljestyrke kicker inn og at dagen ender med suksess. Lykke til alle dere andre som fremdeles ikke har vært i ilden, og ellers lykke til med intervjurunden alle og enhver!

Lenke til kommentar

Ja, så er dagen her! Opptak i dag og jeg er skikkelig nervøs for løpetesten. Har røket korsbåndet i høyre kne, men har blitt bra nok til å kunne løpe. Problemet er at jeg har fått løpt særdeles lite frem til i dag og kondisen er ikke akkurat noe å skryte av. Samtidig må jeg bruke venstre benet som 'arbeidsben' når jeg kommer meg opp av matten fra bryst og rygg noe som er veldig uvant.

 

Er det noe her som har tatt løpetesten med dårlig kondis og allikevel bestått? Altså, jeg har jo svømt en del og det er vel kondistrening på et vis det og.. Håper rå viljestyrke kicker inn og at dagen ender med suksess. Lykke til alle dere andre som fremdeles ikke har vært i ilden, og ellers lykke til med intervjurunden alle og enhver!

Lykke til masse. Det her greier du.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...