Gå til innhold

Augustfest 2015 - Jorun T - Blanda drops


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lav ble riktig så dekorativt, nesten litt abstrakt. Fine mønster. Godt sett.

 

Såpebobler ble lekent og sommerlig.

 

Stjerneskjerm var fint presentert, fin fokus/dybde og stramt utsnitt.

 

Av dagens synes jeg kanskje at spoiler bildet var mest orginalt, men fint det du valgte ut også. Artig med de hvite blomstene som "forstyrrer" litt, de kunne jo fort ha vært litt i veien, men her synes jeg de tilfører bildet noe ekstra.

Lenke til kommentar

Lav ble riktig så dekorativt, nesten litt abstrakt. Fine mønster. Godt sett.

 

Såpebobler ble lekent og sommerlig.

 

Stjerneskjerm var fint presentert, fin fokus/dybde og stramt utsnitt.

 

Av dagens synes jeg kanskje at spoiler bildet var mest orginalt, men fint det du valgte ut også. Artig med de hvite blomstene som "forstyrrer" litt, de kunne jo fort ha vært litt i veien, men her synes jeg de tilfører bildet noe ekstra.

Takk, må innrømme at de hvite blomstene ble arrangert slik for å 'forstyrre', det ble kjedelig uten.

Fint Hemerocallis-bilde. Alle mine har blomstret ferdig.

Takk, her blomstrer de for fullt.

Meget pene blomsterbilder. Sikkert godt å få ryddet opp.

Takk, mye å ta fatt på fortsatt.

Lenke til kommentar

30. august - Takeoff

 

Bærtur i Maridalen i går i fantastisk vær og med flere blåbær enn jeg noen gang har sett. På Slåttemyra blomstrer blåknappen ( Succisa pratensis) nå, og de var tydeligvis veldig tiltrekkende for mange insekter, som denne blomsterflua.

 

21025962001_346363a3e0_z.jpg

_8300818-Edit Take-off from Succisa pratensis.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

 

Flere bilder fra gårsdagens tur

 

Langt inne i marka var det litt overraskende å finne dsiise to plaststolene, ved Slåttemarka
20830465578_d25c12b781_z.jpg
_8300794 Chairs Slåttemyra.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

Nordre Movann
20991954036_4bc3c7952a_z.jpg
_8300719 Nordre Movann.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

 

Lenke til kommentar

28. august - flott denne...

29. august - dagliljen er alle tiders, og artig med det spoilerbladet...  ;)

30. august - likte at du fikk med den vingeposisjonen på blomsterflua, og ja, det er mye merkelig å se på de merkeligste steder..(ref. stolene i spoilerbildet)...  Heldig du som fant så mye blåbær...   :)

Lenke til kommentar

Nydelig bilde - sjelden vinkling av vingene. Her er det ikke så mye blåbær - kanskje på sjekdne stier der jeg ikke har vært.

Litt flaks må en ha, flua lettet litt uventet. Her er det bær nok til alle, det meste vil nok råtne på rot, antar jeg

28. august - flott denne...

29. august - dagliljen er alle tiders, og artig med det spoilerbladet...  ;)

30. august - likte at du fikk med den vingeposisjonen på blomsterflua, og ja, det er mye merkelig å se på de merkeligste steder..(ref. stolene i spoilerbildet)...  Heldig du som fant så mye blåbær...   :)

Takk for kommentarene, Ekstra fornøyd med at mannen min rensetalle  bærene etterpå, tyttebærene også.

Take-off ble meget flott. Skarpe detaljer og fin bokeh. 12-40 er et flott objektiv som i de rette hender kan gi utmerkede resultater. (Litt for tungt for systemet synes jeg :) )

Som sagt over, litt tilfeldig at denne blomsterflua kom med, ikke så lett å detaljstyre alt når du står i en bløt myr med håndholdt kamera. Er enig i at 12.40 er flott, men litt stort i forhold til det lille kameraet, men det er allikevel atskillig lettere for en litt skrøpelig rygg enn kombinasjonen 24-70 f/2,8 og Nikon D800, og jeg synes ikke resultatet er noe dårligere, i alle fall når det er gode lysforhold. 

Lenke til kommentar

Lekre, duse farger på trompetmakroen 11., og en herlig middelhavsskildring 10., 12. og 13. - kontraster mellom pent og slitt. Og bortsett fra det lysegrønne unntaket var jo spoileren nesten en fargesirkel!

 

Artig postkort den 15. - disen ga herlig duse skyer.

 

Flotte nærbilder av hageblomster - spesielt jordbærblomsetene var fine, med akkurat passe dybdeskarphet. Masse i fokus, kombinert med bløte, fine bokehsirkler i bakgrunnen.

 

Morsomt gateportrett, og fin skildring av fjelltur. Likte mønsteret av fjellaven - og at du fulgte "fill the frame", som ga et godt bilde. Og et imponerende rotsystem!

 

Fine blomsterbilder mot avslutningen, og take-off den 30. var direkte flott - skarpt, godt og morsomt.

 

Og - flott, fargesprakende avslutning.

 

Takker for fin fest - godt øye for motiver! :)

Lenke til kommentar

Det var en flott avslutning ja. Tror du gjorde det rette valg. Og takk for følget denne august-fest. Bildene dine har som vanlig vært topp. ( Rundt neste helg er jeg forresten i Oslo)?

Takk for reisefølge denne måneden og for dine mange kommentarer, som jeg setter stor pris. Jeg er hjemme neste helg og treffer deg gjerne.

Lenke til kommentar

31. august - bra fanget av disse spesielt fargerike solnedgangene...

 

Lekre, duse farger på trompetmakroen 11., og en herlig middelhavsskildring 10., 12. og 13. - kontraster mellom pent og slitt. Og bortsett fra det lysegrønne unntaket var jo spoileren nesten en fargesirkel!

 

Artig postkort den 15. - disen ga herlig duse skyer.

 

Flotte nærbilder av hageblomster - spesielt jordbærblomsetene var fine, med akkurat passe dybdeskarphet. Masse i fokus, kombinert med bløte, fine bokehsirkler i bakgrunnen.

 

Morsomt gateportrett, og fin skildring av fjelltur. Likte mønsteret av fjellaven - og at du fulgte "fill the frame", som ga et godt bilde. Og et imponerende rotsystem!

 

Fine blomsterbilder mot avslutningen, og take-off den 30. var direkte flott - skarpt, godt og morsomt.

 

Og - flott, fargesprakende avslutning.

 

Takker for fin fest - godt øye for motiver! :)

Takk til dere begge for hyggelig følge denne måneden, jeg var vel ikke alltid så kjempefornøyd med alle bildene, ingen riktig 'höjdare', men kameraet var i alle fall med overalt og det ble jo en del bilder ut av dette. Slike utfordringer tar mye tid; når en først er i gang, blir det vanligvis ikke bare ett bilde, med tilhørende etterarbeid, selv om jeg prøver å gjøre så lite som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...