Gå til innhold

Augustfest 2015 - Jorun T - Blanda drops


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt observert. Man kan lure på hensikten med denne rargesorteringen - er det et kodesystem?

 

Ja, det var en søt klesvask - fin foto-dokumentering :yes:

Takk, det var noen litt sure blikk fra en av naboene da underbukserekken ble fotografert, var vel ikke ansett som helt passende.

Lenke til kommentar

14. august - Thunbergia grandiflora

 

Vi har hatt gjester de siste dagene og det har ikke blitt så mye tid til fotografering, i tillegg er det fortsatt smellvarmt, så det blir et 'nødbilde' av nok en blomst. Denne klatreplanten kommer opprinnelig fra øst-Asia, og kan opptil 20 m høy, min ble kjøpt for 1 1/2 mnd siden ig har nå klatret over taket på huset. Jeg er veldig spent på om den vil overvintre. Blomstene er store og noe av det flotteste jeg vet.

 

20390238039_cb405fe504_z.jpg

P8140104 Thunbergia grandiflora.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

 

 

Lenke til kommentar

15. august - Siste dag på stranda

 

I morgen er det hjemreise etter drøyt sju uker i 'Syden', og siste badet er tatt. 

Motivet er brukt før, men med en litt annen vinkling. Gutten på toppen av 'løvehodet' sto klar til å hoppe (ca 4-5 m til vannet), men trakk seg.

 

20580092876_1ab082bf31_z.jpg

P8150127 Akti Salonikiou.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

 

 

 

I dag er det Mariadagen (Megali Panagia), som er den største helligdagen nest etter påske og jul. På naboens hotell ble det feiret med levende musikk og dans på plenen. De to døtrene er meget gode dansere og er her i gang med en 'orientalsk dans'

 

20597504752_da3ef65424_z.jpg

P8160159 Dimitra and Kiki.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

 

 

Lenke til kommentar

13. var artig, her synes jeg dog spoilerbildet var klart best.

 

De to karene på det siste bildet hevet bildet betraktelig. Litt synd med stolen i forgrunnen av båten.

 

Synd at disse hverdagsbildene (fortsatt positivt ment) fra Hellas forsvinner, blir spennende å se hva Norge bringer av fangst.

Lenke til kommentar

Nydelig blå blomst - og Siste dag på stranda ble veldig stemningsfullt.

Takker, Randi, litt trist å reise derfra nå, men det skal bli godt å få avkjølt seg litt.

13. var artig, her synes jeg dog spoilerbildet var klart best.

 

De to karene på det siste bildet hevet bildet betraktelig. Litt synd med stolen i forgrunnen av båten.

 

Synd at disse hverdagsbildene (fortsatt positivt ment) fra Hellas forsvinner, blir spennende å se hva Norge bringer av fangst.

Takk for konstruktive kommentarer, det setter jeg pris på. Er enig i at de to guttungene var viktige for bildet, tok noen som var bedre komponert (uten stol) etterpå, de ble veldig kjedelige i sammenligning. 

Lenke til kommentar

16. august - For svingende - Frankfurt lufthavn

 

Dette er en av de kjedeligste flyplassene jeg vet om, men dette var eneste mulighet for å få tatt noen bilder i løpet av en lang og hektisk reisedag.  

 

20462745969_f8a2a9b01e_z.jpg

P8160169 Swing it.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

 

 

Brå overgang å lande i Frankfurt i 16 grader og regn.

20462739979_d01cd807dc_z.jpg
P8160166 Frankfurt Airport.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

 

Lenke til kommentar

14. august - en Thunbergia gjør seg alltids... :)

15. august - herlig miljø.., gleder meg til juni neste år (turen er booket)... ;)

16. august - kjenner til dette mht. reisedagene, ja. Synes du gjør det beste ut av det.. (bilder likt spoilerbildet havner nesten alltid på brikka hos meg..) :)

Lenke til kommentar

God tur hjemover - her har vi endelig sommer nå, men vi har gått glipp av mai-juni-juli-sommerdager, så det er på tide. Det har vært opptil 26 grader de siste dagene.

Ditt dagens bilde, hva det nå enn er - ble jo faktisk et lite kunstverk - du får det til av hva som helst.

Ikke så verst å komme hjem til det fine været, og 10-12 grader lavere temperatur er ganske deilig akkurat nå. 'Kunstverket' var en dekorasjon i en kafé på flyplassen

14. august - en Thunbergia gjør seg alltids... :)

15. august - herlig miljø.., gleder meg til juni neste år (turen er booket)... ;)

16. august - kjenner til dette mht. reisedagene, ja. Synes du gjør det beste ut av det.. (bilder likt spoilerbildet havner nesten alltid på brikka hos meg..) :)

Takker så mye. Må si du planlegger feriene dine langsiktig, men da har du jo noe å glede deg til lenge. Hvor skal du?

Lenke til kommentar

17. august - Kaos i hagen

 

Etter 7 1/2 uke er det vanskelig å finne igjen inngangen til hagen, skulle tro trifidene har invadert den, her må jeg nok gå løs med grov redskap. I en nesten 2 1/2 m høy vegg av en mer enn villig småblomstret klematis (Clematis 'Paul Farges') stakk det fram et par liljeblomster (husker ikke hvilken og klarer ikke finne igjen merkelappen i urskogen). Ikke noe praktbilde, men i mangel av noe bedre....

 

 

(20671500481_aa83543f91_z.jpg

P8170192-Edit Lilium sp. and Clematis 'Paul Farges'.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

 

Lenke til kommentar

Ser ut som du finner motiver i kaoset. Kjølig sommer og mye regn her har i hvert fall gjort det frodig. Nesten så en får lyst til å

ta en stor saks og rydde bort mye av rotet. Kraftig vind de siste dagene har ikke gjort tilstanden noe bedre.

 

Det er ikke lett å komme fram i jungelen:

 

Inngangen er en portal litt til høyre for midten

20664790645_454b5db759_z.jpg

P8170184 Guess where the entrance is.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

 

og klematisen mot naboen

20476753670_0f8e9ec01b_z.jpg

P8170181 Riotous growth.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

 

 

Lenke til kommentar

18. august - Rød jordbærblomst

 

Måtte levere kameraet til rep. i dag for å få WiFi i gang igjen, så da går det vel minst 6 uker før jeg får det igjen. Heldigvis får jeg låne gemalens apparat, jeg var lur og ga det som julepresang og har dermed sikret backup.

 

Disse kraftig røde jordbærblomstene gir faktisk veldig gode bær også, sikkert en krysning mellom markjordbær og hagejordbær

 

20680079132_a3b6ff7a6d_z.jpg

P8180243-Edit Red strawberry flower.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

 

Alternativ (roli

20068359833_02561fd4ae_z.jpg by Jorun Tharaldsen by Jorun Tharaldsen, on Flickr

gere bakgrunn):

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...