Gå til innhold

Frigjøre plass på harddisken før oppgradering til Windows 10


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper som alle at W10 snart skal dette ned på maskinen, men det vil ikke skje før jeg får utvidet plassen på C:.... Har kun 2GB igjen og klarer ikke se hva som tar opp plassen. 

Det som absolutt spiser mest plass er "bruker mappene". Står de tar 40GB, men går jeg inn på disse klarer jeg ikke finne hvor plassen har blitt av??Ingenting der som tar stor plass... 

 

Har en annen partisjon med masse plass, men klarer ikke få dette over på C:. Er dette i det hele tatt mulig? Under "diskbehandling" skal det gå ann å utvide, men virker ikke som dette går på C:. 

 

Mange duste spørsmål, men har så sinnsykt lyst til å teste ut W10!! 

 

Håper noen har noen supersmarte tips/ triks for å få dette til! 

 

På forhånd Takk! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør først det innebygde Diskopprydding-programmet i Windows.

Kjøres to ganger, andre gang trykker du på knappen Systemfiler.

Merk alt i listen begge ganger, det er trygt å slette disse filene.

Du kan oppleve at den finner ganske mange gigabyte du kan slette, fordi Windows lagrer alle oppdateringer i tilfelle du ønsker å avinstallere dem. De ligger i listen Systemfiler, derfor kjører du Diskopprydding to ganger.

 

Last så ned og kjør WinDirStat (gratis og åpen kildekode). Dette programmet gir deg en grafisk fremstilling over filene på disken, slik at du enkelt kan finne og slette store og/eller unyttige filer.

 

Når det gjelder utvidelse av partisjoner, må du nesten legge ut et skjermbilde fra Diskbehandling før vi kan hjelpe deg.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...