Gå til innhold

Snart kommer de 3D-skrevne missilene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vel ikke noe nytt. Elektronikken og eksplosivene må jo fikses på tradisjonell måte så 80% er misvisende. Gjelder de 80% kun skroget og andre plastdeler eller gjelder det mer avanserte deler også?

Denne artikkelen var litt laber synes jeg, lite info og presentert som en "stor" nyhet :thumbdown:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette er vel ikke noe nytt. Elektronikken og eksplosivene må jo fikses på tradisjonell måte så 80% er misvisende. Gjelder de 80% kun skroget og andre plastdeler eller gjelder det mer avanserte deler også?

Denne artikkelen var litt laber synes jeg, lite info og presentert som en "stor" nyhet :thumbdown:

80% av alt som postes på tek.no er misvisende. Det kalles klikkprostitusjon og er pengegriske investorers måte å hore ut mediehus dem invisterer i for å hurtigst mulig tjene penger på sin korte investeringshorisont og stikke av med profitt og etterlate mediehuset i rennestenen med dårlig rykte.

Endret av Henrik2k
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Hehe, trist men sant. Jeg har nesten sluttet å lese artikler her og de få jeg gidder lese skummer jeg bare gjennom. Begynt å bruke tiden min på bedre ting, som å lese Se & Hør.

Edit; Gamer.no er fortsatt ganske bra.

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 1
Skrevet (endret)

I og med at dette ikke dekker nyttelasten, og man snakker om missiler og da trolig med et sprenglegeme som nyttelast, så kan det være greit å ha i bakhodet at denne utgjør rundt 30-50% av vekten.

Tar man f.eks. en god gammal Tomahawk cruise missil, så veier den typisk 1300Kg (1600 m/booster), som inkluderer nyttelasten (conventional warhead) på 450Kg. Den får man ikke 3D-printet ennå, så da må de 80% dreie seg kun om fartøyet nyttelasten transporteres i.

Endret av xRun
Skrevet

80% av alt som postes på tek.no er misvisende. Det kalles klikkprostitusjon og er pengegriske investorers måte å hore ut mediehus dem invisterer i for å hurtigst mulig tjene penger på sin korte investeringshorisont og stikke av med profitt og etterlate mediehuset i rennestenen med dårlig rykte.

Derfor man må bruke Adblock på slike sider. :p

Skrevet (endret)

Nå er det vel artikkelenes innhold det faktisk snakkes om, og lykke til med å adblocke det! ;)

Et par av oss er jo "lojale" lesere og betaler for Tek. Tror spesielt vi ergrer oss over mangelfulle/lite utdypende artikler..

Endret av IT_Predator
  • Liker 1
Skrevet

Nå er det vel artikkelenes innhold det faktisk snakkes om, og lykke til med å adblocke det! ;)

Et par av oss er jo "lojale" lesere og betaler for Tek. Tror spesielt vi ergrer oss over mangelfulle/lite utdypende artikler..

Derfor de må straffes. Skal de ha betalt, så får de lage ordentlige artikkler.

Om jeg betaler for noe, så vil jeg ha kvalitet tilbake. ;)

Skrevet

pengegriske investorers måte å hore ut mediehus dem invisterer i for å hurtigst mulig tjene penger på sin korte investeringshorisont og stikke av med profitt og etterlate mediehuset i rennestenen med dårlig rykte.

Ja, det er blitt altfor tabloid, føler jeg leser en tech-utgave av vg.no. :/ Savner gode gamle hardware.no.

• Liker 2
Skrevet (endret)

pengegriske investorers måte å hore ut mediehus dem invisterer i for å hurtigst mulig tjene penger på sin korte investeringshorisont og stikke av med profitt og etterlate mediehuset i rennestenen med dårlig rykte.

Ja, det er blitt altfor tabloid, føler jeg leser en tech-utgave av vg.no. :/ Savner gode gamle hardware.no.

teknofil.no er blokkert hos meg i tilfelle jeg skulle komme til skade å trykke meg inn på en av artikklene :)

Edit: de har som regel de mest meningsløse artiklene 

Endret av MongoMan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...