Gå til innhold

ANMELDELSE: Rocket League


Anbefalte innlegg

Spilte Rocket League på lanparty i helga, gikk noen timer.

Men jeg kan ikke si jeg er imponert.

Alle baner er helt like, bare litt annen grafikk, man kan kun treffe ballen, det er eneste måten å spille på. Ballen spretter og man må ha mer eller mindre flaks for å komme seg under når den lander, og når man er der så er gjerne alle andre spillere også der.

Gameplay er vel det man kaller klyngespill.

 

Ikke verd de 140 kronene det kostet. Ensformig.

 

Kun treffe ballen? Hva mener du? Det er jo hele poenget. Skulle ikke ballen sprette? Og man trenger heller ikke å komme under ballen å vente på at den skal lande, det som gjør Rocket League morro er at man kan bruke jetmotorene og ta ballen i luften. Høres ut som du bare har spilt i 15 minutt og gitt det opp. Gameplayet i Rocket League blir bare bedre og bedre etterhvert som man lærer å mestre bilen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meh.

 

Å bytte ut spillere med biler som ikke engang kan holde på ballen, men bare mose inn i dem fra en vanskelig kontrollert vinkel. Litt som når de minste barna spiller fotball.

 

 

 

man kan kun treffe ballen, det er eneste måten å spille på. Ballen spretter og man må ha mer eller mindre flaks for å komme seg under når den lander, og når man er der så er gjerne alle andre spillere også der.

Gameplay er vel det man kaller klyngespill.

 

Ikke verd de 140 kronene det kostet. Ensformig.

 

Det er en ting å ikke være særlig god til å spille (det er forøvrig ikke jeg heller (enda... :) )), men spillets potensiale om en bare trener nok burde være rimelig åpenbart helt fra starten av og gjør slike kommentarer nokså meningsløse. Det har svært balansert og god fysikk og kontroller og det er en enormt imponerende å se hva de som virkelig kan spille får til.

 

Endret av Zork
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altitude var et fantastisk spill! Spilte det relativt aktivt selv over 1-2 år, veldig gøy, og mye taktikk der. Antar du ikke har spilt det selv når du kaller det dritt?

 

Har ikke prøvd Rocket League selv, men føler ikke at de to spillene kan sammenlignes, eneste de har til felles er at man spiller en fjern slekting av fotball.

 

Ja, jeg overdrev i min ordbruk. (Kommetarer som "meh" og "som å se de minste barna spille" trigget vel noe sinne i meg.)

Jeg mente at det ikke var sammenlignbart med dette som foregår i et 3d-rom.

Lenke til kommentar

Spilte Rocket League på lanparty i helga, gikk noen timer.

Men jeg kan ikke si jeg er imponert.

Alle baner er helt like, bare litt annen grafikk, man kan kun treffe ballen, det er eneste måten å spille på. Ballen spretter og man må ha mer eller mindre flaks for å komme seg under når den lander, og når man er der så er gjerne alle andre spillere også der.

Gameplay er vel det man kaller klyngespill.

 

Ikke verd de 140 kronene det kostet. Ensformig.

Har du spilt dette og i tillegg gått gjennom tutorial? Det er ganske mange måter å treffe ballen på, ikke bare å kjøre rett på den!

Lenke til kommentar

Alle baner er helt like, bare litt annen grafikk

 

Ikke verd de 140 kronene det kostet. Ensformig.

Øh... du vet det er et fotballspill? Klager du over at alle banene i FIFA også er for like? For øvrig er det gratis for PSN+ medlemmer denne måneden. :)

 

Har spilt det en stund på PS4, og så langt er det morsomt. Men probleme ter det samme som i de fleste PvP-spill med lag. Noen gjør ingenting, og de samme spillerene scorer om og om og om igjen. Når man er blitt vant med at det er blitt seks mål i en kampm og samme person har scoret minst fire av dem, er det noe som ikke stemmer helt. Hadde helt klart foretrukket om det var en rekke ligaer som i f.eks StarCraft 2, der vi blir plassert i samme liga som folk som er like elendige til å spille som en selv. Er rimelig lei av å være nybegynner på lag med noen som er svært flinke.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

 

Alle baner er helt like, bare litt annen grafikk

 

Ikke verd de 140 kronene det kostet. Ensformig.

Øh... du vet det er et fotballspill? Klager du over at alle banene i FIFA også er for like? For øvrig er det gratis for PSN+ medlemmer denne måneden. :)

 

Har spilt det en stund på PS4, og så langt er det morsomt. Men probleme ter det samme som i de fleste PvP-spill med lag. Noen gjør ingenting, og de samme spillerene scorer om og om og om igjen. Når man er blitt vant med at det er blitt seks mål i en kampm og samme person har scoret minst fire av dem, er det noe som ikke stemmer helt. Hadde helt klart foretrukket om det var en rekke ligaer som i f.eks StarCraft 2, der vi blir plassert i samme liga som folk som er like elendige til å spille som en selv. Er rimelig lei av å være nybegynner på lag med noen som er svært flinke.

Spill på "ranked"? Da skal det vel være en ELO aktig rangering som spiller inn mot hvem du blir satt opp imot/med.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva de har tenkt på i Ranked - har spilt 4 kamper og det blir nok med det til de evt. har gjort noe for å vekte lagene når noen stikker midt i matchen.

 

I to av dem så måtte jeg spille de siste 3-4 minuttene alene 1 mot 3 da de to andre på laget droppet ut rimelig raskt. I de to andre var det oss som var overtallige. Fullstendig meningsløst å spille når det er slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...