Gå til innhold

Telt til camping


Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med å finne riktig telt for meg, så kanskje folk her inne har noen tips? Føler jeg har sett "overalt" på nett, men finner ikke helt det jeg ønsker meg.

 

Det jeg tenker:

 

Plass til 2-3 personer

Må være myggnetting i innerteltet i tillegg til duk.

Gjerne så høyt at man kan stå, iallefall sitte med god klarering til tak (jeg får klaustrofobi av å ligge i telt, derfor vil jeg gjerne ha lyst og romslig)

Et stort pluss er om det er to utganger. Evt vinduer

Fortelt med plass til en stol eller to. Dette er et pluss, men jeg er og åpen for telt der dette ikke er mulig. Tenker sånn i forhold til regn er det greit å ha en plass å være, ut og inn med våt hund blir fort grisete.

Til bruk sommer og høst.

Campingplass og fjell, trenger ikke være spesielt lett, kjører frem til der det skal settes opp.

Lavest mulig pris, under 2000.

 

 

Det var det jeg kom på nå. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe Mckinley Ventura 4, men jeg var for treig, og nå ser det ut til å være utgått. Men dette er en type telt jeg tror passer meg bra, høyt og god plass i fortelt. https://www.gsport.no/produkt/168678/mckinley-ventura-4?gclid=CjwKEAjw8qetBRCj6vKH8IC_kwoSJADGQ8dSZNloPwxhh-lD5r6pOHolpduA8czrOWjIhtKVQnAPuxoC4Qrw_wcB

 

post-250880-0-87316100-1437219069_thumb.png

 

 

Et spørsmål litt på siden, hvordan er det med myggnetting, er det noe alle telt har? Er det så standard at det ikke oppgis? Er kun et fåtall telt der jeg ser det er nevnt i produktbeskrivelsen. Det er uaktuelt med et telt uten, er koselig å ligge med det åpent uten å bli spist opp.

Endret av River Song
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder telt får man det man betaler for. Skal eg til fjells bruker eg Helsport, skal eg på campingtur bruker eg Outwell. Den største forskjellen når det gjelder pris ligger i hvor lyst det er innvendig, hvor god lufting det er i teltet og hvor gode løsningene i teltet faktisk er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...