Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] kjøp av Honda Dominator 650 som mellomtung hjelp!


Anbefalte innlegg

hei! jeg kan kjøpe den her for 14 tusne +  en macbook pro 13 fra 2011. Er det verdt det? det som må fikses er eikene, de lager da forskjellige lyder og sykkelen vibrerer litt ved 100+ men som sagt så er det knaste dekk på og. 

er dette en pålitelig sykkel som tåler mye og kan kjøre langt med uten oljeskift hver 3000km? trenger noen sjappe svar da jeg har dårlig tid med å gi svar tilbake om kjøpet. 

prøvde den idag og synes den gikk bra til å være første sykkel og den gikk fint. men vil som sagt ikke ha noen store problemer i fremtiden hvor ting går i stykker og må bruke mye penger på utgifter.

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=61505511&searchclickthrough=true lagt med link nå til sykkelen

Endret av Jesper95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vibrasjoner i 100+ kan vel ha sammenheng med spilene? Min erfaring er at det koster en god tusenlapp per hjul å få oppstrammet et hjul og på med dekk/slanger.

Dette er generelt solide sykler, tåler langt mer enn nye sykler, så om den ikke er mishandlet så kan dette være et bra kjøp.

kjørt av voksen mann og har hatt den på service hvert år på slutten av sesongen, mot vintertiden. er det farlig og kjøre med løse eiker? man hører godt når man slår på dem at det er forskjellige toner

 

var oppe i 85 ca og kjente ikke så mye vibrasjoner, helt greit egentlig. klarer å overleve med det. men med tanke på årstall osv så er det en solid sykkel?

 

Det med eikene var sånn ifjor og sa han. men han brydde seg ikke om det vibrerte 

Endret av Jesper95
Lenke til kommentar

Vibrasjoner i 100+ kan vel ha sammenheng med spilene? Min erfaring er at det koster en god tusenlapp per hjul å få oppstrammet et hjul og på med dekk/slanger.

Dette er generelt solide sykler, tåler langt mer enn nye sykler, så om den ikke er mishandlet så kan dette være et bra kjøp.

la til link av sykkelen

Lenke til kommentar

Du bør definitivt få fikset felgene før du kjører noe særlig med de. Skal lite til før de kan gnage seg inn i slangen, og/eller knekke. knekker de er det stort sett søppel. Jeg ville absolutt ha fått de strammet opp før du bruker den noe særlig.

ja! skjønner. Men har du noen mulighet for å fortelle litt om hva som er bra med sykkelen og eventuelt hva som er dumt med sykkelen?

Lenke til kommentar

Jeg har selv en NX250, lillebroren. Forøvrig tilsalgs. Den ser lik ut, men er teknisk nokså forskjellig. Men jeg har lurket endel på forum som advrider.com og lest hva folket mener om den du har sett på. Folk trives med den, kjører langt med den, og har generelt lite problemer. Vet det var en kar som kjørte MCbud i Bergen som hadde en slik i flere år. Så det kan ikke være dårlig vare. Dette er jo typisk Honda fra 90-tallet, fin-fin kvalitet, betydelig bedre enn det meste som er tilsalgs idag. I dag er mye produsert i andre land enn Japan, og det merkes på kvalitet i stål, lakk, m.m..
Typisk 90-tall er fjør/demper nokså dvaskete greier, japsene var ikke noe flinke på det den gang. Bremsene er heller ikke veldig hårete akkurat. Fjør/demper kan du kjøpe nytt (jeg bruker Hyperpro, meget fornøyd med det), stålomspunnede bremseslanger, sintrede bremseklosser. Dette hjelper godt.

 

Ellers vet jeg ikke så mye mer.

Lenke til kommentar

Jeg har selv en NX250, lillebroren. Forøvrig tilsalgs. Den ser lik ut, men er teknisk nokså forskjellig. Men jeg har lurket endel på forum som advrider.com og lest hva folket mener om den du har sett på. Folk trives med den, kjører langt med den, og har generelt lite problemer. Vet det var en kar som kjørte MCbud i Bergen som hadde en slik i flere år. Så det kan ikke være dårlig vare. Dette er jo typisk Honda fra 90-tallet, fin-fin kvalitet, betydelig bedre enn det meste som er tilsalgs idag. I dag er mye produsert i andre land enn Japan, og det merkes på kvalitet i stål, lakk, m.m..

Typisk 90-tall er fjør/demper nokså dvaskete greier, japsene var ikke noe flinke på det den gang. Bremsene er heller ikke veldig hårete akkurat. Fjør/demper kan du kjøpe nytt (jeg bruker Hyperpro, meget fornøyd med det), stålomspunnede bremseslanger, sintrede bremseklosser. Dette hjelper godt.

 

Ellers vet jeg ikke så mye mer.

skjønner! men du ville sagt det var et bra kjøp? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...