Gå til innhold

Slitesterk klokke


Anbefalte innlegg

Hei! Er på utkikk etter ny klokke da jeg trener veldig mye, jobber hvor klokka må tåle en trøkk og er en villmarksperson. Sett en del på casio. Gshock osv.. Vil såklart ha så billig som mulig men maks 1000 kroner. Noen forslag? Om det er kompass på klokka osv er det et stort pluss! Men vil ha ei klokke som varer en stund med batteri hvis den ikke er soldrevet. Setter super stor pris på svar. Er i Forsvaret igjen også så den bør tåle den slags påkjenninger også. Gjerne i farge svart/grå/diskret og ikke en som er alt for stor!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå bare en casio W-800H-1A, 170kr inkludert frakt fra ebay.

Helt enkel digital klokke med batteri som visstnok skal holde i 10 år, vanntett til 10 bar og ser helt nøytal ut i sort.

Det er mitt valg for den mest ultimate klokka som skal tåle en trøkk og du ikke trenger mer fancy funksjoner som kompass høydemåler etc.

Den gir deg tid, dag, dato, har alarm, bakgrunnslys og stoppeklokke.

 

W-800H-1A_6m.jpg

Lenke til kommentar

 

Mekanisk:

Seiko Skx007

Quartz:

Casio gshock

 

 

Mekanisk som tåler mye? Skeptisk. 

 

Casio G-shock all the way sier jeg, tåler masse.

 

AtW

Alt er jo relativt, har brukt en skx007 og en helson Shark diver til de tingene som gir ekstra belastning de siste 4 årene, tikker helt fint begge to. De er dog ganske forslått etterhvert:) begge har tilbrakt to år på gassanlegg og blitt forslått godt i diverse rør og instrumenter.

Lenke til kommentar

 

 

Mekanisk:

Seiko Skx007

Quartz:

Casio gshock

 

Mekanisk som tåler mye? Skeptisk. 

 

Casio G-shock all the way sier jeg, tåler masse.

 

AtW

Alt er jo relativt, har brukt en skx007 og en helson Shark diver til de tingene som gir ekstra belastning de siste 4 årene, tikker helt fint begge to. De er dog ganske forslått etterhvert:) begge har tilbrakt to år på gassanlegg og blitt forslått godt i diverse rør og instrumenter.

 

 

Det er uansett liten tvil om at mekaniske klokker tåler sjokk go fall relativt sett ganske dårlig, det ligger i deres natur.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Mekanisk:

Seiko Skx007

Quartz:

Casio gshock

 

 

Mekanisk som tåler mye? Skeptisk. 

 

Casio G-shock all the way sier jeg, tåler masse.

 

AtW

Alt er jo relativt, har brukt en skx007 og en helson Shark diver til de tingene som gir ekstra belastning de siste 4 årene, tikker helt fint begge to. De er dog ganske forslått etterhvert:) begge har tilbrakt to år på gassanlegg og blitt forslått godt i diverse rør og instrumenter.

 

 

Det er uansett liten tvil om at mekaniske klokker tåler sjokk go fall relativt sett ganske dårlig, det ligger i deres natur.

 

AtW

I verste fall må man ta en service:) jeg bruker kun mekaniske ur og har aldri hatt ett problem. Min g shock derimot har "knust" skjerm :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...