Gå til innhold

18650 charger/discharger for testing av 18650 batterier - her i Norge?


Anbefalte innlegg

Vet noen om en 18650 batteri lader (eller kun tester) som kan gi meg eksakt hvor mange mAh et batteri har?

Har bestilt BT-C3100 Intelligent Digital Charger LCD Indicator 4-Slot for NiCd NiMH Li-ion og en LiitoKala LCD Charger test resistance for Lii-260 18650 26650 battery EU Plug, men de kommer fra Kina og kan ta en måned før de er her.

Får inn et parti med 18650 batterier om 1-2 uker, så skulle hatt en tester til da.

 

Greier ikke å finne noen ved noen søk på Google her i Norge. Men vet noen om en slik sak som jeg kan bruke for å teste nøyaktig mAh på 18650 batterier som selges i Norge, helst på nett, som jeg kan få nokså raskt?

 

Bør heller ikke koste tusener av kroner...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en  BEICH CH9712B Programerbar last-tester. Den fungerer utmerket til å teste mah på batterier, og du kan styre hvor mange ma last du trekker..

Men skal ikke selge den.. Men hvis du skulle være interessert, så kan jeg enten ta tester for deg eller du kan leie den..

 

 

post-82388-0-22442100-1436097707_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har en  BEICH CH9712B Programerbar last-tester. Den fungerer utmerket til å teste mah på batterier, og du kan styre hvor mange ma last du trekker..

Men skal ikke selge den.. Men hvis du skulle være interessert, så kan jeg enten ta tester for deg eller du kan leie den..

 

 

attachicon.giftesteren.jpg

 

Hvor i landet bor du? Kanskje jeg kunne sent noen batterier for testing, om jeg ikke får tester selv før jeg får batteriene (noe jeg tviler på)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har en  BEICH CH9712B Programerbar last-tester. Den fungerer utmerket til å teste mah på batterier, og du kan styre hvor mange ma last du trekker..

Men skal ikke selge den.. Men hvis du skulle være interessert, så kan jeg enten ta tester for deg eller du kan leie den..

 

 

attachicon.giftesteren.jpg

 

Hei, kan du med den maskinen din teste faktiske Amper i et batteri? Det nye nå er jo at produsentene ikke øker kapasitet ved mAh men øker A(mper) til så kalte "high drain" batterier.

Skulle fått testet noen få slike batterier for å se om de virkelig kan levere opp til 60A som de beste påstår.

 

Noe du kan hjelpe meg med? (kun snakk om en håndfull batterier, jeg betaler selvsagt porto begge veier)

Lenke til kommentar

Hva mener du med faktisk ampere?

 

Jeg kan teste på mange ulike måter opp til 300W

Det er mange ampere...

 

Jeg kan stille inn amp forbruk med opptil 3 desimaler. Så tapper den ut med det forbruket, og man får oppgitt hvor mange mah man har tappet. Man stiller og inn ønsket spenning den skal stoppe på.

 

Eller jeg kan stille inn en spenning, og så trekker den så mye den klarer til den stabiliserer den på spenningen..

 

Kan og lage program og kjøre trinnvis +++

 

Har og avansert utstyr til temperaturlogging med 8 kanaler etter behov.

 

Så kan jeg og logge hele spenningskurven, opptil hvert sekund. Da kan man og finne ut wh feks..

 

Eksempel på spenningslogging av forskjellige batterityper på 500ma

 

 

post-82388-0-75375500-1417356407.jpg

Lenke til kommentar

mAh greier jeg å teste selv. Men batteriene er f.eks merket med en kapasitet på 3500mAh og 60A, det er disse 60A jeg skulle fått testet.

 

på engelsk beskrives det slik:

 

Continuous Discharging Current (Max.): 60A

 

Og jeg har batterier som har 6A - 10A - og opp til 60A. Slik jeg skjønner det så er disse A'ene (Amper?) viktige for de som f.eks bruker e-sigaretter, for å generere mye varme på kort tid. Samme når man bygger elmotorsykler osv som er vanlig i f.eks Kina.

 

Skjønner du hva jeg snakker om da? Ikke mAh men A(mper)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

 

Har en  BEICH CH9712B Programerbar last-tester. Den fungerer utmerket til å teste mah på batterier, og du kan styre hvor mange ma last du trekker..

Men skal ikke selge den.. Men hvis du skulle være interessert, så kan jeg enten ta tester for deg eller du kan leie den..

 

 

attachicon.giftesteren.jpg

 

Hvor i landet bor du? Kanskje jeg kunne sent noen batterier for testing, om jeg ikke får tester selv før jeg får batteriene (noe jeg tviler på)

 

Fått testet kapasiteten på noen? Jeg kjøpte noen som var oppgitt med 9800mah.. men har ennå ikke klart mer enn 8% av det..

Ikke mange kinesere som vet hva mah er for noe tydeligvis..

 

Har testet noen "store" batteribanker usb og starthjelp, som sies å være 30000-58900 mah... men alt er bullshit! Skjelden mer enn 9000 mah..

Krangler med flere leverandører nå, for å få dem til å forstå hva mah står for..

Feilen er  ofte at andre kunder ser på utseende og gir dem mange stjerner, men tester ikke ah.. Det blir som å betale for 10 kg gull og få en kg.. :p

Lenke til kommentar

Det er jo nokså enkelt, verdensrekorden på produksjonsmodeller av 18650 batterier er 3500mAh, så alle som selger batterier over det selger falske batterier. Når det kommer til de berømte Amper så er det jo vanskeligere å måle. Men 60 er et aktuelt tall.

 

Samme blir det med batteribanker. Mange produsenter, tar da utgangspunkt i de falske batterienes kapasitet, og så ganger opp med antall batterier som de setter inn.

Siden 3500 per batteri er max, og de fleste batteribanker tar mellom 4-6 batterier er det vanskelig å få batteribanker som har mer enn 20.000mAh max. Alt over det er igjen juks, om de ikke bruker en annen batteritype da.

Lenke til kommentar

 

Are any 18650 batteries rated higher than 30A?

No. The highest continuous discharge rating for any 18650 battery is 30A. Some companies claim higher ratings like 40A or 60A. These are however based purely on pulse discharge ratings or fabricated out of thin air.

Also note that pulse ratings are completely meaningless without noting their duration. The Samsung 25R for example has the following pulse specifications when written correctly: The 25R can safely be discharged at a continuous 20A (amps). Pulse discharge levels are [95A - .5 sec, 65A - 1 sec, 40A - 5 sec, 30A - 6 sec].

 

Lenke til kommentar

Oki, har du noen link/referanse til de 3500mah som er maks noen har fått ut?  Skal begynne rapportere slikt på aliexpress tenkte jeg.. De lurer så mange.. Nå får de begynne å stå ansvarlige for det de skriver..

 

Du må bare slutte å kjøpe batterier med xxxxFire på slutten, alle de er fake. LG MJ1 har rekorden (hadde i alle fall). Men Sanyo 18650GA er like kraftig.

Hørt rykter om et 3600mAh batteri, men ikke sett det i salg.

Skal man kjøpe 18650 batterier, er det merker som Panasonic, Sanyo, LG, Samsung, Sony etc som er det man bør kjøpe.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

GTF står det på mine.. 9800mah TR 18650 3.7v Li-ion.. Men ennå ikke klart mer enn 860mah..

Da jeg sa at verdensrekorden var på 3600 mah, tilbydde de å sende noen på 3600mah.. Men da ba jeg dem teste dem først og sende resultatet.. Etter det hørte jeg ikke mer fra dem.. :p

 

Så Fikk jeg tak i noen BTY AA3000 aa batterier.. som skulle ha kapasitet på 3000mah.. Men disse har ennå ingen passert 800mah!

 

Ikke rart det er mange styrtrike kinesere, som kjøper billig søppel, og selger det som dyre falske varer!

Jeg akter å starte krigen med dem.. Ser en amerikaner har begynt med det, og fått alle penger igjen fra nesten alle..

 

De vil jo ikke stoppe før noen gjør noe allikavel..

Lenke til kommentar

 

Ikke rart det er mange styrtrike kinesere, som kjøper billig søppel, og selger det som dyre falske varer!

Jeg akter å starte krigen med dem.. Ser en amerikaner har begynt med det, og fått alle penger igjen fra nesten alle..

 

De vil jo ikke stoppe før noen gjør noe allikavel..

 

Lykke til med "krigen" din, jeg har vært gjennom akkurat det samme i år, og har du ikke betalt med paypal (noe du ikke kan på Aliexpress) så vil du fort se at det ikke er mye penger du får igjen. Og Aliexpress støtter selgerene mer enn kjøperene.

Jeg har hatt flere saker der jeg har fått falske powerbanks, der jeg har åpnet dem, tatt bilder av batteriene som sitter i, som viser at en 20.000mAh bank f.eks har 6.000mAh max, men Aliexpress støttet to selgere likevel og jeg fikk null tilbake. Eller, om man sender pakken rekommandert tilbake, da kan man få noe, men det koster jo stort sett mer enn verdien på det du har kjøpt, så du ender opp med å tape uansett.

 

Jeg har også hatt en rekke kamper mot kinesisk nettbutikk med navn Gearbest.com, og det har vært som å trekke tenner hos tannlegen. Men der har jeg fått medhold flere ganger, stort sett etter å ha brukt et forum de er aktive på.

 

Holdningen til de fleste kinesere virker å være at "dere burde skjønne at det er falske varer vi selger, siden det er så billig".

Det finnes ingen som regulerer markedet, og finnes det noen som skulle ha gjort den jobben, får de en neve penger, og så ser de den andre veien.

 

Men kjøper du fra steder som tar paypal, så står du MYE sterkere med en gang. Da har du 180 dager på å kreve pengene helt eller delvis tilbake, samt selger må betale returfrakten, og det er de jo ofte ikke så interessert i, å betale mer enn varens verdi for å få den tilbake. Så alle paypal sakene mine har løst seg til min fordel (etter noen uheldige kjøpe på Ebay).

 

Men å kjøre kamp mot Alibaba eller Aliexpress eller andre kinesiske steder, ja lykke til. Du vil se at det kommer til å ta all din tid, og du vil få igjen brøkdeler av det du har betalt.

 

Finn deg heller noen skikkelige selgere. Det finnes seriøse selgere på Aliexpress også. Jeg meldte meg inn i diverse forum for batterier, lommelykter osv for å få erfaringer fra andre, og etter det har det kun vært når jeg har kjøpt noe jeg ikke har spurt om, som det har gått galt.

Og jeg har handlet for 40-50.000 fra Kina i år.

Lenke til kommentar

Paypal har svindlet meg før, så derfor aldri igjen.. Da måtte kredittkortselskapet ordne opp med paypal.

Kredittkort gir deg beskyttelse!

 

Jeg har fått igjen på alle andre klager på andre typer produkter via aliexpress. Så det ser jeg ikke mørkt på.

Så lenge jeg har godt utstyr og kan dokumentere fakta, så har det gått fint.

 

Om de vil ha de i retur, så får de betale frakten selv, siden de har lurt meg med falske opplysninger.

Lenke til kommentar

Paypal har svindlet meg før, så derfor aldri igjen.. Da måtte kredittkortselskapet ordne opp med paypal.

Kredittkort gir deg beskyttelse!

 

Jeg har fått igjen på alle andre klager på andre typer produkter via aliexpress. Så det ser jeg ikke mørkt på.

Så lenge jeg har godt utstyr og kan dokumentere fakta, så har det gått fint.

 

Om de vil ha de i retur, så får de betale frakten selv, siden de har lurt meg med falske opplysninger.

 

Kan ikke tenke meg at paypal har svindlet deg, de er regnet som en av de tryggeste betalingsløsningene i verden. Men de har f.eks retningslinjer som sier at de ikke refunderer for tjenestekjøp (som f.eks et netthotell) osv. Men av fysiske gjenstander er det aldri noe tvil, de er alltid på kjøperens side. Og det vet selgerne.

Så det må ha vært en helt spesiell sak du har vært oppe i der.

 

Så bra for deg at du har så gode erfaringer med å få penger igjen fra Aliexpress da. Jeg er på ymse forum der batterier, lommelykter, og slikt utstyr/deler diskuteres, og erfaringen derfra er at de fleste har de samme problemene med Aliexpress som det jeg har erfart.

Men supert for deg, da trenger du jo ikke å starte noen "krig" heller, for du får jo pengene automatisk tilbake.

 

Og lurer fælt på hvorfor selgere på Aliexpress skulle velge å betale frakten tilbake for deg, når retningslinjene til Aliexpress helt tydelig sier at det er kjøper som må betale frakten tilbake til selger, og selger tilbake til kjøper. Så hvorfor de skulle velge å bryte retningslinjene til Aliexpress til sin disfavør, ja det lurer jeg fælt på hvordan vil gå.

 

Men lykke til. Jeg har brukt måneder med dette, har kjøpt alt mulig test utstyr så jeg har kunne bevise med bilder av faktiske mAh, volt, osv, samt fysiske bevis, men kom ikke en vei hos de fleste, noen fikk jeg tilbake 50% av uten å sende varen. Men full kompensasjon...aldri.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

 

 

Og lurer fælt på hvorfor selgere på Aliexpress skulle velge å betale frakten tilbake for deg, når retningslinjene til Aliexpress helt tydelig sier at det er kjøper som må betale frakten tilbake til selger, og selger tilbake til kjøper. Så hvorfor de skulle velge å bryte retningslinjene til Aliexpress til sin disfavør, ja det lurer jeg fælt på hvordan vil gå.

 

 

 

 

Hvis de sender noe annet en du har bestilt, står det da at kunden er ansvarlig for returkostnader.?? Da kan de jo sende hva som helst og tjene penger på at det koster mer å sende tilbake enn hva varen koster.. Slik at kunden velger å beholde..

 

Så jeg gir klar beskjed når jeg tar kontakt med dem, at jeg skal teste og kontrollere alt før jeg enten krever hevet salg, eller reduksjon i pris. Normalt krever jeg en god rabatt hvis det er noe jeg kan bruke.. men ikke holder hva de lover.

 

 

Paypal problemet var for ca 7-8 år siden.. 2 helt ukjente transaksjoner..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...