Gå til innhold

Denne «pinne-PC-en» blir skikkelig rimelig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden de tar 390 kroner for Windows-lisensen på Intel compute stick så regner jeg med at Archos sin variant til ca 1000 kr med Windows vil koste ca 600 kr med Linux.

 

Regner med denne spiller av FullHD video i "alle" formater silkemykt, men hvordan er det med 4K? Er det håp om silkemykt på det også? Bare med et fåtall optimaliserte formater?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Siden de tar 390 kroner for Windows-lisensen på Intel compute stick så regner jeg med at Archos sin variant til ca 1000 kr med Windows vil koste ca 600 kr med Linux.

 

Regner med denne spiller av FullHD video i "alle" formater silkemykt, men hvordan er det med 4K? Er det håp om silkemykt på det også? Bare med et fåtall optimaliserte formater?

 

Er nok ikke håp for 4k med den maskinvaren. Bare det å streame 4k trådløst er ganske håpløst i anstendig kvalitet (ca 17MBs).

Lenke til kommentar

Enig, de burde ha minimum en thunderbolt-løsning i CPU'en. Mulig vi får Skylake-baserte minne-PC'er, eller minne-PC'er som har ekte fullverdig Skylake-CPU?

 

Med thunderbolt så burde ethernet være mulig "å brekke ut" av enheten tror jeg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Siden de tar 390 kroner for Windows-lisensen på Intel compute stick så regner jeg med at Archos sin variant til ca 1000 kr med Windows vil koste ca 600 kr med Linux.

 

I de 390,- inngår vel også dobbelt så mye ram og 4 x diskstørrelsen

 

Linux versjonen: Intel Atom Z3735F, 1GB RAM, 8GB SSD, Linux

Windows versjonen: Intel Atom Z3735F, 2GB RAM, 32GB SSD, Windows 8.1

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...