Gå til innhold

nokia suger...


marentf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hastverk er lastverk, mener han. Tar man seg god tid blir produktet gjerne bedre, ikke sant?

det er jo sant, tenkte vel det var det som lå under i den posten, men nå blir nå et produkt uansett utviklet underveis... en 82 modell sierra er ikke lik en 91 modell sierra,og en januar t610 er ikke lik en oktober t610 (produsert og ikke solgt vel og merke) tenker på bugfixing osv da:)

Lenke til kommentar

Tror kanskje han mente at produksjonsfeil kan oppstå, fordi produsentene forsøker å kynne frem produksjonen... Med andre ord, at de øker hastigheten på produksjonsprosessen, eventuelt kjører maskinene som benyttes til maks...

 

Akkurat som oss mennesker så blir maskiner "slitne" når du har jobbet hardt og lenge, og dersom de ikke får den nødvendige "hvilen" (les: vedlikehold og smøring), så vil maskinene kunne gjøre feil, i form av f.eks. små justeringer som ikke blir riktige. Dette fører igjen til feil på mobiltelefonene som er det ferdige produktet.

 

Tror han som skrev tråden hintet til det. Det er iallefall slik maskiner i all produksjon jeg vet om fungerer. Fra større bakerier og bilfabrikker til trykkerier. Om vedlikeholden på maskinene ikke tilfrestilles, eller er noen få sekunder for sent, så har du produksjonsfeil på et nanosekund, for å si det slik. Skal ingen ting til.

 

Når mobiltelefoner blir poppulære, så økes produksjonen betraktelig, ergo større fare for produksjonsfeil, og det blir flere produksjonsfeil...

 

Vet ikke om dere forsto dette, men håper det kunne være til noe hjelp. Nå håper jeg dere unnskylder en sliten arbeider etter natteskift, som setter kurs mot sengen, og noen timer med velfortjent hvile (les: søvn eler hvile. Alt annet en vedlikehold og smøring,hehe)...

Lenke til kommentar
Tror kanskje han mente at produksjonsfeil kan oppstå, fordi produsentene forsøker å kynne frem produksjonen... Med andre ord, at de øker hastigheten på produksjonsprosessen, eventuelt kjører maskinene som benyttes til maks...

 

Akkurat som oss mennesker så blir maskiner "slitne" når du har jobbet hardt og lenge, og dersom de ikke får den nødvendige "hvilen" (les: vedlikehold og smøring), så vil maskinene kunne gjøre feil, i form av f.eks. små justeringer som ikke blir riktige. Dette fører igjen til feil på mobiltelefonene som er det ferdige produktet.

 

Tror han som skrev tråden hintet til det. Det er iallefall slik maskiner i all produksjon jeg vet om fungerer. Fra større bakerier og bilfabrikker til trykkerier. Om vedlikeholden på maskinene ikke tilfrestilles, eller er noen få sekunder for sent, så har du produksjonsfeil på et nanosekund, for å si det slik. Skal ingen ting til.

 

Når mobiltelefoner blir poppulære, så økes produksjonen betraktelig, ergo større fare for produksjonsfeil, og det blir flere produksjonsfeil...

 

Vet ikke om dere forsto dette, men håper det kunne være til noe hjelp. Nå håper jeg dere unnskylder en sliten arbeider etter natteskift, som setter kurs mot sengen, og noen timer med velfortjent hvile (les: søvn eler hvile. Alt annet en vedlikehold og smøring,hehe)...

Jeg ser at du var litt sliten...sov godt.

Lenke til kommentar

jeg er helt enig i at nokia ikke kan lage kvalitets telefoner. jeg jobber i en butikk og selger telefoner, og har fått beskjed om å informere alle som vil kjøpe nokia at det er en ganske stor sansynlighet for at den må på reperasjon en eller flere ganger. de fleste nokia telefoner er lette og bruke og passer til nybegynnere.

Har hatt en nokia telefon og måtte skifte bateri 3 ganger på 1 1/2 år. Ikke akkurat kvalitet!

Skal aldrig mer ha nokia det er sikkert, men å si at de suger er litt ille. de er gode på noen få ting

 

:laugh:

Lenke til kommentar
Hvordan kan du informere om at det er stor sansynlighet for at det skal skje? Det kommer MEST an på på hvordan du behandler telefonen...

 

Hvis nokia "suger" er det jo veldig rart at det er de som har størst markedsandel da... :roll:

Det er sikkert mange som vil ble sugd av Nokia...

Lenke til kommentar
*uff*..nokia klarer bare ikke dette lenger.. hva er skjedd med verdens ledende telefonselskap?? jeg syntes alt bare daler.. før var jo nokia telefonen ALLE måtte ha, folk (de fleste) kunne aldri tenke seg en annen telefon enn nokia, men har de fått mer konkuranse av merker som samsung, siemens og sony ericsson.. jeg legger stadig merke til folk rundt meg som skifter ut nokia telefonene med samsung (har begynt å legge usedvanlig mye merke til folk med de sexy flipp-flop telefonene;), siemens og SE.. er ikke det bra? *grin*

det har vel kanskje mye med at det var så inderlig populært med logoer, ringetoner, bytting av deksler og sånt, og det fikk man ikke bestilt til andre enn nokia.. men det får man jo nå...

 

har nå hatt samsung i litt over ett år og er storførnøyd, og jeg har ALDRI hatt noen problemer med tlf... men de fleste jeg skjenner som har nokia har måttet levere inn telefonen sin støtt og stadig (snakkker ikke om ALLE nå)..

 

BTW: de nye telefonene til nokia? herregud de lanserer snart TO nye telefoner med forferdelig design og uten fargeskjerm..og herregud hva tenkte de på når de lagde N-Gage?? håper folk er smarte nok til heller å kjøpe seg en Game Boy og en skikkelig telfon istedet.. To nokia telfoner har sprengt *lol* uoriginalt batteri my ass!!

 

før ble alt nokia tok i til *GULL*, nå blir alt de tar i til *DRITT!!*

 

SORRY til dere "nokia-tilhengere"

Så enig, så enig! Nokia suger helt sykt!!!!!

 

Sony Ericsson og Samsung er de som kan lage telefoner for tiden!!

Lenke til kommentar
Hvordan kan du informere om at det er stor sansynlighet for at det skal skje? Det kommer MEST an på på hvordan du behandler telefonen...

 

Hvis nokia "suger" er det jo veldig rart at det er de som har størst markedsandel da... :roll:

Det er sikkert mange som vil ble sugd av Nokia...

Skulle den være morsom? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Grunnen til nokia suger?

Sammenlign med f.eks microsoft eller andre bedrifter som har så og å si monopol på markedet sitt. Hvorfor bruke mye penger på utvikling når vi selger alikevel?

Går an å suge og allikevel selge bra.

 

Virker på meg som at "alle" de som kjøper Nokia er ignorante. Enten så kjøper de det fordi de tror alle de andre mobilene er så vanskelige å bruke, eller så kjøper de det fordi de er vant med det. Har enda til gode å høre en kunde si at han kjøper Nokia fordi de har de beste telefonene.

Lenke til kommentar
Hvordan kan du informere om at det er stor sansynlighet for at det skal skje? Det kommer MEST an på på hvordan du behandler telefonen...

 

Hvis nokia "suger" er det jo veldig rart at det er de som har størst markedsandel da... :roll:

Nokia har flest fabrikasjonsfeil, så enkelt er det. Om man kjøper 1000 telefoner av hver produsent og behandler de HELT KLIN LIKT, er det størst sjanse for at det er feil på flere av Nokiaene enn på noen av de andre merkene.

 

Nokia har størst markedsandel fordi det er treghet i markedet. Om de fortsatt har like dårlig kvalitetssikring på varene sine om et år eller to garanterer jeg at det hele ser ganske så annerledes ut.

 

Er ganske dramatisk når butikkselgerne ikke tør å anbefale Nokia.

Lenke til kommentar

Jeg går nå til innkjøp av en 6230 fordi det er den beste telefonen som er på markedet, til mitt bruk. Det er der Nokia har slått igjennom. De har satset på alle områder, selv om det er samme telefonen er de myntet på forskjellige folk, ta f. eks. 7210 (ungdomsmobil, trendy og stilig design), 6610 (litt business-aktig mobil, traust og kjedelig, men funksjonelt design) og 5100 (tåler en støyt, og passer derfor for vanlige folk.)

 

Helt ærlig, så hadde det vært kult med en T610 inpakket i gummi og über-polstring ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...