Gå til innhold

Derfor er den nye Destiny-utvidelsen så dyr


Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke problemet. De tilbyr et produkt for en pris, og det er frivillig å kjøpe det. Om ingen kjøper til denne prisen vil den gå ned, men om spillet er verdt det for mange nok er det det. 

 

Selv bruker jeg en kinobillett som målestokk. Får jeg like mange timer underholdning per hundrelapp som på kino er det a-ok. Får jeg mer er det topp. 

 

Er enig med deg til en viss grad her. Men har aldri ført meg så lurt som når jeg kjøpte destiny. Jeg testet betaen og gleder ræva av meg til fullversjonen skulle komme, mye på grunn av at jeg synes historien som skulle fortelles var interressant. Istedet fikk jeg en beta+ av et spill. Kjedelig verdener med utrolig kjedelige oppdrag. Verden uten innhold. Derfor føles dlcene jævli kjipe. Det føles som du betaler for noe som burde vært der til å begynne med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et elsk/hat forhold til Destiny. På en måte hater jeg det fordi det er så dørgende kjedelig og hovedhistorien..i den grad det er en historie her fremstår ikke som annet enn en pent innpakket hordemode. Finn frem, la ghost gjøre jobben sin og vent på bølger av fiender som ønsker deg død.


 


Samtidig så kan det være utrolig artig sammen med venner når man gjør strikes, raid etc og på toppen av det hele ender opp med godt loot. Men jeg mistenker Bungie å Activision for at de kommer til å loppe oss for penger i lang tid fremover for at vi skal betale for innhold som opprinnelig var planlagt fra starten av i originalspillet.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemet. De tilbyr et produkt for en pris, og det er frivillig å kjøpe det. Om ingen kjøper til denne prisen vil den gå ned, men om spillet er verdt det for mange nok er det det. 

 

Selv bruker jeg en kinobillett som målestokk. Får jeg like mange timer underholdning per hundrelapp som på kino er det a-ok. Får jeg mer er det topp. 

 

Witcher 3 playtime er ca 200 timer. En kinobilett koster ca 100 kr. Så mao du er villig til å betale opptil 20.000 for Witcher 3?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Witcher 3 playtime er ca 200 timer. En kinobilett koster ca 100 kr. Så mao du er villig til å betale opptil 20.000 for Witcher 3?

Det vil vel fort blir nærmere 10k dersom du deler kinobillettprisen på gjennomsnittlig lengde av filmen. Men fortsatt kanskje en litt suboptimal m¨lestokk som gamer =)

Lenke til kommentar

Jeg må slenge meg i leiren av de som ikke skjønner hvorfor det er ille å betale et par hundre for ekstra innhold (Om det er rikelig sådan).

 

Dette har man jo gjort i andre spill i mange år. WoW og EQ2 er jo prakteksempler. EQ2 har 11 Expansions, der alle hadde tilnærmet fullpris når de ble utgitt (30-50$). Spilte selv opp til NR 5, og følte aldri jeg betalte overpris i forhold til det jeg fikk servert.

 

Så lenge de leverer nok innhold, er det vel ingenting å klage på at man må betale litt? Spill har jo store utviklingskostnader, og det er ikke rent sjeldent at spillselskaper går konkurs, så det kan ikke være så innmari lukrativt. Sier seg selv at man ikke kan servere ting gratis i evigheter da.

 

Man kan gjerne rose CD Projekt for å gi ut "Gratis DLC". Men helt ærlig så har de også en "Season Pass" til 200,-. Å de DLC pakkene de serverer er ikke akkurat noe å skryte av. Det er et åpenbart markedsføringstunt som var vellykket. Her er det riktig nok ingen som klager.

 

Eneste jeg reagerte på i denne saken, er at utgiver(Utvikler?) sier at spillere hadde "Kastet penger på skjermen om de så emotesene". Da bør det faen være en realistisk modell av en tilfeldig kjent skuespiller med store pupper, som gjerne har spilt i superheltfilm, tilfeldigvis som enke, og denne emoten burde være akkurat denne tilfeldige personen som ga deg lapdance.

Lenke til kommentar

Dette har man jo gjort i andre spill i mange år. WoW og EQ2 er jo prakteksempler. EQ2 har 11 Expansions, der alle hadde tilnærmet fullpris når de ble utgitt (30-50$). Spilte selv opp til NR 5, og følte aldri jeg betalte overpris i forhold til det jeg fikk servert.

 

 

 Forskjellen er vel at der hvor eq2 og wow sine ekspansjoner har vært nettopp det. Ekspansjoner. Så har de to første pakkene til Destiny vært syltynne greier med tanke på historie og varighet. Vi snakker om 1,5-3 timers utvidelse av historien.

Jeg håper jo derfor at Bungie bidrar med langt mer fokus på historie i The taken king og mer variasjon i gameplayet. Blant annet fordi jeg mener at "spillets univers" har rom for det.

Lenke til kommentar

Drøy pris for en expansion synes jeg, men så skal vi ikke glemme hvor mye det kostet å utvikle dette spillet også (500 Millioner dollar var det ikke?)

 

500 millioner er vist det som skal investeres gjennom Destiny's totale levetid. Utvikling, PR, merchandise etc.

 

140 millioner kostet det visstnok å utvikle: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_games_to_develop

 

Destiny Budget “Nowhere Near” $500 Million, Bungie Says: http://www.gamespot.com/articles/destiny-budget-nowhere-near-500-million-bungie-says/1100-6420802/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...