Gå til innhold

Returskade på allerede defekt vare mottatt fra butikken - har butikken noe ansvar?


vk

Anbefalte innlegg

Bra presisering! Saken er at jeg hadde rett til refusjon slik som Asus sin beslutning viser.

Eller så er det bare fordi de er lei maset ditt, da det koster dem mye tid og penger om de skal holde på i denne diskusjonen. PÅ sikt er det nok billigere og bare gi deg pengene tilbake for det hovedkortet.

 

Uansett, noe fasit svar får man nok ikke vite i denne saken. Men godt at det løste seg til slutt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Bra presisering! Saken er at jeg hadde rett til refusjon slik som Asus sin beslutning viser.

Eller så er det bare fordi de er lei maset ditt, da det koster dem mye tid og penger om de skal holde på i denne diskusjonen. PÅ sikt er det nok billigere og bare gi deg pengene tilbake for det hovedkortet.

 

Uansett, noe fasit svar får man nok ikke vite i denne saken. Men godt at det løste seg til slutt. :)

 

 

Asus brukte 5 dager og fikk 3 email fra meg som de ba om selv. Dette er "maset" som skulle til for å løse saken.

 

Min intensjon her har vært å diskutere saken. Helt greit at enkelte misliker meg som person. Det vil alltid være noen som velger å ta mannen istedenfor ballen. Det gjør ikke saken annerledes av den grunn.

Lenke til kommentar

Fint for TS at dette løste seg. Men jeg må innrømme jeg var spent på hva slags utfall dette ville fått i FTU. Så nesten litt dumt at det ikke gikk videre. ;)

 

Uansett så er ikke dette en tråd som har fått meg til å vurdere å bytte butikk. Det tror jeg ikke mange andre heller gjør. Det er jo overhodet ikke rart at Komplett var skeptiske når hovedkortet som ble rapportert som defekt med en feil, ble levert inn med en annen feil, nemlig en fysisk skade.

 

Og videre å skryte av Asus, når det med god sannsynlighet er komplett som har overtalt Asus til å ta feilen på sin kappe (som godt kan være det riktige) synes jeg er litt rart. TS sier selv at: Asus "hadde flere samtaler direkte med Komplett". Og deretter har de altså bestemt seg for å: "satisfy your request. We will credit back this board."

 

Er det noen som tror dette ville skjedd om Komplett hadde sagt til Asus at: "Kunden har sannsynligvis ødelagt hovedkortet selv, og prøver nå å lure oss."?

 

Men for all del, gi Asus all æren. :p

 

Komplett er jo åpenbart en drittbutikk, selv om de har sannsynligvis den beste kundetilfredsheten målt gjennom prisjakt i landet! :p

Lenke til kommentar

Flott det ordnet seg, og kudos til ASUS for bra kundeservice.

 

Nettopp!

 

Angående de negative kommentarene:

 

Asus snakket med Komplett for å høre deres side av saken og få et helhetlig inntrykk (selvfølge). Av korrespondansen med Asus var det tydelig at Komplett hadde prøvd å fremstille saken på en verst mulig måte, men Asus falt altså ikke for denne. De så på fakta.

 

Min "request" var at Asus tar kortet tilbake basert på sakens opphav. Komplett ikke bare har aldri bidratt med noe her, men faktisk prøvde å ødelegge (muligens for ikke å tape ansikt eller noe). All honør til Asus for profesionell opptreden på tross av uenighet med sin egen distributør i Norge! Denne hadde jeg ikke regnet med...

Lenke til kommentar

Komplett er jo åpenbart en drittbutikk, selv om de har sannsynligvis den beste kundetilfredsheten målt gjennom prisjakt i landet! :p

 

... Neste gang du sitter med 5000,- i minus rett ut av vinduet, bare svelg kamelen og fortsett å skryte av Komplett. Men du får rett!

Lenke til kommentar

Her virket komplett til å være en stor drittsekk, Har ikke hatt dårlige rma hos de før, eller 2 hk som ikke har gått igjennom av forskjellige årsaker.

 

Ingen butikk som jeg har tenkt ``Jøss, der må jeg handle neste gang`` dessverre.

 

Jeg priser meg heldig med at jeg traff en skikkelig kar hos Asus som ønsket å hjelpe. Faktisk følte jeg for første gang siden 9. juni da det hele startet, at noen virkelig bryr seg og prøver å hjelpe!

 

Asus er som sagt ikke kjent for å yte beste kundeservice, men jeg tipper at ARS gjorde en forskjell (dette kortet er kategorisert som en "server" og kan benytte ARS, men det kan dessverre ikke vanlige hovedkort). Men det er mulig at Asus har tatt tak i å forbedre sin kundeservice generelt. Saken her er temmelig klar i alle fall.

Lenke til kommentar

 

Her virket komplett til å være en stor drittsekk, Har ikke hatt dårlige rma hos de før, eller 2 hk som ikke har gått igjennom av forskjellige årsaker.

 

Ingen butikk som jeg har tenkt ``Jøss, der må jeg handle neste gang`` dessverre.

 

Jeg priser meg heldig med at jeg traff en skikkelig kar hos Asus som ønsket å hjelpe. Faktisk følte jeg for første gang siden 9. juni da det hele startet, at noen virkelig bryr seg og prøver å hjelpe!

 

Asus er som sagt ikke kjent for å yte beste kundeservice, men jeg tipper at ARS gjorde en forskjell (dette kortet er kategorisert som en "server" og kan benytte ARS, men det kan dessverre ikke vanlige hovedkort). Men det er mulig at Asus har tatt tak i å forbedre sin kundeservice generelt. Saken her er temmelig klar i alle fall.

 

Har samme hk som deg idag, Asus x99-e ws, beste hk jeg har hatt så langt hands down! :)

Lenke til kommentar

Jeg kontaktet også Asus igjen, men da de hørte "bøyde pinner" så parkerte de saken umiddelbart der også. Jeg fikk kontant beskjed om at samme hva som måtte ha skjedd med kortet i forveien (!), i slike tilfeller blir hele saken automatisk klassifisert som CID (Customer Induced Damage). Jeg skjønner at dette er svært bekvemt for dem. Ikke rart at stadig flere kjøper Asrock for tiden...

 

Du har visst ikke vært like positivt innstilt til Asus hele tiden heller slik jeg husket det. Men nå er de inne i varmen igjen. Det er jo godt å se. :D

 

Min siste erfaring med Komplett var at jeg fikk full refusjon på en ROG Swift jeg selv kjøpte brukt for 2500Kr. J*#la drittbutikk ass. :p

 

Det nærmeste jeg har kommet en negativ erfaring med Komplett av mine 20+ returer over 13 år er en gang der alt jeg skrev var: "Sprekk i vifte" på feilmeldingen. Da fikk jeg svar om at de ikke stod ansvarlig for fysiske skader. Jeg gravde da frem et par linker på nett som tok for seg denne design-feilen på akkurat dette skjermkortet. Og fikk da nytt skjermkort et par dager senere. Mest av alt tar jeg vel egentlig litt selvkritikk for akkurat den...

 

 

Komplett er jo åpenbart en drittbutikk, selv om de har sannsynligvis den beste kundetilfredsheten målt gjennom prisjakt i landet! :p

 

... Neste gang du sitter med 5000,- i minus rett ut av vinduet, bare svelg kamelen og fortsett å skryte av Komplett. Men du får rett!

 

Det er klart, jeg hadde nok syntes det var kjipt. Men min erfaring til nå er altså at det ikke er noe jeg trenger frykte. Er bare å sende ting tilbake i forsvarlig stand, så ordner det seg. Men jeg har hørt en del om bøyde pinner i det siste. Så det skal jeg absolutt ta med meg videre om jeg må returnere hovedkort i fremtiden. Montere tilbake plastbeskyttelsen, og så ta bilde av sokkelen med pinner.

Lenke til kommentar

Har samme hk som deg idag, Asus x99-e ws, beste hk jeg har hatt så langt hands down! :)

 

Jeg har vært trofast Asus kunde i årevis, og selv om mange har flyttet over til ASRock og skryter av dem, så holder jeg fortsatt med Asus (startet med en P4C800-E Deluxe i sin tid som virket inntil i fjor!). ASRock lager sikkert bra kort de og.

 

Jeg holder for tiden liv i 5 maskiner for egen del: P5E64 WS Evolution, P8Z68 Deluxe, Rampage IV Extreme, Maximus V Extreme, og nå en X99-E WS. Kun R4E har vært litt kraglete til tider. Alle kjører som en kule og alle er 30-35% OC (4 av de med vannkjøling). Kan ikke klage akkurat, og har aldri hatt noen HK i retur før nå (mange flere HK enn de 5 gjennom årene).

 

Om du ikke allerede følger med Asus X99-E WS Owner's tråden på Overclock.net så kan jeg anbefale denne:

http://www.overclock.net/t/1516058/official-asus-x99-e-ws-owners-thread

Lenke til kommentar

 

vk, den 17 Jun 2015 - 22:22, sa:snapback.png

Jeg kontaktet også Asus igjen, men da de hørte "bøyde pinner" så parkerte de saken umiddelbart der også. Jeg fikk kontant beskjed om at samme hva som måtte ha skjedd med kortet i forveien (!), i slike tilfeller blir hele saken automatisk klassifisert som CID (Customer Induced Damage). Jeg skjønner at dette er svært bekvemt for dem. Ikke rart at stadig flere kjøper Asrock for tiden...

 

Du har visst ikke vært like positivt innstilt til Asus hele tiden heller slik jeg husket det. Men nå er de inne i varmen igjen. Det er jo godt å se. :D

 

Det var ikke Asus ARS som svarte på denne, og da jeg tok opp denne med dem sa de (ARS) følgende:

"Seems there was some misinformation from ASUS side. We will check this internally and try to provide you a solution."

 

 

Det nærmeste jeg har kommet en negativ erfaring med Komplett av mine 20+ returer over 13 år er en gang der alt jeg skrev var: "Sprekk i vifte" på feilmeldingen.

 

Du er jo en hyggelig kar så ikke så rart at dine returer går tvers igjennom.

Lenke til kommentar

 

Har samme hk som deg idag, Asus x99-e ws, beste hk jeg har hatt så langt hands down! :)

 

Jeg har vært trofast Asus kunde i årevis, og selv om mange har flyttet over til ASRock og skryter av dem, så holder jeg fortsatt med Asus (startet med en P4C800-E Deluxe i sin tid som virket inntil i fjor!). ASRock lager sikkert bra kort de og.

 

Jeg holder for tiden liv i 5 maskiner for egen del: P5E64 WS Evolution, P8Z68 Deluxe, Rampage IV Extreme, Maximus V Extreme, og nå en X99-E WS. Kun R4E har vært litt kraglete til tider. Alle kjører som en kule og alle er 30-35% OC (4 av de med vannkjøling). Kan ikke klage akkurat, og har aldri hatt noen HK i retur før nå (mange flere HK enn de 5 gjennom årene).

 

Om du ikke allerede følger med Asus X99-E WS Owner's tråden på Overclock.net så kan jeg anbefale denne:

http://www.overclock.net/t/1516058/official-asus-x99-e-ws-owners-thread

 

Har vært medlem der på OCN i lang tid, du ser meg kanskje som GreedyMuffin der borte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...