Gå til innhold

Radeon Fury Tråden


Gjest bruker-293283

Anbefalte innlegg

Ja da, men som sagt det blir spennende å se, så om man ikke må handle nå så vent.

Som et estimert på ytelse i DX12 spill er ytelsen på antall draw kall like spennende som å se maling tørke.

Det som gjør det enda mer latterlig er at man i tillegg bruker beta drivere.

 

AMD sine kort kommer ikke til på magisk sett til å få en kjempeforbedring av DX12. Delta i ytelse kommer til å være omtrent den samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan tror dere AMD fury er å overklokke?

 

R9 280x /290x var ganske bra sammenlignet mot nvidia på den tiden.

Så har noen peiling? Vil anta siden innlegget over, har AMD klar å lage et skjermkort som burde kalles for retro.

 

De er bedre, noe nyere forrige generasjon men bygger på mye av det samme.

Lenke til kommentar

Hvordan tror dere AMD fury er å overklokke?

 

R9 280x /290x var ganske bra sammenlignet mot nvidia på den tiden.

Så har noen peiling? Vil anta siden innlegget over, har AMD klar å lage et skjermkort som burde kalles for retro.

 

De er bedre, noe nyere forrige generasjon men bygger på mye av det samme.

HD 7970 var en veldig bra overklokker, de første testene antydet god overklokking, og resultatene var enda bedre når brukere fikk jobba litt.

290X var en OK overklokker, de første testene antydet noe overklokkpotensiale, og resultatene var litt bedre når brukere fikk jobba litt.

R9 Fury ser ut til å bli en elendig overklokker, de første testene antyder elendig potensiale, og med mindre AMD har satt spenningen på et ekstremt lavt nivå og kortet skalerer bra med spenning tviler jeg på at vi vil se 1250 MHz på vann.

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan tror dere AMD fury er å overklokke?

 

R9 280x /290x var ganske bra sammenlignet mot nvidia på den tiden.

Så har noen peiling? Vil anta siden innlegget over, har AMD klar å lage et skjermkort som burde kalles for retro.

 

De er bedre, noe nyere forrige generasjon men bygger på mye av det samme.

HD 7970 var en veldig bra overklokker, de første testene antydet god overklokking, og resultatene var enda bedre når brukere fikk jobba litt.

290X var en OK overklokker, de første testene antydet noe overklokkpotensiale, og resultatene var litt bedre når brukere fikk jobba litt.

R9 Fury ser ut til å bli en elendig overklokker, de første testene antyder elendig potensiale, og med mindre AMD har satt spenningen på et ekstremt lavt nivå og kortet skalerer bra med spenning tviler jeg på at vi vil se 1250 MHz på vann.

Nå er det ikkje akkurat flust av 290x som overklokker 1250mhz på vann heller. Gjennomsnittet er mere 1150mhz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er basert på at AMD har flere drawcalls per sekund enn Nvidia. Det er så klart ingen fasit og det kommer an på type spill og om de tar nytte av det, samt CPU. Jeg avventer i alle fall da jeg ikke har det travelt med ny GPU. Blir i alle fall spennende.

 

http://wccftech.com/amd-r9-290x-fast-titan-dx12-enabled-3dmark-33-faster-gtx-980/

Relativt greit optimaliserte spill i dag har typisk under 10% overhead i utgangspunktet, og noen kanskje under 5%. Da vil det ikke hjelpe mye at ett skjermkort har flere drawcalls/s, selv om det skulle være snakk om en faktor på ti.

 

Jeg vil fraråde de fleste av dere å spekulere i hvordan drawcalls skal hjelpe i fremtidige spill på en fremtidig plattform, når de færreste av dere vet hva drawcalls er og hvordan en spillmotor vil fungere i Direct3D 12. Vi har hørt samme type argumenter for å kjøpe underlegne AMD-skjermkort de siste par årene, om at Mantle skulle gi store fordeler i fremtidige spill...

Lenke til kommentar

 

Det er basert på at AMD har flere drawcalls per sekund enn Nvidia. Det er så klart ingen fasit og det kommer an på type spill og om de tar nytte av det, samt CPU. Jeg avventer i alle fall da jeg ikke har det travelt med ny GPU. Blir i alle fall spennende.

 

http://wccftech.com/amd-r9-290x-fast-titan-dx12-enabled-3dmark-33-faster-gtx-980/

Relativt greit optimaliserte spill i dag har typisk under 10% overhead i utgangspunktet, og noen kanskje under 5%. Da vil det ikke hjelpe mye at ett skjermkort har flere drawcalls/s, selv om det skulle være snakk om en faktor på ti.

 

Jeg vil fraråde de fleste av dere å spekulere i hvordan drawcalls skal hjelpe i fremtidige spill på en fremtidig plattform, når de færreste av dere vet hva drawcalls er og hvordan en spillmotor vil fungere i Direct3D 12. Vi har hørt samme type argumenter for å kjøpe underlegne AMD-skjermkort de siste par årene, om at Mantle skulle gi store fordeler i fremtidige spill...

 

For de av oss som har AMD kan jeg i alle fall si deg at mantle er natt og dag...

Lenke til kommentar

 

 

Det er basert på at AMD har flere drawcalls per sekund enn Nvidia. Det er så klart ingen fasit og det kommer an på type spill og om de tar nytte av det, samt CPU. Jeg avventer i alle fall da jeg ikke har det travelt med ny GPU. Blir i alle fall spennende.

 

http://wccftech.com/amd-r9-290x-fast-titan-dx12-enabled-3dmark-33-faster-gtx-980/

Relativt greit optimaliserte spill i dag har typisk under 10% overhead i utgangspunktet, og noen kanskje under 5%. Da vil det ikke hjelpe mye at ett skjermkort har flere drawcalls/s, selv om det skulle være snakk om en faktor på ti.

 

Jeg vil fraråde de fleste av dere å spekulere i hvordan drawcalls skal hjelpe i fremtidige spill på en fremtidig plattform, når de færreste av dere vet hva drawcalls er og hvordan en spillmotor vil fungere i Direct3D 12. Vi har hørt samme type argumenter for å kjøpe underlegne AMD-skjermkort de siste par årene, om at Mantle skulle gi store fordeler i fremtidige spill...

 

For de av oss som har AMD kan jeg i alle fall si deg at mantle er natt og dag...

 

 

Da lurer jeg på hvor mye du EGENTLIG har testet mantle :) Fordi jeg har testet det særdeles mye med 2x 290x og 2x 290 uten å bli særlig imponert. Hvis man har elendig cpu, så kanskje det hjelper litt. Om man har bra cpu, så virket det faktisk best med DX 11 etter min erfaring :p

 

Kom gjerne med egne tester som viser at det er natt og dag i forskjell ;)

 

Til onsdag får jeg Fury X, og skal ta litt tester i Battlefield med mantle igjen. Tviler på at det gir noe særlig mening over dx 11 nå heller. 

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da lurer jeg på hvor mye du EGENTLIG har testet mantle :) Fordi jeg har testet det særdeles mye med 2x 290x og 2x 290 uten å bli særlig imponert. Hvis man har elendig cpu, så kanskje det hjelper litt. Om man har bra cpu, så virket det faktisk best med DX 11 etter min erfaring :p

 

Kom gjerne med egne tester som viser at det er natt og dag i forskjell ;)

 

Til onsdag får jeg Fury X, og skal ta litt tester i Battlefield med mantle igjen. Tviler på at det gir noe særlig mening over dx 11 nå heller. 

 

Her er et spill som kjører vesentlig bedre med Mantle: http://store.steampowered.com/app/65980/

Lenke til kommentar

 

Da lurer jeg på hvor mye du EGENTLIG har testet mantle :) Fordi jeg har testet det særdeles mye med 2x 290x og 2x 290 uten å bli særlig imponert. Hvis man har elendig cpu, så kanskje det hjelper litt. Om man har bra cpu, så virket det faktisk best med DX 11 etter min erfaring :p

 

Kom gjerne med egne tester som viser at det er natt og dag i forskjell ;)

 

Til onsdag får jeg Fury X, og skal ta litt tester i Battlefield med mantle igjen. Tviler på at det gir noe særlig mening over dx 11 nå heller. 

 

Her er et spill som kjører vesentlig bedre med Mantle: http://store.steampowered.com/app/65980/

 

http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test

http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test

 

http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test

 

Jeg ser et mønster her :p

 

 Ser ikkje ut som om jeg trenger å bruke mantle med 5960x @ 4500mhz+  :wee:

 

Enda en test med 5960x:

 

http://us.hardware.info/reviews/5781/5/civilization-beyond-earth-review-tested-with-21-gpus-directx-11-vs-mantle-with-ancore-i7-5960x

 

Samme mønster her at med bra cpu, så er det liten forbedring. 5-10% ved 1080p. 


Card	                GTX 970	R9 290X  Difference
i7 5960X - AMD DX11   
1920x1080 Medium	125.9	114.2	-9.29%
1920x1080 Ultra	        97.5	92.4	-5.23%
i7 5960X - AMD Mantle   
1920x1080 Medium	125.9	134.4	6.75%
1920x1080 Ultra	        97.5	101.5	4.10%
i3 4330 - AMD DX11   
1920x1080 Medium	91.8	70.3	-23.42%
1920x1080 Ultra	        79.6	64.6	-18.84%
i3 4330 - AMD Mantle   
1920x1080 Medium	91.8	108.3	17.97%
1920x1080 Ultra	        79.6	97.4	22.36%

Mantle hjelper mest på toppkorta som 290x virker det som. Altså man bør ikkje si at Mantle gjør mirakler for AMD skjermkort generelt :p

 

Takk for tipset om dette spillet 

N o r e n g :)

 

Da fikk jeg se benchmarks som jeg ikkje hadde sett på før, og som var spennende lesing  :thumbup:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...