Gå til innhold

Radeon Fury Tråden


Gjest bruker-293283

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor i H&¤#%¤ klarer ikkje AMD skjermkort å kjøre 144hz på Asus swift? Samme problem hadde jeg med 290 og 290x også. Funker flott med alle nvidiakort med samme DP kabel.

 

Kanskje ikkje AMD klarer 144hz i 1440p  :wee:

 

Kan jo fortelle at Fury X er et knakende bra skjermkort. I Bf4 på store baner utendørs, så ligger jeg på 100-120fps i 1440p med Ultrapreset (alt på). Ville faktisk si at det gikk veldig smooth selv uten freesync i Bf'4. 

 

 

Firestrike Extreme

7708 with AMD Radeon R9 Fury X(1x) and Intel Core i7-5930K
Graphics Score 8080
Physics Score 17983
Combined Score 3501
 
Fury X @ 1120mhz
5930k @ 4600mhz
3200mhz ddr4
 
 
Fury X trenger noe spenning ja! 
Ett av mine gamle gtx 980 med max overklokk (ca 1600mhz) fikk jo nesten like høy Graphics Score som Fury X @ 1120mhz som er ca max uten ekstra spenning.
Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har samme problem. Men tipper det har noe med skjermen å gjøre og ikke AMD da det funker på andre skjermer med freesync. Mulig det er kabelen, men den jeg kjøpte hjalp ikke.

 

Det funket visst med Asus sin 144hz freesync ips :)

 

Da er det bare at AMD hater Swift :p

Lenke til kommentar

 

Har samme problem. Men tipper det har noe med skjermen å gjøre og ikke AMD da det funker på andre skjermer med freesync. Mulig det er kabelen, men den jeg kjøpte hjalp ikke.

 

Det funket visst med Asus sin 144hz freesync ips :)

 

Da er det bare at AMD hater Swift :p

 

 

Eventuelt NVIDIA som har satt noen trestokker i hjulene for AMD på GSync skjermer :hmm:

Lenke til kommentar

Angående Asus Rog Swift og AMD skjermkort:

 

Originally Posted by AMDMatt viewpost.gif

Quote:
Originally Posted by AMDJoe viewpost.gif
It's not something I've seen before. I'll ask Matt to take a look though.

*Begins Matt summoning ritual* *drum sounds get louder* *smoke rises higher*

 

 

Quote:
Originally Posted by AMDJoe viewpost.gif
 
What monitor are you using? Is it one of those Gsync ones? If so...there's your issue right there.

 

 

Quote:
Originally Posted by Kaapstad viewpost.gif
Should not make any difference.

Without an NVidia card attached it is just another monitor.

 

 

If it's happening to people without using the Rog Swift panel then maybe. That monitor just does not play nice with our Graphics Cards due to the non industry standard timings it uses.

 

http://forums.overclockers.co.uk/showpost.php?p=28286418&postcount=3345

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

4x fury x Vs 4x titan x Vs 4x 980 ti

 

 

 

Synn dette ikkje er testet av f.eks Anandtech eller liknende side. Jeg har liksom flere spørsmål enn svar etter å ha sett den videoen. Skulle også sett flere spill i testen. Syntetiske tester som 3dmark og heaven er meningsløst for meg å se. Resultater av dette kan jeg se selv på 3dmark.com eller hwbot.org :)

 

Takk for linken uansett  :thumbup:

Lenke til kommentar

Asus Fury Strix:

 

http://www.pcworld.com/article/2946532/radeon-r9-fury-review-the-fury-xs-little-brother-is-amds-geforce-gtx-980-slayer.html

 

Quote:

it pummels the GTX 980 in many games, and it’s a dead heat in the handful of titles where it’s close.

 

Quote:

Fury still packs a hell of a punch, landing closer to the GTX 980 Ti in terms of performance than the GTX 980

 

Quote:

For $50 more than the GTX 980, it offers a solid jump in performance. The Radeon Fury is unequivocally a superior 2560x1440 gaming option, period.

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...