Gå til innhold

Knakk akselspindelen på min Eheim 1250


Anbefalte innlegg

Nei og nei, i stor skuffelse knakk jeg akselspindelen på Eheim 1250 pumpen min :grine:

 

Var på vei med og forsøke meg på Eheim Modden men så knakk den da jeg tok den ut ;)

 

Jeg er på gråten etter ny men hvet ikke hvor det lureste stedet jeg kan få kjøpt den. Noe forslag? kan jeg fixse spindelen? :shrug:

 

ja! og til slutt, jeg leste det med Eheim modden, lurer på om det er den samme lyden vi snakker om. Altså, når pumpen får tilført vann , så lager den en litt sterk slurpe lyd eller kansje en svak knitrelid , slik om den skulle hoppe av gåre ut døren. Er eheim mod noe for pumpen min da?

 

Exploded.jpg

Bilde ovenfor viser spindelen (stangen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei og nei, i stor skuffelse knakk jeg akselspindelen på Eheim 1250 pumpen min :grine:

 

Var på vei med og forsøke meg på Eheim Modden men så knakk den da jeg tok den ut ;)

 

Jeg er på gråten etter ny men hvet ikke hvor det lureste stedet jeg kan få kjøpt den. Noe forslag? kan jeg fixse spindelen? :shrug:

 

ja! og til slutt, jeg leste det med Eheim modden, lurer på om det er den samme lyden vi snakker om. Altså, når pumpen får tilført vann , så lager den en litt sterk slurpe lyd eller kansje en svak knitrelid , slik om den skulle hoppe av gåre ut døren. Er eheim mod noe for pumpen min da?

 

Du får kjøpt rep-sett hos de fleste som forhandler Eheim-pumper, og de er det jo endel av...

 

Btw; Jonas, det er ikke sikkert at du har helt rett. Les litt i forrige tråd om Eheim-mod, så kanskje du får et litt annet syn på problemet.

Lenke til kommentar
Btw; Jonas, det er ikke sikkert at du har helt rett. Les litt i forrige tråd om Eheim-mod, så kanskje du får et litt annet syn på problemet.
Hva mener du jeg bør gjøre med pumpen min da? noe forslag? er det det samme problenet de andre har i Eheimmod posten? eller høres mitt opplegg snålere ut?
Lenke til kommentar

Jeg har Eheim 1048, og den har en mekanisk bråkelyd/vibrasjon. Det var enda værre før jeg gjorde modden. Den er ikke noe problem å høre at den starter nei!! :grine: Skulle nesten tro at den var iferd med å gå istykker eller at den er "utslitt", men jeg tviler på det da...

Lyden blir ikke borte når jeg holder pumpa opp fra underlaget heller...

 

Har lest i forumet om Eheim problemer før, uten at jeg har fått noen andre konkrete forslag enn modden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...