Gå til innhold

Starte band. Ringerike/Hønefoss


Disorder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann! Hadde helt glemt denne tråden... Beklager sent svar

 

Nå er det noen måneder siden jeg lagde tråden og jeg har siden den gang snakket litt med gamle bandkamerater om å fortsette med gamle prosjekter. Helt ærlig så er jeg ikke sikker på hva jeg vil. Det høres kjempefett ut å prøve ut noe med dere og jeg er veldig gira på å få spilt i band igjen. Ser at dere har pratet litt om acdc og litt sånn. Det er ikke helt oppe i min gate, men sånn bare for å starte med noe, så funker det helt fett.

 

Jeg jobber kveld hver dag, så alt av øving må skje i helgene isåfall. Tipper at dere ikke har tid på dagen midt i uka ;)

Lenke til kommentar

Jepp, er ikke stålsatt på AC/DC selv, men det er det jeg desidert har spilt mest grunnet den forholdsvis enkle vanskelighetsgraden av låtene de har. Hører på masse annet rart, men når det kommer til spilling så er det den sjangeren og stilen som jeg til nå har spilt. Cover-konseptet er vel og bra det spesielt i startfasen, men det er vel slik med musikere at de helst vil lage og bli anerkjent for eget materiale ;)

Lenke til kommentar

Jeg jobber ikke i helgene, så da har jeg masse tid.

 

Ja, det funker bra å starte med coverlåter i starten bare for å bli litt kjent med hverandre, men det er helt klart egenprodusert musikk som er det jeg er interessert i å drive med. Jeg har laget sanger med 2 forskjellige band i noen år nå. Må innrømme at halvparten av de sangene ikke engang ble ferdige, men det er utrolig gøy å spille selvlagde sanger etter man har lagt inn mye tid og arbeid;)

Endret av Disorder
Lenke til kommentar

Det er gøy det å spile selvlagde sanger, og produsere egene. har vært med på en sang sjøl før. Det er jo noe vi kan ta etterhvert ja, kan hende det tar lit tid med å sammspillinga, Går det fint etter ett par sanger. Så er det bare å kjøre på. 

Jeg er borte denne helga og fra 1-2 tiden på dagen på lørdag.

DIsorder, du har ikke lokale du?. Jeg har ikke hørt enda om lokaler, siden vi ikke fikk kontakt med deg før de siste dagene. Skal få gjordt det i morgen.



 

Lenke til kommentar

Har dessverre ikke et sted å øve. Hvis vi ikke får skaffet et i nærheten, så har vi alltids Øvingshotellet i oslo. Lett å bestille rom og det er ganske så lett å møte opp, plugge inn og øve et par timer. Det står trommesett der også.

Endret av Disorder
Lenke til kommentar

Ok, det høres jo bra ut det hvis vi ikke finner eller får noe lokale.
 

Vi kan forbrede oss litt; Spytt ut forslag på sanger dere kunne tenke dere å spille. Så velger vi en av hver vi alle har foreslått. Hvis ikke det er noen sang som alle greier å spille,  foreslå man fler :p
Høres det ut som en god ide?

 

 

Da kan vi også evt  øve litt før i møtes for oss selv  så ikke alt blir helt stagnert, første gang vi skal øve sammen. Ikke god ice breaker :p he he.


Jeg skal tenke litt på sang, men jeg er litt interisert å se deres først, hverfall dine valg disorder, for å vite hva slags nivå som blir satt :).
 

Lenke til kommentar

Hmm

 

Vet ikke om dette er noe dere liker eller engang har hørt om, men er er mine valg :)

 

The Strokes - Take it or leave it eller Juicebox

 

The Cure - Friday I'm in Love

 

The Clash - London Calling

 

Si ifra om det er noen av disse dere syns høres greie ut :) Kan alltids velge noe annet

Lenke til kommentar

Har du flere sanger?
 

Har vært å sett på øvingslokale stort sett kveldstid, hvor det er muligheter, som ikke går for deg disorder. Og det er ikke tilgjengelig i helgene.(kultur skolen). kansje jeg kan god snakke meg til det, men det koster  150 kr per gang da...

 

Skal ringe en kar i morgen, Vet der er ett bandrom /øvingslokale, men spørsmålet er som det er tilgjenglig i helgen :p.

 

 

Jeg har nettopp kommet hjem fra to dagers fyll  og er litt sliten :p. Gir respons om sanger, tidlig i denne uka som kommer.  Og om hva det andre rommets tilgjenglige tider er.

Lenke til kommentar

Sendt mail "karen jeg snakket om" har ikke fått, svar, har ikke orket så mye denne uken,fikk ikke sove til mandag :p.
 

hørt litt å Likte Reptilia av the strokes ganske bra.

Spør igjen. Har du flere låter fra andre grupper?

 

*Har gått litt tregt denne uken*

Er folk fortsatt giret?


*Bump*
 

Er det andre gitarister som leser denne tråden som bor i nærheten av ringerike /hønefoss - Meld deres interesse-

 

*Bump*


 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har vært hellsikes opptatt, de siste 3 ukene,


De beste som jeg kommer på sånn, med en gang, er red hot chili peppers(noe av det vi kunne tatt/veldig avansert bass)

Samt

ACDC - You shook me all night long 

acdc - tnt( har lyst men ligger litt bak på solo der, hastighet) :p

 

 

Har dere hørt i igjennom de sangene dere har foreslått(til hverandre)? :p

Endret av MassEffect
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...