Gå til innhold

Kjøp av jobb pc


Anbefalte innlegg

Hei! Skal kjøpe ny laptop ifm. oppstart av eget firma. Skal primært brukes til epost, office, regnskap osv. I tillegg vil jeg ha mulighet til å koble til to skjermer, helst uten hdmi. Har sett på lenovo think pad E550. https://www.komplett.no/lenovo-thinkpad-e550-156-fhd/837302. Er dette et godt kjøp? Har lite peiling.. Det som veier i mot akkurat nå er at jeg synes prisen er litt stiv, men kan strekke meg dit hvis den er verdt pengene. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4GB RAM er litt lite synes jeg, spesiellt for prisen. Kun 120GB intern lagring er også lite, men det er en SSD så er jo rask og fin mtp det.

 

Hvis det er til jobbing så er ikke lastetiden så utrolig viktig, men lagringsplass kan være det hvis du ikke lagrer på en ekstern HDD eller nettverk. RAM er også viktig hvis du har en del programmer kjørende samtidig.

 

Ta en titt på denne den er billigere, har mer RAM og en SSHD på 1TB.

 

Du kan ta den du linket til, bra den, men da anbefaler jeg å slenge inn minst 4GB RAM som gjør at prisen stiger med nesten 1.000,-  500,- Hvis du venter litt til så er det nok noen som slenger inn en link til et godt tilbud :) :)

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Husk det er mpx.no nå som selger til firmaer.

Lenovo G50-80 15.6" HD Core i5-5200U,4GB RAM,1000GB HDD,DVD±RW,Windows 8.1

 

Ellers er jeg enig skaff deg SSD disk, eller minste fall hybrid harddisk.

Samsung 850 evo eller noe slik på 250 GB burde vel holde.

Du kan fint handle fra Komplett som firma... Men du må handle fra MPX dersom du vil ha kreditt/faktura.

 

Hvorfor den er 1.000kr billigere på mpx vet jeg ikke. Dette virker egentlig rart.

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Hvorfor se på navngiving? Komplett og MPX er jo samme konsern. Sjekk varenr for å finne eksakt samme produkt, og så ser man at prisene stort sett er de samme. På modellen som ts fant er det en liten forskjell. Der er MPX kr 252,50 billigere når man tar med mva.

Lenke til kommentar

Lenovo Thinkpad =/= Lenovo annet - på langt nær.

 

Når det gjelder HDD plass så vholder 120GB SSD i lange baner for de aller fleste som bare skal jobbe med regnskap, mail og office-dokumenter.

 

4GB minne holder også i massevis til dette, men det skader selvsagt aldri å ha mer. - Å velge bort SSD for en HDD med mer lagring er å skyte seg selv i foten dersom du ikke virkelig trenger denne lagringen og ikke kan ha den på en #2-disk. - Hvis noen mener at "lastetid ikke er viktig" i jobbsammenheng, og at SSden kun påvirker dette, så må de kun ha brukt en bærbar som fungerer som stasjonær og aldri slås av :)

Lenke til kommentar

Hvorfor se på navngiving? Komplett og MPX er jo samme konsern. Sjekk varenr for å finne eksakt samme produkt, og så ser man at prisene stort sett er de samme. På modellen som ts fant er det en liten forskjell. Der er MPX kr 252,50 billigere når man tar med mva.

Jeg må bare unskylde meg på det STERKESTE for at jeg virkelige klarte å blande:

https://www.komplett.no/lenovo-g50-80-156-hd/833260#!tab:extra

og

https://www.komplett.no/lenovo-g50-80-156-hd/833261

 

Dette var utrolig tåpelig gjort av meg og jeg unskylder for min dumskap!

 

MPX er dog ikke billigere prisen er lik. 3595*1,25 = 4490 = samme pris.

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Lenovo Thinkpad =/= Lenovo annet - på langt nær.

 

Når det gjelder HDD plass så vholder 120GB SSD i lange baner for de aller fleste som bare skal jobbe med regnskap, mail og office-dokumenter.

 

4GB minne holder også i massevis til dette, men det skader selvsagt aldri å ha mer. - Å velge bort SSD for en HDD med mer lagring er å skyte seg selv i foten dersom du ikke virkelig trenger denne lagringen og ikke kan ha den på en #2-disk. - Hvis noen mener at "lastetid ikke er viktig" i jobbsammenheng, og at SSden kun påvirker dette, så må de kun ha brukt en bærbar som fungerer som stasjonær og aldri slås av :)

Jeg er uenig i at 4gb er nok.

 

Jeg kjøpte en samsung ativ book plus med 4gb ram. Skulle kun brukes til skole; word, excel, google drive, dropbox etc.

Tok ikke lang tid før jeg gikk tom for ram bare ved å ha oppe et par chrome faner og alle overstående programmene i bakgrunn. Sykt irriterende å måtte lukke programmer mens man jobber.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor se på navngiving? Komplett og MPX er jo samme konsern. Sjekk varenr for å finne eksakt samme produkt, og så ser man at prisene stort sett er de samme. På modellen som ts fant er det en liten forskjell. Der er MPX kr 252,50 billigere når man tar med mva.

Jeg må bare unskylde meg på det STERKESTE for at jeg virkelige klarte å blande:

https://www.komplett.no/lenovo-g50-80-156-hd/833260#!tab:extra

og

https://www.komplett.no/lenovo-g50-80-156-hd/833261

 

Dette var utrolig tåpelig gjort av meg og jeg unskylder for min dumskap!

 

MPX er dog ikke billigere prisen er lik. 3595*1,25 = 4490 = samme pris.

 

Du blander jo litt forsatt...  ;)  Det du siterer meg på her er differansen på den PC-en som trådstarter nevnte i første post i forhold til samme hos MPX. Da er forskjellen kr 252,50. Sammenlikningen/regnestykket du kommer med nå har jo jeg gjort i post #7.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor se på navngiving? Komplett og MPX er jo samme konsern. Sjekk varenr for å finne eksakt samme produkt, og så ser man at prisene stort sett er de samme. På modellen som ts fant er det en liten forskjell. Der er MPX kr 252,50 billigere når man tar med mva.

Jeg må bare unskylde meg på det STERKESTE for at jeg virkelige klarte å blande:

https://www.komplett.no/lenovo-g50-80-156-hd/833260#!tab:extra

og

https://www.komplett.no/lenovo-g50-80-156-hd/833261

 

Dette var utrolig tåpelig gjort av meg og jeg unskylder for min dumskap!

 

MPX er dog ikke billigere prisen er lik. 3595*1,25 = 4490 = samme pris.

 

Du blander jo litt forsatt...  ;)  Det du siterer meg på her er differansen på den PC-en som trådstarter nevnte i første post i forhold til samme hos MPX. Da er forskjellen kr 252,50. Sammenlikningen/regnestykket du kommer med nå har jo jeg gjort i post #7.

 

Jeg snakket hele tiden om de to like lenovoene som ble linket i begynnelsen av tråden. Ikke de to forskjellige lenovoene. Det går tydelig frem.

 

Spiller uansett ingen rolle. Poenget var at de to 99% identiske laptoppene var ikke lette å skille fra hverandre ;) Og derfor så det ut som at den ene var 1000 kr dyrere enn den andre uten at det var noen forskjeller.

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor TS ikke vil ha hdmi port. Dersom det er fordi skjermene han allerede har kun har VGA så ville jeg vurdert å kjøpe nye skjermer.

Vil gjerne ha hdmi port, vil bare ha mulighet til å komble til skjermer utenom hdmi. Dårlig formulert kanskje. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...