Gå til innhold

[Løst] Ny skjerm og nytt skjermkort for Gaming


Anbefalte innlegg

Sukk

 

Forsøker å hjelpe guttungen med valg av deler til sin gaming rigg.

Han skal kjøpe ny skjerm og nytt skjermkort.

 

Pc delene er nesten nye, bortsett fra skjerm og skjermkort.

(asus maximus vii ranger, i5 4460, og 16Gb ram av et eller annet slag. SSD 512Gb, 750w PSU osv)

 

Han spiller for det meste CS GO, noe BF, CIV assassins creed. men ser også en del på tv serier og filmer

 

Har fått et godt råd av Nizzen her på forumet, men er usikker på om jeg skal gå med på såpass dyr hw iforhold til hva han bruker pcen på.

 

Jeg er ikke så inne i hva som gjelder i fps spill, men har lest meg til at g-sync er bra, og at 144Hz er bra.

Han ønsker seg  Asus 27" LED G-Sync ROG SWIFT PG278QE og GTX 980 TI

Prisen blir da ca 14000. Han har pengene, men jeg som foreldre synes det er galskap.

 

Kan dere i forumet som kan dette gi meg noen råd om hva jeg skal foreslå for han?

Han har også foreslått samme utstyr som NIP bruker, men jeg mener det blir for rendyrket for CS:GO ettersom han også driver med andre ting.

 

Råd og forslag tas imot med takknemlighet. :)

Endret av primatet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gammel er gutten? Er det noe annet han vil trenge som han bør betale selv i nær fremtid? Har han spart pengene selv?

 

Hvis han får andre interesser etterhvert så er det ikke noe problem å få solgt Asus skjermen og GTX 980 Ti kortet til en relativ god pris :)

Lenke til kommentar

Hvor gammel er gutten? Er det noe annet han vil trenge som han bør betale selv i nær fremtid? Har han spart pengene selv?

 

Hvis han får andre interesser etterhvert så er det ikke noe problem å få solgt Asus skjermen og GTX 980 Ti kortet til en relativ god pris :)

 

Han er 15 år og har akkurat stått konfirmant. Han jobber utenom som avisbud og er flink med penger.

Er veldig ivrig i CS:Go, er vel ikke så veldig mange store ting som han kommer til å trenge fremover utenom det vanlige maset om nye fotballsko osv osv :)

Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg hadde latt ham få lov og sagt at det var med forbehold at han skulle spare litt på banken av pengene han tjener. Tror det er bra lærdom i å la ungene kjøpe noe dyrt de virkelig har lyst på hvis de har spart selv, spesiellt hvis de er flinke med penger ellers :)

Lenke til kommentar

Jeg er 15, har en ganske så kraftig rig sammen med rog swift selv:) angrer ikke, dog jeg har ``kun`` betalt halvparten av det riggens nypris egentlig er på, så klager ikke. 

 

980ti klarer neppe rog swift, to stk greier det nok ok. men 21K for det er myyeee penger, ville satset på et 970 og en fin 1080P 144hz/g-synch skjerm, evt et 980ti. 

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

En trygg og god kombinasjon er en 1080p monitor med G-sync og et GTX 970. Neste steg opp blir helt åpenbart 980 Ti med 27" Swift, å gå for GTX 980 er rent tull i dag.

 

En ting man bør være obs på: med en G-sync monitor er du nødt til å ha et Nvidia-skjermkort for å kunne bruke G-sync, hvis AMD (eller en nykommer) i fremtiden skulle vise seg å ta ledelsen på markedet er du i så tilfelle nødt til å enten bytte skjerm, ta til takke med Nvidias skjermkort, eller godta at du ikke får brukt G-sync på skjermen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En trygg og god kombinasjon er en 1080p monitor med G-sync og et GTX 970. Neste steg opp blir helt åpenbart 980 Ti med 27" Swift, å gå for GTX 980 er rent tull i dag.

 

En ting man bør være obs på: med en G-sync monitor er du nødt til å ha et Nvidia-skjermkort for å kunne bruke G-sync, hvis AMD (eller en nykommer) i fremtiden skulle vise seg å ta ledelsen på markedet er du i så tilfelle nødt til å enten bytte skjerm, ta til takke med Nvidias skjermkort, eller godta at du ikke får brukt G-sync på skjermen.

Støtter denne her ideen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...