Gå til innhold

Jurassic World får krass fjærkritikk


Anbefalte innlegg

  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

StevenRaptor, det hadde vært noe det.

 

Jeg tenker at når de laget overdimensjonerte Raptorer i den første filmen, og disse ikke hadde fjær, så kan det være resultat av flere ting.

 

De hadde ikke komplett DNA, altså, det er ikke virkelige dinosaurer som levde for over 65 Mill år siden, men det nærmeste vi mennesker har kommet å reprodusere dem. Kombinasjonen av DNA gav ikke disse fjær, enten fordi forskerne ikke viste at de skulle ha det eller ikke ville de skulle ha det. Kanskje ville forskerne at folk skulle kjenne dem igjen fra første film. Ok, så vet ikke forskerne at de bare er en film, men filmen har produsenter. Og sånn har det da blitt, og jeg tror ikke det er tilfeldig.

 

Videre sier de i JW at folk hele tiden vil se noe større og mer skummelt. Altså, parken kjører ikke realisme, den kjører tema park konsept. Den viser skumle skapninger slik folk vil se dem, ikke vakre skapninger i fargefull drakt, etc. Derfor bygger de denne hybriden i JW, og derfor har de kanskje også snekret sammen en gigantisk Mosasaur. Ikke fordi det er riktig, men fordi en 17m lang Mosasaur ser liten ut i det digre bassenget.

 

Det er mange troverdige forklaringer på hvorfor ting er som de er om man ser det fra filmens univers.

Lenke til kommentar

Hadde bare vært merkelig om dinoene fra de tidligere filmene plutselig fikk fjær i World. Kunne ikke brydd meg mindre om det er korrekt eller ei.

Dette.

Verdenen disse filmene finner sted i er basert på det vi trodde for 20-30 år siden. Når dette i tillegg ser kulere ut enn hva nyere forskning skulle tilsi, er det liten grunn til å justere. Jurassic-serien gjør seg uansett skyld i større vitenskapelige "overtramp" enn at dinosaurene ikke har vinger. Etter denne logikken måtte man bare lagt ned hele serien, for hele forutsetningen med preservert DNA og froskegener osv. har vist seg komplett umulig (de visste muligens dette da boken ble skrevet også).

 

Jesper Milan er sikkert en fin paleontolog, men noen filmviter er han ikke.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...