Gå til innhold

Junifest 2015 - Rowdy - Alt hva jeg finner


Anbefalte innlegg

Nivå: Pingle
Utstyr: Det jeg har, men stort sett Canon 6d
 
Målet mitt er å prøve å få til å ta bilder i hverdagen etter jobb denne måneden. Jeg stort har sett alltid med meg kameraet når vi finner på ting i helgene, men det blir sjelden tur ut i hverdagene. 
 
Jeg har ellers ingen plan om hva dette blir til  :)
 
Jeg har vært på kurs i Malmø siden søndag. Valgte å la kameraet bli hjemme på grunn av sikkerhet og veldig lite tid. Synd, for det er en flott by å ta bilder av.
 
Det ble ihvertfall ett med mobilen, Samsung Galaxy s5, knipset fra Mälarbron i sentrum.
Bildekvaliteten er grei nok vist på mobilskjermen, men litt for oppskarpet etter min mening. 
Akkurat innenfor histogrammets grenser.
 
Bilde 1 - 1 Juni:
 

18240802829_31c6aba8e7_k.jpg

 

Bilde i spoiler tatt snudd 180° litt senere på kvelden. Viser hvordan mobilen knekker sammen når lys mangler, men igjen pent sett på mobilen.

 

18428693051_5ae9bb6c90_z.jpg

 

 

 

Endret av Rowdy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om du mener mobilen "knekker sammen", så er jeg likevel noe "betatt" av spoilerbildet  :)

Ja, mobilen kan ofte "naile" et pent sted med sine tvungne begrensninger :)

 

I dag tok jeg en tur innom et artig lite hjørne langs Drammenselva som heter Stensetøya i Nedre Eiker.

 

Det ble litt forskjellig, men valgte å overredigere dette bildet av siv i vannet.

 

Bilde 2 - 4 Juni

18275909838_380ada1c8a_k.jpg

Canon 6d, 85mm, f/1.8, 1/800s. ISO100

Endret av Rowdy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En type bilde som gjerne kunne vært blåst opp i "storformat" på veggen. 

 

Jeg synes "overredigeringen" gjorde seg (jeg vet selvsagt ikke hvordan utgangspunktet var), og det er en type bilde som må være i Sort/hvitt (gråtoner). Jeg blir ikke forbauset om det ikke har samme "sjarmen" i farger.

Lenke til kommentar

En type bilde som gjerne kunne vært blåst opp i "storformat" på veggen. 

 

Jeg synes "overredigeringen" gjorde seg (jeg vet selvsagt ikke hvordan utgangspunktet var), og det er en type bilde som må være i Sort/hvitt (gråtoner). Jeg blir ikke forbauset om det ikke har samme "sjarmen" i farger.

Tusen takk for som alltid gode ord! Jeg tok en siste sjekk med farger en gang til, men det passet best med gråtoner her, ja. 

 

Jeg liker det siste. Det er stilig. 

Takker!

 

Bilde 1; Fin oversikt

Bilde 2; Spennende og kreativt.. :)

Takk for det!

 

 

I går var jeg ute på en lang tur i skogen ved Hokksund. Tok med meg Canon 1100d med 18-55 IS II for moro skyld, og så veier det nesten ingen ting. Snodig å sette seg ned og redigere råfila i etterkant i forhold til filer fra 6d. Ikke mye å gå på, og støyen er veldig tydelig i forhold. Men, det funker!

Bildet her er ikke ment som noe spesielt annet enn et bilde av noe spesielt. Rester etter en celle fra gutta på skauen. Heldigvis passelig godt bevart etter alle åra.

 

Bilde 3 - 8 Juni

 

18581223466_3916409f3b_z.jpg

Canon 1100d - 18-55 IS II. 18mm, f/9, 1/30s/ ISO1000

Lenke til kommentar

Fin start på Juni-festen - det skogbilde føler man seg nesten "inne i"...... :yes:

Takk for det, Randi. Hyggelig at du ble med på festen etterhvert  :)

 

 

Det er jaggu ikke lett å dra ut for å finne motiver som er verdt å ta med på minnekortet. 

Hvor skal man dra?? Og når man er der - Hva skal man ta bilde av   :wee:

 

Bilde 4 - 10 Juni

 

18655141556_9510bc5628_h.jpg

Canon 6d - 280mm, f/5.6, 1/2000s, ISO6400

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Effektfullt det siste der - går ut i fra det er regn el.l. Mye av det her for tiden.

Det har regnet mye her, men nå om dagen er det veldig pent vær  :)  Dråpene i bildet er fra en fontene i Drammen. 

 

I dag er det bursdag, så det ble bilde av flagget vårt. Har kjørt ned Clarity og dratt opp highlights i LR.

 

Bilde 5 - 13 Juni

 

18779639385_21671a83a8_z.jpg

Canon 6d - 85mm, f1.8, 1/2000s, ISO100

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Fine bilder.

 

Bodde de der? Altså gutta på skauen? Er det restene av en hytte?

 

Vann er morsomt å ta bilder av, masse rart man kan finne om man tenker litt. Syns ditt er stilig.

Takk! Ja, dette var ett av fire steder på Holtefjell hvor det finnes rester etter gutta. Jeg tror dette bare er en enkel steinmur de har bygd opp for å lage en enkel grop. De gjemte seg, trente og tok imot containere som ble sluppet fra allierte fly. Litt rart å tråkke rundt der og se.

 

 

Flott bilde med det bølgende flagget - (et slikt du kan få bruk for ved flere anledninger......)

Takk! Ja, tenker jeg skal ha dette som et slags stock photo til senere :)

 

I dag har vi gått tur ved Eikeren. Måtte ta bilde av denne sommerfuglen.

Jeg har ikke makroobjektiv til 6d, men med så godt lys som i dag, kan man croppe mye i etterkant.

 

Bilde 6 - 14 Juni

 

18620950930_25f8637a5c_k.jpg

Canon 6d - 24-105. 105mm, f/4, 1/1600s/ ISO100

Endret av Rowdy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Insekter i blomst - da er det sommer - Fint fanget, spesielt sommerfuglen.

Takker :) Det er så mye fint å ta nærbilde av på denne årstiden.

 

Syns begge de to siste er veldig pene. Jeg liker godt måten du får tegningene i området utenfor skarphetsplanet. 

Takk! Har jobbet litt med området utenfor på sommerfuglbildet. Det ble litt stikkende utseende på en del detaljer siden de er så nært. Det av humlen er takket være teleobjektivet. Forsøkte å dempe litt støy, men da ble det bare artifakter på jpg- versjonen.

 

Jeg er vel ikke av den mest "nasjonalistiske" typen  :p , men jeg må innrømme at flaggbildet ditt virkelig tiltalte meg.

Takk! Noen ganger holder det å stikke kameraet ut av vinduet. Det enkleste er greit nok osv  :wee:

 

(gårs)Dagens bilde er fra en flott telttur fra i går til i dag

 

Bilde 8 - 19 Juni

 

18801268879_4be651bc27_k.jpg

Canon 6d-  24-105L - 24mm, f/9, 1/40s, ISO 160.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...