Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kinkig situasjon med eksen min


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hun har vært blokkert en god stund nå, men har begynt å dukke opp noen skumle meldinger angående selvmord hvis jeg ikke tar henne tilbake...

Hun sier at livet hennes har vært svært vanskelig siden dag en, men at hun nå har mistet mannen i hennes liv...

 

Vet at det er en del som finner på å gjøre slikt, men hva skal man gjøre med det?

Lenke til kommentar

Nei, blokker alle hennes meldinger via alle medier sånn at du slipper å høre de psykopatiske hersketeknikkene. Da slipper du å bli presset til å uttale deg mot din vilje. Med andre ord, ikke svar, bare blokkér.

 

Du må ikke ofre ditt liv til et uønsket samliv bare for å "redde" henne. Jeg skriver redde i anførselstegn fordi det neppe er reelle trusler. Hun må før eller siden lære at et samliv forutsetter at det er ønsket fra begge parter. At hun har kommet så langt i livet uten å forstått noe så grunnleggende er skremmende og virkelig på tide at hun lærer.

Lenke til kommentar

Så klart en veldig kjedelig situasjon for dere begge, spesielt henne. Viktig at hun skjønner at det er over, slik at hun kan sørge skikkelig og til slutt, forhåpentligvis, komme over deg. Jo før dette skjer jo bedre. Som nevnt innledningsvis er du nå i en slags maktposisjon hvor du kan såre henne veldig, jeg håper for hennes del at du ikke gjør dette men at du er snill mot henne så langt det lar seg gjøre. Men det er altså viktig at hun ikke får falskt håp og mistolker situasjonen. Har selv vært på andre siden av denne situasjonen, og enhver form for kommunikasjon blir fort tolket som håp. Jeg vil egentlig anbefale at du stenger henne helt ute fra livet ditt, etter å gjerne ha forklart at du gjør det for at hun skal forstå at det er slutt, etc. Dvs. ikke svare henne på melding på noen måte, gjerne blokke henne fra div. sosiale media.

Dette med selvmord er så klart skumle greier som _alltid_ skal tas seriøst, men det er faktisk ikke ditt ansvar å holde henne i live ved å besvare hennes kjærlighet på akkurat den måten hun helst ønsker. Det er trist, og det er nesten rart for meg å skrive det da jeg kan kjenne meg igjen i hennes posisjon, men sånn er det. Du er ikke i en posisjon hvor du egentlig kan trøste henne, for det er jo du, eller mangelen på din kjærlighet, som er problemet hennes. Det vil kanskje virke som en løsning, men in the end vil det bare forlenge hennes uunngåelige start på en sørgeprosess som er nødt til å komme. 

Lenke til kommentar

Jeg har alltid prøvd å være snill med henne, fortalte at jeg har funnet ei ny, hun lurte på hva hun het, og hvordan jeg møtte henne. sa fornavnet,og vi møttes på byen, hun hørte noe annet, men fant henne på facebook, da prøvde hun å true med å sende henne ei melding på facebook hvis jeg ikke svarte. Men det er ikke noe stress, hun har fortsatt ikke kontaktet meg, så tror det går bra.

 

Takker for alle svar, for min del så var dette en førstegang for slik oppførsel, men med god hjelp fra dere så tror jeg at det ordner seg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...