Gå til innhold

[Løst] VGA -> HDMI. Vil det funke?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har søkt rundt på nettet i flere timer, og jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg vil helst ikke kjøpe VGA>HDMI kabel fra butikken, siden det koster 200-500+. Så jeg søker på eBay og finner mye forskjellig.

 

Men så er det et problem. Jeg hadde lest at VGA->HDMI kabler vil ikke fungere, fordi HDMI ikke kan overføre signaler til VGA, eller noe slikt? Og derfor trenger jeg en slags boks/converter?

 

Jeg er veldig usikker på kabler og slikt, det jeg hadde vært takknemlig for hjelp. Kanskje noen links til billige kabler på eBay som jeg trygt kan kjøpe?

 

Dette er noe jeg har sett på. Ta en titt og sjekk om det vil fungere. Jeg har en HP ProBook x360 laptop som kun har en HDMI inngang, og en Samsung 940nw skjerm (bilde), som kun har RGB inngang.

eBay - Link 1

eBay - Link 2

eBay - Link 3

 

Her har du noen bilder:

Laptop: Bilde 1Bilde 2

Skjerm: Bilde 1Bilde 2

 

Tusen takk på forhånd.

Endret av Sira
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle de du linker til er HDMI til VGA, og du sier du skal ha VGA til HDMI, så de funker ikke om hverandre.

 

Ja en VGA til HDMI konverter vil fungere, har faktisk montert en idag som funket fint som bare det.

Kan anbefale deg å finne en som også tar i mot lyd, og legger det inn i HDMI signalet for enkelthet hvis det er noe du kunne ha bruk for.

 

Hvis du finner ren kabel som er HDMI så skal det funke, men en større boks har bedre elektronikk enn det man får plass til i en plugg. Hvis det er en med DVI så overgang til HDMI vil ikke funke, da DVI har mulighet for analoge signaler.

 

Her er noen alternativer:

 

http://www.ebay.com/itm/1080P-Audio-VGA-To-HDMI-HD-HDTV-Video-Converter-Box-Adapter-For-PC-Laptop-DVD-/141614795379?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item20f8e64a73

 

http://www.ebay.com/itm/VGA-To-HDMI-Output-1080P-HD-Audio-TV-AV-HDTV-PC-Video-Cable-Converter-Adapter-/281593599218?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item41904954f2

 

http://www.ebay.com/itm/1080P-VGA-Male-to-HDMI-Female-Video-Adapter-with-Audio-Gold-Plated-for-PC-HDTV-/301559039767?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item463651c717

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle de du linker til er HDMI til VGA, og du sier du skal ha VGA til HDMI, så de funker ikke om hverandre.

 

Er det ikke samme? HDMI til VGA, eller VGA til HDMI.

Altså laptopen min har en HDMI inngang og skjermen min har en VGA inngang. Så det spiller ingen rolle hvilken vei kabelen går, eller hva?

Lenke til kommentar

 

Er det ikke samme?

Nei. En HDMI til VGA konverter , konverterer fra digitalt til analogt. En VGA til HDMI gjør det omvendt; analogt til digitalt.

 

 

Hm, det var nytt. Vel trenger jeg HDMI til VGA, eller VGA til HDMI? Laptopen min har HDMI inngang og skjermen har VGA inngang. Har både en vanlig VGA kabel og en vanlig HDMI kabel. Trenger bare en slags adapter slik at jeg kan koble de to sammen.

Lenke til kommentar

 

 Laptopen min har HDMI inngang og skjermen har VGA inngang.

Nei, laptopen din har en HDMI-utgang. Du skal ha bilde fra laptopen til monitoren. Signalet går ut fra laptopen, og inn i monitoren

 

 

Jeg er veldig forvirret akkurat nå  :hmm: Her har du noen bilder:

Laptop: Bilde 1, Bilde 2

Skjerm: Bilde 1, Bilde 2

 

Trenger jeg HDMI->VGA, eller VGA->HDMI?

Endret av Sira
Lenke til kommentar

Som både jeg, Mr D, og AndersT2 har sagt. Og som du linker til i førsteposten: HDMI- til VGA-adapter.

 

Det er det du vil oppnå? Få skjermbilde på laptopen, på monitoren du har?

 

Jeg kjører noe på laptopen, og jeg vil få skjermbilde på monitoren. Så ja, er vel det jeg prøver å oppnå.

Men hva slags kabel trenger jeg da? Adapter? Converter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...