Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor mye drikker du?


Bluehorse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å vokst opp med en alkoholiker i familien har jeg et veldig skjevt forhold når det gjelder å drikke.

hva er "vanlig", jeg får dårlig samvittighet hvis jeg tar meg en pils en kveld flere dager på rad for jeg vil ikke ende opp i samme stien.. Noen tanker?

Jeg drikker så og si aldri i ukedagene foruten om ferie eller spesielle anledninger. Men jeg har siden ungdomsårene drukket alt for mye når jeg først er på fest, og før var det nok annenhver helg i snitt. Har trappet veldig ned på dette de siste årene og drikker nå sjeldent. Var nettopp en langhelg i Spania og kan telle på en hand hvor mange øl jeg drakk på turen.

Lenke til kommentar

Da jeg studerte, drakk jeg vel nesten hver dag (vel, en periode gjorde jeg det). Pils når studielånet hadde tatt slutt, og sprit og vin ellers. Vi festa 4 - 5 dager i uken i 4 år, så da jeg var ferdig, trappa jeg kraftig ned. Nå drikker jeg kanskje en pils i måneden, om så det, men når ånden kommer over meg, kan jeg fint finne på å ta en 3 - 4 pils en aften, eller blande meg en drink eller fem mens jeg sitter og slapper av. Eller sjenke meg noen cl Braastad, men sistnevnte hører til sjeldenhetene, og skjer hovedsakelig på vinterstid når jeg vil varme meg litt.

 

Skjønt, stort sett takker jeg nei når folk spør om jeg ikke skal ha meg et glass. Derimot kan jeg fortsatt holde på like lenge og ser ut til å tåle like mye når jeg først drikker med venner. Går stort sett rett på spriten. Vin og øl gir meg ikke så mye.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal regne snitt så blir det vel ca 0,2 alkoholenheter pr. 10 år.

Det begrenset seg veldig etter en real rotbløyte i min ungdoms omnipotens hvor jeg sov noen timer ute i en bortgjemt trapp og våknet opp hjemme med tunga limt fast i ganen, med arbeidsledige nyrer, som en vandrene hodepine fra hel hvete og så meg selv naken i speilet på badet med tilvennigen fra lysstoffrørets korte blinkeritual i min nyeervervede farge ikke helt ulik den hulken har.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvis jeg skal regne snitt så blir det vel ca 0,2 alkoholenheter pr. 10 år.

Det begrenset seg veldig etter en real rotbløyte i min ungdoms omnipotens hvor jeg sov noen timer ute i en bortgjemt trapp og våknet opp hjemme med tunga limt fast i ganen, med arbeidsledige nyrer, som en vandrene hodepine fra hel hvete og så meg selv naken i speilet på badet med tilvennigen fra lysstoffrørets korte blinkeritual i min nyeervervede farge ikke helt ulik den hulken har.

hahah..skriv en bok ! du kommer til å selge som hakka møkk

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal regne snitt så blir det vel ca 0,2 alkoholenheter pr. 10 år.

Det begrenset seg veldig etter en real rotbløyte i min ungdoms omnipotens hvor jeg sov noen timer ute i en bortgjemt trapp og våknet opp hjemme med tunga limt fast i ganen, med arbeidsledige nyrer, som en vandrene hodepine fra hel hvete og så meg selv naken i speilet på badet med tilvennigen fra lysstoffrørets korte blinkeritual i min nyeervervede farge ikke helt ulik den hulken har.

What?:o

Lenke til kommentar

Drakk i fra meg i ungdomsårene. Nå inntar jeg alkoholholdig væske når jeg har lyst på. Jobber på havet og drar ut på byen ca 1 gang per fritur. dvs en gang annenhver mnd. Men koser meg hjemme med en whisky eller to et par ganger i måneden. Pils/vin til maten på lørdagskvelden med samboeren min.

Lenke til kommentar

Alt formye.. Styr unna hverdagsølene.. Blir fort en vane som baller på seg til en ekstra eller 2 halvlitere hver dag..  Blir lett noen øl sammens med maten etter jobb her..og så noen øl etter mat til litt avslapning.. Dårlig uvane.. Styr unna, ikke å anbefale :)

Lenke til kommentar

Jeg tideligere har jo ment at alkohol er verdens værste gift for kroppen, men jeg tenker i dag litt mer voksent på det. Alkohol er jo greit, og folk bruker det til forskjellige ting, noen syns det er godt til maten som jeg tenker er helt fornuftig. Mens andre bruker det som et middel for å slippe unna verden og sitt eget tankekjør, Jeg vet ikke helt om det er veldig heldig. Noen syns at alkohol er kjempe gøy, løsner litt på holdningene og klarer å sleppe seg litt mer løs. Noen drikker alkohol for å vise klasse (noe jeg syns er teit) Mens andre selger og bruker alkohol for å tjene penger.

Så, det er vel bedre at du lager din mening om alkohol, så kan du dømme den eller la andre dømme den. Drikker du bare fordi det er godt med en pils og det hjelper deg og slappe av etter en lang arbeidsdag, og du har egentlig ingen grunn for å drikke deg dritings, fordi du ikke syns at det er veldig gøy lengre. Så trur jeg du har veldig fornuftig tankegang der mate ;)

Uansett grunn til du drikker, så burde du se på din egen mening og begrunnelse for hvorfor du drikker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...