Gå til innhold

Vektmansjetter? trenger litt hjelp


Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte jeg skulle prøve vekter på anklene, armene, hoftebånd, eller kanskje en body? Nå kan jeg ikke helt navn på det her men det heter vektmansjetter?!? Er det noen tips på noe merke jeg burde skaffe meg, eller om det er noen ideer til hva jeg kan bruke. Jeg er interessert i å gå ned 2-3kilo kanskje og få litt bedre hverdagsform. Ikke noe super trening!

Jeg er littegranne lat på å trene, så jeg tenkte om jeg hadde bare på meg noen vekter mens jeg går til jobb på mandager og fredager kunne være med å hjelpe å trene litt. Er ikke så interessert i å skifte hele livsstilen min bare for å trene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke er interessert i å gjøre noe særlig innsats på treningssiden så hadde jeg heller satset på å gjøre noe med kostholdet. 2-3 kg kan fort ryke av på 3 uker med riktig kosthold.

haha, jamen cola til salaten er så digg!!

 

der var det mange feil i en setning. Neida, jeg spiser ganske sunt allerede. Blir litt dumt å skulle droppe bearnais sausen på lørdag og fredags pizzan. Det er da grenser hva jeg skal bytte ut for å oppnå det her "sunnhets" tingen folk prater om.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du ikke er interessert i å gjøre noe særlig innsats på treningssiden så hadde jeg heller satset på å gjøre noe med kostholdet. 2-3 kg kan fort ryke av på 3 uker med riktig kosthold.

haha, jamen cola til salaten er så digg!!

 

der var det mange feil i en setning. Neida, jeg spiser ganske sunt allerede. Blir litt dumt å skulle droppe bearnais sausen på lørdag og fredags pizzan. Det er da grenser hva jeg skal bytte ut for å oppnå det her "sunnhets" tingen folk prater om.

Kanskje du bare skal slå deg til ro med trivselvekten din da ;)

 

Klarer du deg ikke 3 uker uten fredagspizza og bernaise? Så etter 3 uker med en mindre porsjon fredagspizza og litt mer salat og mindre bernaise på lørdagen? ;)

Lenke til kommentar

En liten endring i kostholdet vil gi mye større resultat enn å ta på seg noen vekter en dag eller to i uka.

Men hvis du ikke er villig til å droppe bearnaise på fredag- og lørdagspizzaen tror jeg egentlig dette prosjektet ditt er ganske dødfødt.

 

Problemet er at du automatisk vil spise mer når du trener, fordi kroppen gir beskjed om at du trenger mer mat. Om du da ikke er bevisst på å stoppe inntaket av mat vil du ikke gå ned i vekt.

 

 

I tillegg vil jeg anta, avhengig av distanse selvfølgelig, at de ankelvektene eller whatever vil gi deg ekstremt liten endring i forbrente kcal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først vil jeg bare si meg enig i det som er sagt over her. Spesielt det siste TheHaughom sier om at det neppe vil ha noe særlig effekt. Det er for all del bra at du går til jobb noen dager i uka, men om du drar på 10kg ekstra vil ikke føre til spesielt mye mer kaloriforbruk.

 

Så i stedet for å gå til innkjøp av slike vekter og holdere du må ha for å få det på plass, styre med å "kle" dette av og på deg før du går frem og tilbake hvorfor ikke bare bruke en sekk? Fyll den med vannflasker eller plastposer med sand. Da trenger du ikke store sekken for å få med deg 20kg ekstra. Med mindre du ikke eier en sekk så er nok sistnevnte en langt billigere løsning som du vil oppnå det samme med.

Lenke til kommentar

 

 

haha, jamen cola til salaten er så digg!!

 

der var det mange feil i en setning. Neida, jeg spiser ganske sunt allerede. Blir litt dumt å skulle droppe bearnais sausen på lørdag og fredags pizzan. Det er da grenser hva jeg skal bytte ut for å oppnå det her "sunnhets" tingen folk prater om.

 

 

Høres ikke ut som du er LITT klar for å gjøre noe med vekten din i det heletatt. "Blir for dumt å droppe -sett inn drittkosthold her-" Du skriver at du er "littegranne" lat for å trene. Nei du er ikke littegranne lat, du høres ut som du er ufattelig lat. Vekter på ben og armer gjør ikke en dritt om du fortsetter å spise som en gjennomsnittlig amerikaner. Vertfall ikke om du ikke har tenkt å røre på kroppen din mer enn 2 ganger i uka (når du går på jobb) Og når du ikke engang er intr i å droppe en saus som består 90% av smør på de pizza'ene du propper i deg hver uke så ser eg ikke helt hvordan du skal få noenting til.

Lenke til kommentar

what the the actual fuck. Så ingen ville gi meg tips til hva jeg ville prøve? bare demotivere meg?!? Det er fint at dere nettopp fjernte den lille trenings lysta jeg hadde.

Ja, jeg spiser biff i helga, og jeg spiser italiensk tynn pizza til fredag, og jeg spiser allerede frukt og annet sunt som fisk og grønnsaker ellers. hvordan får jeg bedre hverdagsform av å spise mindre?!? Da får jeg vel ikke næringen jeg trenger?

tenkte liksom jeg skulle gå litt ekstra hardt med vekter på, og ta en dusj når jeg kom på jobb. Jeg som trudde å ta på seg 10-20kilo var god trening, jeg øker jo total vekta på kroppen med 20%. Nei jeg vil ikke bruke sekk.

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Det er ingenting galt med å spise biff. Bare sørg for at tallerken din ikke er overfylt, og la største delen av tallerken være fylt med rent kjøtt og grønnsaker, og mindre karbohydrater og saus. Det går fint an å få i seg nok næring uten å sulte seg. Spis ofte og lite, og mindre raske karbohydrater.

 

Last ned f.eks lifesum (app) på mobilen din, og fyll inn hva du spiser i løpet av en dag, så ser du hvor mange karbohydrater det utgjør. Frukt inneholder også ganske mange karbohydrater, så mange går nok fort på en smell der uten å vite om det selv. Man kan ikke spise 20 bananer om dagen uten at det utgjør en forskjell. Jeg sier dette fordi frukt er en akilles for meg, da jeg gjerne kan gå og småspise på epler, bananer, pærer og druer om jeg har det tilgjengelig i løpet av en arbeidsdag. Bær er sunnere enn frukt :)

 

Prøv å bytte ut pasta, poteter og hvit ris med grønnsaker. Det hjelper også mye. 

 

Melk er i utgangspunktet sunt, men det er faktisk ganske mange kalorier i det, så hvis du drikker 1 liter melk hver dag f.eks så blir det i overkant. Bytt ut sukkerbrus med vann. Juice er også mye kalorier i.

 

Om du faktisk hadde fått noe ut av å gå med vekter til jobb, så er det greit å vite at trener man og forbrenner man, så blir man også mer sulten.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Siden de over meg ikke spytta før de murte på, så får jeg prøve å hjelpe litt til med gliden. 

 

Regnestykket for å gå opp eller ned i fettprosent/vekter er enkelt. Kcal spist - Kcal brukt. Spiser du mer enn du bruker, så går du opp. Er det motsatt, så går du ned. 

 

Hvis du, med dagens kosthold, går opp i vekt, så må kostholdet endres eller du må øke forbruket. Vekter på bein og armer vil bety såpass lite, at du vil miste motet før du ser forskjell (om du i det hele tatt vil se forskjell). 

 

Ser at du ser for deg 10-20 kilo ekstra, tar du 10, så har du 2.5kg per lem. Du vil merke at turen blir tyngre, men muskelveksten din vil i stor grad utebli pga for lav belastning. Kroppen din vil bli flinkere til å bære dette, men fremgangen forsvinner etter 2-3 uker. 

 

2.5kg på armene (hvis du overdriver armbevegelsen) vil bli tungt i lengden, men ikke nok til å trigge muskelvekst eller noe høyere forbrenning. 

 

Går du opp til 20 kilo, så kommer det til å være forbanna tungt å gå de første dagene/ukene også blir det stopp. 

 

 

 

Kroppen trenger å øke belastningen, helst en overbelastning av nervesystemet for å trigge muskelveksten som igjen fører til høyere basalforbrenning.

 

 

De over har vært greit skarpe, men poenget er rett. Enten skikkelig trening eller endre på kostholdet må nok dessverre til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis det ikke er et problem å bli svett for deretter å dusje når du kommer til jobb så kan du like gjerne satse på intervaller med hhv. rask gange og rolig gange. Hvis du er i dårlig form kan du bli greit svett av å gå så fort du klarer i 4 minutter sammenhengende! :) Vet ikke hvor lang veien til jobb er jeg, men. Dersom du ønsker å trene for å bedre formen og helsa litt vil det være mer effektivt for hjertet ditt med å gå sånne typer intervaller enn å gå roligere med vektmansjetter på. Da slipper kroppen din også den plutselige belastningen på ledd/sener med at den plutselig veier 20kg mer rett over natta! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Siden de over meg ikke spytta før de murte på, så får jeg prøve å hjelpe litt til med gliden. 

 

Regnestykket for å gå opp eller ned i fettprosent/vekter er enkelt. Kcal spist - Kcal brukt. Spiser du mer enn du bruker, så går du opp. Er det motsatt, så går du ned. 

 

Hvis du, med dagens kosthold, går opp i vekt, så må kostholdet endres eller du må øke forbruket. Vekter på bein og armer vil bety såpass lite, at du vil miste motet før du ser forskjell (om du i det hele tatt vil se forskjell). 

 

Ser at du ser for deg 10-20 kilo ekstra, tar du 10, så har du 2.5kg per lem. Du vil merke at turen blir tyngre, men muskelveksten din vil i stor grad utebli pga for lav belastning. Kroppen din vil bli flinkere til å bære dette, men fremgangen forsvinner etter 2-3 uker. 

 

2.5kg på armene (hvis du overdriver armbevegelsen) vil bli tungt i lengden, men ikke nok til å trigge muskelvekst eller noe høyere forbrenning. 

 

Går du opp til 20 kilo, så kommer det til å være forbanna tungt å gå de første dagene/ukene også blir det stopp. 

 

 

 

Kroppen trenger å øke belastningen, helst en overbelastning av nervesystemet for å trigge muskelveksten som igjen fører til høyere basalforbrenning.

 

 

De over har vært greit skarpe, men poenget er rett. Enten skikkelig trening eller endre på kostholdet må nok dessverre til.

takk takk, jeg skal nå fortsatt prøve. har litt troa! dessuten er det en fin unskyldning på å prøve noe nytt ^^

 

Men nei jeg har nå en BMI på 25.5 så den er ikke ille, og har ganske breieskuldre og kraftige lår muskler, så kanskje ikke rart. Får se om jeg blir litt mindre lat etterhvert

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...