GÃ¥ til innhold

Trenger et "greit" lavprofil skjermkort


Anbefalte innlegg

Jeg har en bitteliten stasjonær PC med et GeForce GT 630-kort. Dette gir "helt OK for meg" grafikk i f.eks. GTA. 5, jeg er ikke så kresen så lenge spillet er bra. Jeg har lurt litt på å kjøpe en konsoll eller få til en spille-PC, og kanskje jeg skal prøve å få på plass et nytt skjermkort i den stasjonære. Det kan jeg bruke uansett.

 

Hvilket kort kan jeg erstatte det med som er low-profile innen "rimelighetens grenser"? :)

 

EDIT: Det er denne maskinen det er snakk om (formatert omtrent før den ble skrudd på for å få fekk Acer-tullet).

Endret av Moskus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en bitteliten stasjonær PC med et GeForce GT 630-kort. Dette gir "helt OK for meg" grafikk i f.eks. GTA. 5, jeg er ikke så kresen så lenge spillet er bra. Jeg har lurt litt på å kjøpe en konsoll eller få til en spille-PC, og kanskje jeg skal prøve å få på plass et nytt skjermkort i den stasjonære. Det kan jeg bruke uansett.

 

Hvilket kort kan jeg erstatte det med som er low-profile innen "rimelighetens grenser"? :)

 

EDIT: Det er denne maskinen det er snakk om (formatert omtrent før den ble skrudd på for å få fekk Acer-tullet).

 

Kanskje et GTX750ti, evt vanlig 750?

Lenke til kommentar

Her får du et greit skjermkort i liten formfaktor. https://www.komplett.no/gigabyte-geforce-gtx-960-2gb/835351

Den burde klare de fleste nyere spill med ganske grei grafikk.

 

Edit: Du får jo også med et gratis spill The Witcher 3, så da er ikke prisen så langt unna GTX 750 som yter en god del dårligere enn GTX 960 gjør.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

GTX 750 (evt TI)  ser jo greit ut, og som nevnt har sikkert Acer ikke brukt for mye ressurser på PSUen. Men vil jeg merke forskjell på det og mitt eksisterende?

 

Å ja herlige London, ikke ofte jeg linker til slike sider som dette. men for en gangs skyld kommer det ganske godt frem forskjellen. Forskjellen mellom 750ti og 750 er at 750ti har vel 640 Cuda kjerner, mens 750 har litt over 500. Ellers er det identisk. 750ti er sånn sett sikkert ganske lik i pris per ytelse som 750 mtp at den har såpass mange flere kjerner.

 

Edit: La til en link til

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

 

Jada. Bare gjøre oppmerksom på den svake psuen her ikke gir rom for noe større endringer. Det er nevnt gtx960 tidligere.

 

 

Ja, det stemmer. Men den finnes ikke i LP, så jeg glemte den bort. :)

Er vel "kun" 750Ti som er det eneste fornuftige her. Både for økt ytelse og med tilsvarende strømforbruk.

Lenke til kommentar

Pokker, begynner å bli lei dette kabinettet!

Det har selvfølgelig ikke altfor mye plass, så jeg tenkte å sjekke før jeg bestilte.

 

Regner med jeg vet svaret, men likevel:

Hvor krise er det hvis jeg fjerner vifta fra dette kortet?

 

Det er mulig jeg kan få til noe på utsiden av kabinettet, for det eksisterende kortet er montert rett på innsiden av gratingen/hullene på toppen her:

9fe2c5c8-271b-4ab5-8c6f-ab2912e973e5.jpg

Lenke til kommentar

Som forventet, altså. :(

OK, ned i tenkeboksen igjen...

 

 

Ser på forumer at høyden på kortet i gfx slotten på Acer x3995 kan være 1.8-2.0 cm.

OK, det var jo et nyttig mål, men hvor måles det fra?

 

Ikke sikkert det er umulig likevel:

zotac-geforce-gtx-750-ti-lp-nvidia-gefor

 

...eller tror jeg på julenissen?

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...