Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Problemer" med numlock og "hvilemodus" på høytalere


Anbefalte innlegg

Hei. Har to problemer jeg ikke klarer å løse, som jeg har prøvd å ignorert en stund, da de egentlig bare er bagateller. Men nå tenkte jeg å høre om noen vet noen løsninger på dette.

 

Bagatell 1:

Når jeg slår på PCen (uavhengig om den er i hvilemodus eller helt avslått", hender det seg at numlock er aktivert, når jeg skal taste inn PIN for å logge på PCen. Tastaturet jeg har er Corsair Vengeance K70

Det er en liten bagatell, men likevel plagsom, Hovedkortet er Asus Maximus VII impact (mITX)

 

Bagatell 2:

Etter en stund i bruk, virker det som at høytalerene mine kobler ut, evt setter seg i hvilemodus/standby, og jeg må slå de av og på. dette er Logitech z333. Tror dog ikke det fins standby mode på disse, at det kan være relatert til instillinger eller hardware, da jeg ikke kan finne noe om dette på support til logitech

 

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bagatell 1:

Du har et ROG hovekort, så da kan du finne Bootup numlock state i BOOT seksjonen av BIOS'en.

 

Bagatell 2:

Som sagt, Logitech har ikke utvidet informasjon på sine sider annet enn installasjon på slike ting, men med erfaring fra Logitech så blir anlegget automatisk slått av etter en viss periode hvis det ikke kommer noe lyd fra høyttalerne.

Du sier at den må skrus av (altså, den har ikke skrudd seg av) og så på igjen, da er det nok ikke den automatiske som er normalt. Finner ingen dokumentasjon av andre folk som opplever det samme, så hvis du plages av det kan du sende produktet tilbake og få nytt, høres ut som en bug i mikroprosessoren.

Lenke til kommentar

Fant Bootup numlockstate, og prøvde med både enabled / disabled, men når den st år i enabled, som er standard, får jeg fortsatt samme problemet. Det er ikke hver gang det skjer, men når det skjer så er numlock "aktivert" (altså dioden for numlock lyser) men jeg må fortsatt trykke en gang til, for å aktivere det (lampa lyser da fortsatt)

 

Ang. logitech, får jeg høre med elkjøp om de tar det i retur, viss jeg gidder å ta meg bryet.

 

Takk for svar forresten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...