Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, har noen Get 200 mbit linje.

 

Som kan si noe om hvor lett den er å få tak i?

 

Er det slik med denne som altibox 10 gigabit linje, at det er bare 1% av Get kundene som kan gå for denne?

 

https://www.get.no/v3/produkter/info/xl-200

 

For tidligere har prisen vært veldig stiv 2400 kr måned men nå i det siste har den falt til fornuftig nivå.

Så de fleste som trenger raske linjer burde ha råd til denne.

 

Dessverre får jeg ikke sjekket om de fleste har tilgang til denne, eller om det gjelder bare prosent av fiber kundene. Eller om det er slik at de fleste docsis 3.1 kundene også har mulighet å oppgradere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan få er relativt, hvor mye kapasitet er det i ditt områdes skap osv. 

Jeg fikk tilbud om å oppgradere skap-switchen deres på min kappe, da kunne jeg få gigabit, men de ville ha måtte senke om naboer ville ha og det ikke var nok inn til skap. 

 

 

Lurer på hvor mye de kjører ut med, det kan fort hende 50 hus deler en gb og ca 10 bruker den samtidig, derfor oppleves det raskt / det man betaler for. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.tek.no/artikler/get-har-demonstrert-nytt-superbredband/135010

 

Det svarer vel mere med dette, antakelig er dette fordi lynet.no og altibox er vel gode konkurenter i oslo?

 

Uansett ville jeg blitt glad om jeg får litt mere informasjon, godt mulig get er tidligere ute med docsis 3.1 en canaldigital.

Ren prinsipp tror jeg samme modem\ Tv dekoder funger i begge selvskap selv om det er forskjellige eier.

 

Men er litt usikker på om docsis 3.1 modem kan virke på docsis 3 bare man får under 300 mbit hastighet.

Lenke til kommentar

Og en annen ting, vet noen om GET gir bedre kundeservice en f.eks canaldigital?

 

Er vel ikke hver gang man får et slik tilbud, ville selv betalt, hvis det ikke var alt for dyrt.

Men vil muligens anta du bor i borettslag War?

Så godt mulig da er det enklere hvis man har et styret som er lette å få kontakt med og tilbyr det for deg.

 

Syns noen det er rart:

 

https://www.get.no/v3/produkter/info/tr%C3%A5dl%C3%B8st-modem

 

 

Med Gets trådløse modem kan du få god trådløs overføring av hastigheter helt opptil 150 Mbps!

Hvorfor de tilbyr dette, kunne det ikke vært skal man først ha trådløs burde den være klartgjort for AC standarden i dag. Man får jo trådløse rutere til 500 kr f.eks netgear R6200. Merkelig nok har den bare 100 mbit lan hastighet som er litt tåpelig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Og en annen ting, vet noen om GET gir bedre kundeservice en f.eks canaldigital?

Det er svært subjektivt, spørs hvem du spør. Min personlige erfaring er at de er ganske bra begge to. Iflg siste undersøkelse er Get litt bedre enn CD som TV-leverandør, men på bredbånd er dessverre ikke CD med.

 

 

 

 

 

 

Syns noen det er rart:

 

https://www.get.no/v3/produkter/info/trådløst-modem

 

Med Gets trådløse modem kan du få god trådløs overføring av hastigheter helt opptil 150 Mbps!

Hvorfor de tilbyr dette, kunne det ikke vært skal man først ha trådløs burde den være klartgjort for AC standarden i dag. Man får jo trådløse rutere til 500 kr f.eks netgear R6200.

Det er da ikke noe rart. Dette multimodemet har Get levert i flere år, siden før AC-utstyr fantes. Det er like (lite) rart som at det fortsatt selges dyre kvalitetesrutere som ikke støtter AC. Mener du at alle leverandører og butikker bare skal kaste alle produkter som ikke støtter nyeste standard?

 

 

Merkelig nok har den bare 100 mbit lan hastighet som er litt tåpelig.

Feil. Dette multimodemet støtter Gbit på lan. Hvis du tenker på wan, så er det også veldig feil at den bare støtter 100 mbit. Den støtter opptil 400 Mbit. Og det er vesentlig forskjell på mbit (millibit) og Mbit (megabit)... :tease:

Min erfaring er at dette en en boks som Get vanligvis ikke tilbyr nye kunder lenger. De pusher Get box 2 til flest mulig.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mente faktisk:

 

http://www.expert.no/nettverk/netgear-ac-1200-dual-band-router/p/12817/

 

WAN : 1 x 10Base-T/100Base-TX - RJ-45
LAN : 4 x 10Base-T/100Base-TX - RJ-45
USB 2.0 : 1 x 4 pin USB Type A

 

Da er det tullete å ha Wireless AC.

 

Grunnen fordi jeg ønsker rent modem, er fordi da slipper jeg å deaktivere trådløs på den.

Ellers må jeg endre wireless kanalene hvis ikke hovedruten skal komme i konflikt.

 

Du vet ingen til om docsis 3.1?

 

Det blir vel feil å sammenlige marked undersøkelse for folk flest.

Folk som er "High end" eller teknikker vil stille høyere krav en mannen i gata.

 

Får aldri et fornuftig svar på hvorfor ikke canaldigital gjør det samme når det fysisk er mulig å tilby dette.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei, har noen Get 200 mbit linje.

 

Som kan si noe om hvor lett den er å få tak i?

Det er lett å få tak i hvis man er tilknyttet Get og det er oppgradert infrastruktur i området og i bygget.

 

For meg er det bare å oppgradere fra 100 Mbit til 200 Mbit med en telefon til Get eller å logge på mine sider. Men for de som bor på andre siden av veien er det umulig fordi det borettslaget har CD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men du har selv ikke prøvd det? Og kan ikke si om det gir hastigheten man betaler for?

Siden det må vel være 24 MB/S nedlasting bør være mulig fra uninett eller andre steder i norge.

 

Steam vet jeg gir veldig begrenset båndbredde alt fra per kb\s til 24 mb/s er veldig kjeldent man får mere fra steam.

Så er ikke vits med bedre en 200 mbit hvis man skulle kun bruke steam.

 

Orgin har jeg erfaring med man kan få opptil 36 MB/S hvis man har 300 mbit hastighet.

Lenke til kommentar

Men du har selv ikke prøvd det? Og kan ikke si om det gir hastigheten man betaler for?

Siden det må vel være 24 MB/S nedlasting bør være mulig fra uninett eller andre steder i norge.

 

Steam vet jeg gir veldig begrenset båndbredde alt fra per kb\s til 24 mb/s er veldig kjeldent man får mere fra steam.

Så er ikke vits med bedre en 200 mbit hvis man skulle kun bruke steam.

 

Orgin har jeg erfaring med man kan få opptil 36 MB/S hvis man har 300 mbit hastighet.

Jeg fikk ihvertfall 9.6MB/S på steam på min 75/75 linje fra Altibox :)
Lenke til kommentar

Men du har selv ikke prøvd det? Og kan ikke si om det gir hastigheten man betaler for?

Siden det må vel være 24 MB/S nedlasting bør være mulig fra uninett eller andre steder i norge.

 

Steam vet jeg gir veldig begrenset båndbredde alt fra per kb\s til 24 mb/s er veldig kjeldent man får mere fra steam.

Så er ikke vits med bedre en 200 mbit hvis man skulle kun bruke steam.

 

Orgin har jeg erfaring med man kan få opptil 36 MB/S hvis man har 300 mbit hastighet.

Igjen - milli og mega....

-----------------

Om ISP-en gir deg 100% av det du betaler for, er det kun avsender av trafikken det står på. Om du får 30Gbit/s eller 44Kbit/s er da avsender sitt ansvar.

 

Du roter i så utrolig fælt i trådene dine.

 

1) Kundeservice hos CD/GET

 

2) Hva man kan få av hastigheter

 

3) Konvertering mellom bits og bytes - relevant much?

 

4) Hva forskjellige spillselskaper gir deg av nedlastningsbåndbredde fra CDN-ene sine.

 

5) LAN-båndbredde på en ruter hos Expert

 

6) Hva man skal med 802.11AC

 

7) Prisen på linja - ikke relevant i forhold til om hvor mange som kan få den.

 

-------------

 

Vær så snill, før du trykker "Post" - les igjennom og se om du har sporet helt av igjen, eller om du holder deg sånn ca. innenfor det som er relevant.

Endret av j--
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Må vel tydligvis finner informasjon et annet sted, så takk for hjelpen.

 

Er vel kun War og MR.D Som var til noe hjelp.

Siden jeg fikk lite svar på det jeg egentlig lurte på er dette ikke vits å bruke mere tid på.

Kom igjen, du må klare å se at det er et poeng i det jeg skriver? Prøv å ta det til deg som konstruktiv kritikk. Om du klarer å være mer konsis, og mindre virrete og usammenhengende i det du skriver vil du få bedre svar, og mindre "vås" i tråden. Prøv å holde irrelevante ting unna. Selv å nevne irrelevante ting i bisetninger ødelegger flyten totalt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men du har selv ikke prøvd det? Og kan ikke si om det gir hastigheten man betaler for?

Siden det må vel være 24 MB/S nedlasting bør være mulig fra uninett eller andre steder i norge.

 

Steam vet jeg gir veldig begrenset båndbredde alt fra per kb\s til 24 mb/s er veldig kjeldent man får mere fra steam.

Så er ikke vits med bedre en 200 mbit hvis man skulle kun bruke steam.

 

Orgin har jeg erfaring med man kan få opptil 36 MB/S hvis man har 300 mbit hastighet.

Alle kabelkunder som hadde 150/20 ble oppgradert til 200/20 tidligere i våres.

 

De leverer 200/20 til meg og vel så det, heller litt mer.

 

DOCSIS 3.1-kunder er det nok relativt få av, selv om de gjør forsøk med prestandard utstyr det så er det langt fra standard.

 

Jeg har det gode gamle EuroDOCSIS 3.0-modemet EPC3010 og tipper det beholdes noen måneder til. :) Tenker Get godt kunne presset litt mer ut av 3.0, f.eks. (500/50 e.l.), men mulig de sitter på gjerdet da det kanskje er enklere å implementere når 3.1 er tilgjengelig for massene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si du er veldig heldig.

 

Eneste muligheten jeg har så fall er å ha 2x canaldigital digital abonnement på 100/20 mbit.

Problemet er det koster dobbelt så mye og det finnes vel ikke teknologi som gjør det mulig koble 2 modem sammen for å få bedre hastigheter.

 

EPC3010 er ikke gammelt, sitter med thomson TCM 470 modem selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg oppgraderte fra 100/10 til 200/20 for et par uker siden. Var ingen problem det. Logget inn på mine sider på get.no og bestilte. Et par timer senere hadde jeg 200Mbit. Ved måling med speedtest har jeg konsekvent ligget over 200/20, så Get leverer definitivt hva jeg betaler for. Målte faktisk så mye som 212 ned på et tidspunkt, men som regel ender jeg opp på 201-205Mbit ned og 21-23Mbit opp.


 


Har forøvrig målt på forskjellige dager og på forskjellige tidspunkt på døgnet, så kapasiteten skal være tilstrekkelig også i typiske perioder hvor det normalt sett er tyngre belastning på Get sitt nett.


Endret av Imperilous
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det med andre tjenester, Steam gir vel ganske varierende hastighet slik jeg erfarer selv om man setter steam å laste ned fra sverige eller danmark.

 

Orgin, ftp.uio.no gir vel langt bedre hastigheter.

 

Hva slags modem måler du med? Cisco EPC3010? Er det modemet jeg håper på å få litt erfaringer med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...