Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Innlevering som kan snart sendes inn,trenger bare litt hjelp


Anbefalte innlegg

Hei! Noen som veit hvilke typer medisin vi har tilgjengelig for behandling av sykdom og infeksjon? prosjekt, og jeg er nesten ferdig, har bare det igjen. Finner ikke ut det  Jeg har skrevet om skolemedisin, folkemedisin og alternativ medisinen, og infeksjon & sykdom, men finner ikke ut svaret til spørsmålet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke typer? Hva vil du egentlig frem til, regner med at du ikke skal ramse opp alle medisiner vi har, antibiotika er vel ganske viktig og mye brukt. Søk på engelsk hvis du ikke finner frem på norsk.

Infeksjoner og sykdom, der har jeg skrevet om bakterier og virus. Har også skrivet at bakterier er anvendt i produksjon av antibiotika. Også har jeg egentlig bare skrivet eksempler på bakterier og virus, og skrivet hvordan symptomer de gir. 

 

Medisin, der har jeg skrevet om folkemedisinen, skolemedisinen og alternativ medisinen/alternativ behandling. Og hva som er innen alternativ behandling som eksempel  homøpati, healing og akupunktur. 

Lenke til kommentar

Hvilke typer? Hva vil du egentlig frem til, regner med at du ikke skal ramse opp alle medisiner vi har, antibiotika er vel ganske viktig og mye brukt. Søk på engelsk hvis du ikke finner frem på norsk.

(antibiotika)  Kan jeg foreksempel skrive det under at det er en medisin vi har tilgjengelig for behandling , også skrive om litt om hva antibiotika er, hvordan det virker osv? 

Lenke til kommentar

 

Hvilke typer? Hva vil du egentlig frem til, regner med at du ikke skal ramse opp alle medisiner vi har, antibiotika er vel ganske viktig og mye brukt. Søk på engelsk hvis du ikke finner frem på norsk.

(antibiotika)  Kan jeg foreksempel skrive det under at det er en medisin vi har tilgjengelig for behandling , også skrive om litt om hva antibiotika er, hvordan det virker osv? 

 

 

Antibiotika er noe av det viktigste og mest brukte, er også derfor det er mye snakk om antibiotika resistens i det siste, altså faren for at noen bakterier utvikler seg immun mot antibiotika pga. overbruk. Det kan feks føre til at utryddete sykdommer kommer tilbake, eller utbrudd uten behandlingsmulighet.

 

Finnes mye typer antibiotika, men hvis du snevrer det ned til hva som skal behandles blir det enklere. Slik oppgaven er fremstilt her virker den enormt bred.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...