Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vannlekkasje Toyota Yaris


Anbefalte innlegg

Jeg har en Toyota Yaris 2004 modell hvor det dessverre samler seg en del vann under gulvmatten kun på førersiden. Jeg har tatt opp teppet og underlaget under teppet er ganske vått,ikke bare under gulvmatten men også i området i delen bak pedalene og oppover så det kan tyde på at lekkasjen kan komme herfra. Videre finner jeg ikke ut av hvor lekkasjen direkte kan komme fra, er det noen som er litt mer bilteknisk enn meg og som kunne ha gitt meg noen tips på hvor det er størst sjanse for lekkasjen kommer fra?

post-99728-0-00217300-1431888149_thumb.jpg

post-99728-0-09033100-1431888160_thumb.jpg

Endret av isrihel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange biler sliter med at vannet siver inn fra døren , spesielt på fører siden (mest brukt) , sjekk at den stenger ordentlig og at gummien sitter som den skal.

 

Hvis ikke må du trolig ta en titt innenfor motorrommet foran og se om det er noe der som kan avsløre hvor vannet kommer fra.

Lenke til kommentar

Jeg ville først og fremst fått tørket opp bilen skikkelig. Dette kan helt fint komme fra snø som er dratt med inn i bilen over vinteren. Det tørker vanvittig sakte under mattene i bilen. 

 

Hvis vannet kommer tilbake når det regner, så har du en lekkasje som må forbedres. Da kan det komme fra vinduet som er limt fast. Dette må da limes på nytt.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Bare spyl litt vann på frontruta å se om det renner ut under bilen.

 

RAV4, Avensis og Urban Cruiser har jeg sett en del lekasjer på. Ikke på Yaris.

 

Jeg tror det lekker inn frontruta. Lenge siden den ble byttet?

 

Bare spyl litt vann på frontruta å se om det renner ut under bilen.

 

RAV4, Avensis og Urban Cruiser har jeg sett en del lekasjer på. Ikke på Yaris.

 

Jeg tror det lekker inn frontruta. Lenge siden den ble byttet

 

Bare spyl litt vann på frontruta å se om det renner ut under bilen.

 

RAV4, Avensis og Urban Cruiser har jeg sett en del lekasjer på. Ikke på Yaris.

 

Jeg tror det lekker inn frontruta. Lenge siden den ble byttet?

Frontvinduet ble byttet for ca 5  år siden, det er bare vått på førersiden. Mest vått i området under pedalene , både rett oppover og til venstre oppover

Lenke til kommentar

Kan jo være det kommer inn noe via pedalene.

Se om du kan få tørket bilen godt , så kan du spyle utvendig grundig og ta en titt igjen og se om noe har kommet inn, da får du jo egentlig svar på hvor problemet ligger.

 

Dukker problemet derimot opp etter kjøring antar jeg at det ligger under bilen / i pedalene kanskje?

Lenke til kommentar

Du må finne ut hvor den lekasjen er selv. Det er umulig å si det over nett.

 

Det er uvanlig at det blir vått på venstre side. Jeg får en sånn spontan frontrute lekasje følelse. Den har også vært bytta før som gjør meg enda mer minstenksom på den. 

 

Det ser såpass vått ut at den her blir enkel å finne tror jeg. Få noen til å spyle vann rundtomkring mens du ligger inni der med en god lommelykt å kikker. Spyl på mistekelige områder som f.eks frontruta, dørkarmer osv. 

 

Legg deg ordentelig på rygg med hodet oppover ved pedalene så du ser litt skikkelig oppunder der. Dytt clutchpedalen inn med bakhodet. Du finner omsider en behagelig stilling :p Ikke lag skomerker i seterygger eller taket.

 

Du kan gjøre det selv eller betale noen andre for det. Det er hvertfall sånn man finner ut av det.

 

Legg aviser under gulvmatta å bytt dem ut med gjevne mellomrom inntil videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...