Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvordan stille inn høytalere?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg for noen uker siden med et helt ok anlegg i. Du har høytaler i hver dør samt en sub bagasjerommet og to høgtalere på hattehylla. Problemet er det at de på hatte hylla og sub-en spill mye høyere enn resten, legger jeg øre inn til de andre høytaleren så hører jeg de knapt mens de to på hattehylla spiller normalt. Har prøv å stille det inn på spillere men nei, noen vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du koblet alle høyttalerne på egne utganger? Altså hattehyllehøyttalerne på "rear" og dørhøyttalerne på "front"? Da kan du bare stille inn på fade/balance til det blir passelig.

 

Har du egen/egne forsterkere stiller du bare på "gain" på forsterkerne.

 

Har du koblet alle høyttalerne på samme utgang er det lite du kan gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Start på nytt du, og gjør det riktig ;)

Har du egen forsterker til ALLE høyttalerene? Eller er noen høyttalere koblet rett på spilleren?

Du skriver at du har sub, så den regner jeg med du har i bagasjerommet, så da lurer jeg på hvordan de høyttalerene du har "på" hatthylla er montert?

 

Et "helt ok" anlegg består av en god spiller, et bra frontsystem og en sub, og selvsakt en viss insats når det kommer til montering og kassebygging. Skal man utvide utover dette, så blir det forsterker til frontsystemet og kraftigere sub... Det er ikke sånn at jo flere høyttalere, jo bedre blir det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...