Gå til innhold

TEST: LG Watch Urbane


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe mangelfull test etter mitt syn. Savner en noe mer utfyllende test av wifi-støtten som er ny med den siste os-oppdateringen. Har selv en G Watch R som jeg får to døgn ut av med normalt bruk og allways-on på dagtid (theater mode på nattestid). Skyldes den halverte batteritiden at wifi trekker så mye strøm? Om jeg ikke tar helt feil så kan man laste over egen musikk som man har lokalt via Google Music. Det er med andre ord ikke tvingende nødvendig å betale 99kr for google musikktjeneste om man har musikk lokalt tilgjenglig, men bredere app støtte fra Spotify ol. hadde vært kjærkomment.

Lenke til kommentar

Nå begynner det å se lekkert ut. Mener fortsatt de er noe for store, men ellers er det pent med disse mange forskjellige urskivene.

Klokker er så store i virkeligheten og. Når det er sagt kan jeg ikke fordra smartklokker; jeg kommer nok aldri til bytte ut min Cartier med en smartklokke. Slik jeg ser det er de gode som treningsutstyr og lite annet.

 

 

45,5 er altfor stort for normale håndledd. 42 og nedover funker. 

 
Er dette bevisst sarkasme eller? Siden 42 millimeter UTROLIG NOK er nøyaktig den størrelsen Apple Watch har...
Endret av La Menthe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er dette bevisst sarkasme eller? Siden 42 millimeter UTROLIG NOK er nøyaktig den størrelsen Apple Watch har...

 

 

Nei, faktisk ikke. 

 

Alle klassiske herreklokker har størrelser fra 42 mm og nedover. Det er bare de siste årene det har vært en slags mote med større ur, og den virker det som er i ferd med å gå over. 

 

Gå på Bjerke og se, det  du finner er klokker på 38-42 mm med noen få som er større. Rolex Sub er f.eks 39, Omega Speedmaster 42 osv. osv. osv. 

 

Apple har bare tilpasset seg dette. Så jeg tenkte ikke på dem engang da jeg skrev det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan journalisten eller andre bekrefte at ladekrybben for G Watch R kan brukes på Urbane?

Jeg har hørt det motsatte, men tror jeg kommer til å bestille en replika-ladekrybbe fra eBay ment for R og se om den funker.

De ser jo like ut, men de har forskjellige modellnumre.

 

Forøvrig er jeg enig i at batterilevetiden kunne vært bedre.

Selv har jeg ladekrybben på badet, og lader opp telefonen mens jeg tar "kveldsstellet" og så bruker jeg telefonen gjennom hele natten sammen med "Sleep like Android".

Så lader jeg igjen hele morgenen mens jeg dusjer, spiser frokost, etc.

Har funket nokså greit så langt, men ser jeg kunne trengt en ladekrybbe til f. eks. på jobben der den kunne ligget og ladet seg mens jeg likevel sitter ved pulten.

 

Størrelsen på telefonen synes jeg er helt fin, men så er jeg også en som liker de litt større klokkehusene.

 

Jeg kjøpte også raskt 3 forskjellige 22mm klokkeremmer som jeg veksler på å bruke, mest bruker jeg et sett oransje stropper som gir klokken en sporty look:

http://www.ebay.com/itm/291026099653

 

Mest irriterer jeg meg over hyppig tapt connection mellom klokke og telefon, men jeg tror jeg må skylde på min "Kinatelefon" der. Ihvertfall om jeg ikke hører om andre med samme problem.

Lenke til kommentar

 

Alle klassiske herreklokker har størrelser fra 42 mm og nedover. Det er bare de siste årene det har vært en slags mote med større ur, og den virker det som er i ferd med å gå over. 

 

 

Nei, det er ikke riktig. Tradisjonelt har menn gått med relativt små armbåndsur (36mm og mindre helt opp til tusenårskiftet var det vanlige), noe som er også ganske vanlig i dag. Trenden med litt større klokker har blitt vanligere de siste årene, og menn har brukt klokker som går helt opp til 48mm. Uansett er den mest vanlige størrelsen på herreklokker rundt 38mm, som er vesentlig mindre enn 42mm. Det er en størrelse som har gjenklang hos flere armbåndsnettsed.

 

Men 42 er selvfølgelig din basis for en magisk "grense" av den enkle grunn at Apple Watch har den. Slik mange har gjort 320 ppi til en magisk grense for hva de ønsker på en mobilskjerm -- selvfølgelig "helt upåvirket av retina-preferansen lagt fram av Apple"...

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke riktig. Tradisjonelt har menn gått med relativt små armbåndsur (36mm og mindre helt opp til tusenårskiftet var det vanlige), noe som er også ganske vanlig i dag. Trenden med litt større klokker har blitt vanligere de siste årene, og menn har brukt klokker som går helt opp til 48mm. Uansett er den mest vanlige størrelsen på herreklokker rundt 38mm, som er vesentlig mindre enn 42mm. Det er en størrelse som har gjenklang hos flere armbåndsnettsed.

 

Men 42 er selvfølgelig din basis for en magisk "grense" av den enkle grunn at Apple Watch har den. Slik mange har gjort 320 ppi til en magisk grense for hva de ønsker på en mobilskjerm -- selvfølgelig "helt upåvirket av retina-preferansen lagt fram av Apple"...

 

 

Hvilken del av "42 og nedover" forstår du ikke? Speedmaster er f.eks en klassiker på 42. Jeg vil ikke si den vanlige størrelsen pr. i dag er 38, den "vanlige" er 42 og på vei ned igjen. 

 

Forøvrig er Apple Watch firkantet, noe som gjør at tallene er annerledes. Jeg snakker om runde klokker her. Personlig foretrekker jeg 39-40 på runde, og noe større på firkantede (den klassiske Reversoen er f.eks 38 og veldig liten på armen).

 

Det er ingenting "magisk" med 42, men jeg synes personlig større klokker ser dumt ut på de aller fleste. Apple er tydeligvis enige med meg, mens Android Wear-produsentene synes det er OK med større størrelser. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

 

Den eneste måten å få musikk over i klokken på, er via Googles «Play Music». Du trenger med andre ord et abonnement på Play Music til 99 kroner per måned

 

Men er det Android/Google sin feil? Er ikke det bare fordi Spotify/WiMP/etc ikke har fått ut fingeren og laget støtte til Android Wear? Eller har de faktisk låst den til å kun støtte musikk via Play?

Lenke til kommentar

 

 

 Den eneste måten å få musikk over i klokken på, er via Googles «Play Music». Du trenger med andre ord et abonnement på Play Music til 99 kroner per måned

 

Men er det Android/Google sin feil? Er ikke det bare fordi Spotify/WiMP/etc ikke har fått ut fingeren og laget støtte til Android Wear? Eller har de faktisk låst den til å kun støtte musikk via Play?

Det er snakk om å overføre musikk til klokka og spille det av direkte, uten bruk av mobilen. En totalt ubrukelig funksjon for meg, men andre vil nok kunne ha nytte av det, kanskje?

Wimp støttes fint i Android Wear, du får se hva som spiller på et "kort" som for andre varsel, komplett med album-grafikken som bakgrunn, lekkert! Swipe mot venstre gi deg kontroll på forrige/neste sang og volum. Play/Pause har du ved å trykke direkte på kortet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...